Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik ben nu een jaar in het bezit van een HP iPAQ hx2490b, het gaat hierbij om een refurbished uitvoering.

Als vanaf het begin heb ik problemen met de batterij maar heb het zijn beloop gelaten en dacht dat het wel over zou gaan. Intussen ben ik een jaar verder en garantie heb ik niet meer.

Omschrijving van het probleem:

Met de huidige batterij (een nieuwe) kan ik hem gewoon opladen en hij staat dan op 100%. Dan werkt hij naar behoren maar zodra de batterij volgens de pda zo rond de 50% zit dan valt hij uit. Hij reageert dan nergens meer op, geen reset ofzo helemaal niks. Ik moet hem dan aan de oplader leggen en hij laat dan weer op van de 50% naar de 100%.

Wanneer hij op 100% staat, dan blijft hij hier soms op staan hoewel hij eigenlijk nog maar 90% vol is bijvoorbeeld. Ik moet dan het batterijmenu openen en wat in het menu van de "standby period" doen om de batterijindicatie bij te werken zodat hij 90% aangeeft.

Ook geeft hij bij standby-period de ene keer 3.2 uur, dan weer 6.4 en dan weer 7.2 aan. Dit verschilt per keer dat ik kijk.

Aan de batterij kan het niet liggen want er zit een gloednieuwe in. Vorige batterij deed het namelijk helemaal niet meer, kon ik hooguit 15 minuten mee werken en hij sprong dan ineens op 0%.

Ik heb alle updates beschikbaar erop staan. Dit is er eigenlijk maar eentje, een nieuwe ROM versie. Deze stond er volgensmij al op maar heb hem er nog een keer overheen gezet zodat hij meteen helemaal een clean install had. Alleen het probleem blijft.

Het lijkt erop dat er intern iets niet goed is met de batterij-indicator ofzo. Ik vraag het hier zodat ik misschien nog iets kan proberen. Anders maar terug naar de winkel (die ligt alleen niet bepaald in de buurt dus vandaar dat ik eerst hier informeer).

Zou het iets met de "standby-period" te maken kunnen hebben? Dit is een optie in Windows Mobile 5. Hierbij schakelt hij de pda uit wanneer hij bij een bepaald punt is zodat je binnen bijvoorbeeld 24 uur hem op kunt laden zonder gegevens te verliezen. Het zou misschien zo kunnen zijn dat door de fout in de batterij-indicatie WM denkt dat de batterlij bijna leeg is en hij zich daarom uitschakeld?

Sorry voor het vage verhaal maar het is ook een vaag probleem :/ Denk dat ik naar de winkel moet en een nieuwe zal moeten kopen... :'(

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• OneUp
Niemand die me hierbij kan helpen of een vergelijkbaar probleem heeft gehad?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• OneUp
Mijn laatste stuiptrekking, anders ga ik sowieso maar terug naar de winkel.