Toon posts:

Visualhub MKV to M4V/MP4 voor AppleTV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het proberen om van een aantal MKV files een MP4 of M4V te krijgen mbv Visualhub. Dit lukt wel, maar ik heb een aantal eisen:

HD kwaliteit MP4/M4V -> geen probleem
Subtitles -> lukt als ik encode via QuickTime in VisualHub
5.1 kanaals geluid (liefst passthrough) -> lukt via ffmpeg decodering in VisualHub

Het rare is dat wanneer ik QuickTime codering gebruik en ik gebruik scherminstellingen voor AppleTV 5.1 of AppleTV 5.1 + 2.0 ik geen geluid heb. Het beeld is schitterend, maar ik heb nergens geluid. Ook niet als ik die file afspeel via VLC of QuickTime Player met Perian 1.1.2 (laatste versie). Met deze conversie zie ik wel de subtitles (is overigens een .SRT file met dezelfde naam)

Wanneer ik FFmpeg codering gebruik, heb ik schitterend beeld, ook 5.1 kanaals geluid (mijn receiver geeft DD aan) maar weer geen subs. Volgens mij ligt dat aan het feit dat FFmpeg uit zichzelf geen subs laadt. Je moet dit in de applicatie specifiëren.

De codering via VLC werkt helemaal niet bij mij. Loopt onmiddelijk vast.

Momenteel ben ik een codering aan het testen door alleen FFmpeg te gebruiken (v 0.0.9y). Ik zal hier verschillende settings gebruiken want ik wil bovenstaand resultaat uiteraard.

Heeft er iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen? Of misschien doe ik iets fout? Ik ben dit overigens ook aan het bespreken in de fora van de desbetreffende programma's maar daar heb ik nog geen positief resultaat.

BTW.. mijn AppleTV heeft versie 2.3 en Apple heeft laten weten dat passthrough geluid nog steeds werkt, mits je er de AAC stream erook bij codeert. Dat is dus eigenlijk optie AppleTV 5.1 + 2.0 in VisualHub. Voorheen was dit niet nodig in 2.2, maar nu dus wel. Ook dit maakt het niet makkelijker natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
niemand? Is er geen Apple gebruiker die hier al tegen aan is gelopen? Wellicht kunnen jullie me dan tips geven hoe ik een MKV kan omzetten voor AppleTV 2.3 met behoud van 5.1 DTS geluid en ondertitels?

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-02 09:42
Voor de conversie van mkv gebruik ik Handbrake (sinds versie 0.9.3 ook geschikt voor andere media dan dvd)

Als de mkv een dts track heeft en geen ac3 gebruik ik mkvdts2ac3

Daarna gebruik ik muxo om soft subs er in te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips Aapje. Ik ben erachter gekomen dat die MKV geen AC3 had, maar wel een DTS track. Het is gelukt met je tip.