Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] NT4.0 software CD niet leesbaar*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een software pakket op cd van een speciaal analyse apparaat (voor NT4.0). Dit pakket wil ik proberen te installeren op een xp machine. Het probleem is alleen dat ik die cd niet eens kan inlezen met een xp pc (geeft aan dat de cd leeg is op meerdere pc's). Op een NT systeem kan hij hem wel gewoon lezen. Iemand een idee hoe ik de cd toch kan inlezen, en of ik uberhaupt NT4.0 software kan installeren op een xp machine?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35
trek eens een copy op een NT4 pc, vervolgens via netwerk/usb/whatever weer terug naar een XP pc, dan ben je al een stap verder. Of het dan gaat lukken, geen idee..

[ Voor 12% gewijzigd door Prulleman op 05-12-2008 14:39 ]

Strava

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Moet je die wel hebben liggen ;)

Al zou je ook met tools als ISObuster e.d. wel degelijk iets moeten kunnen zien tenzij de beveiliging op de CD één of andere check doet op firmware capaciteit ofzo..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35
alt-92 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:44:
[...]

Moet je die wel hebben liggen ;)

Al zou je ook met tools als ISObuster e.d. wel degelijk iets moeten kunnen zien tenzij de beveiliging op de CD één of andere check doet op firmware capaciteit ofzo..
die is blijkbaar beschikbaar:
Op een NT systeem kan hij hem wel gewoon lezen.

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Prulleman schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:38:
trek eens een copy op een NT4 pc, vervolgens via netwerk/usb/whatever weer terug naar een XP pc, dan ben je al een stap verder. Of het dan gaat lukken, geen idee..
Dat heb ik al geprobeerd, usb stick krijg ik niet geinstalleerd omdat er geen nt drivers van zijn. Via netwerk krijg ik een paar mb gekopieerd en dan stopt hij er mee na wat vage foutmeldingen.
Met ISObuster kan ik wel de inhoud van de cd bekijken maar als ik hem wil kopieren begint hij te mekkeren over blokken die hij niet kan lezen. Iemand nog ideeen of is het hopeloos?

In ieder geval bedankt voor de reacties.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat als je de cddrive in de NT4 machine shared?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:11:
[...]

Dat heb ik al geprobeerd, usb stick krijg ik niet geinstalleerd omdat er geen nt drivers van zijn. Via netwerk krijg ik een paar mb gekopieerd en dan stopt hij er mee na wat vage foutmeldingen.
Met ISObuster kan ik wel de inhoud van de cd bekijken maar als ik hem wil kopieren begint hij te mekkeren over blokken die hij niet kan lezen. Iemand nog ideeen of is het hopeloos?

In ieder geval bedankt voor de reacties.
Hmm, ben je er zeker van dat je CD niet is beschadigd ?
Dat zou namelijk een hele hoop verklaren, bv. waarom XP de CD niet kan lezen (andere CD drive) de vage errors tijdens het kopieren, én de ISO Buster problemen...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is een originele cd of een kopie? Bij een kopie en NT4.0 en daarbij behorende leeftijd zal de cd ongetwijfeld verrot zijn. Bij een origineel kan dat ook het geval zijn, en daar lijkt het wel op.
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:11:
Dus je krijgt het wel van de cd op de NT4.0 server gekopieerd? Dan is de cd nog goed. Of kopieer je direct vanaf de cd het netwerk op?

In het eerste geval wellicht de harde schijf overzetten naar een xp computer?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Is het een cd-r(w)? Kan zijn als er meerdere sessies op staan en/of de cd niet op de juiste manier is gesloten dat je 'm op een CD/DVD-RW ziet als lege cd, terwijl een CD/DVD-ROM 'm wel goed leest.
Pagina: 1