[IE / jQuery] Tekst in <p> is onterecht bold*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncank
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 14:42
Ik heb op een site waaraan ik aan het werken ben een div gemaakt met daarin een link "Technische specificaties". Wanneer hierop geklikt wordt schuift dmv een simpel jQuery scriptje een div uit met daarin de technische specificaties.
Zowel in de bovenste div als in de uitschuif-div staat alle tekst binnen <p> tags, beide met dezelfde waarden toegevoegd.
Toch is in de uitklap-div de tekst dikker, en blokkeriger dan in de bovenste. Dit probleem doet zich alleen voor in IE.

Afbeeldingslocatie: http://www.projectfive.nl/probleemklein.jpg
Hier zien jullie wat ik bedoel, en voor degene die dit liever zien met de code erbij, de site is http://projectfive.nl/enweco/site/?p=apparaten <-- hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat als je nou een simpele testcase maakt? Ik ga niet een volledige website saven om even in IE te debuggen ;)
Als je default uitgeklapt laat staan (dus jQuery) even uitsluit, heb je het probleem dan ook? Oftewel is het niet gewoon een IE quirck mbt CCS overerving?

offtopic:
Kleine opmerking: ik zie dat je die specs div een display: block meegeeft, maar dat hoeft dus niet aangezien dat default is :)

[ Voor 24% gewijzigd door BtM909 op 05-12-2008 12:42 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncank
Als de div default open staat, dus wanneer de display:none eraf is, dan is de tekst wel mooi leesbaar.

Ik ben ondertussen nog wat aan het zoeken via google, en het blijkt een probleem te zijn met de jQuery .fade en .show functies. Hierbij schakelt IE Cleartype uit, waardoor de letters zo tevoorschijn komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Duncank schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:49:
Als de div default open staat, dus wanneer de display:none eraf is, dan is de tekst wel mooi leesbaar.

Ik ben ondertussen nog wat aan het zoeken via google, en het blijkt een probleem te zijn met de jQuery .fade en .show functies. Hierbij schakelt IE Cleartype uit, waardoor de letters zo tevoorschijn komen.
Helpt het om expliciet de class to forceren (togglen oid)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncank
Okej, ik heb het probleem gedeeltelijk opgelost.

code:
1
2
3
4
$('#myDiv').fadeIn(function() {
    if ($.browser.msie)
        this.style.removeAttribute('filter');
});

Wanneer je die 2 middelste regels aan je code toevoegt, verwijdert je IE na het voltooien van de animatie de filter. Dit lost het probleem dus gedeeltelijk op, want tijdens de animatie is dus je cleartype nog steeds uitgeschakeld, en deze springt direct na het voltooien van de animatie om naar het juiste resultaat.

Dit gaat zo snel, dat het voor mij niet storend is, maar het is natuurlijk niet de 100% beste oplossing.