Opslag Grote Bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-02 11:11
Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar een manier om grote bestanden die niet geback-upped hoeven te worden opteslaan op het netwerk. Nu is de meeste voorkomende keuze een NAS danwel SAN maar graag wil ik weten of andere mensen hier andere ervaringen mee hebben. Het gaat om files zoals foto's en filmpjes die binnen het bedrijf gebruikt worden. Deze bestanden omvatten bijna de helft van de onze fileserver namelijk zo ongeveer 1.5TB aan data. Wie kan mij tips geven of ervaringen delen?

Grtz,
Dhr_Soulslayer

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste Dhr_Soulslayer, wanneer je de GoT search zou gebruiken, dan kun je heel veel informatie hierover terug vinden. Er lopen genoeg topic's over dit ondrwerp. Daarnaast lopen er ook genoeg topic's over NAS dan wel SAN oplossingen.

Overigens, jullie hebben al een server draaien, waarom de bestanden daar niet laten staan, maar z gewoon niet meenemen in de backup als dit niet nodig is. Bij een beetje backup software kun je precies aangeven wat er wel en niet meegenomen moet worden.

In iedergeval verwachten wij hier op GoT dat je eerst zelf eens verdiept in e materie en wanneer je gerichte vragen hebt of ergens niet uit komt, dan kun je een topic openen. Vergeet dan niet in je topic start te vermelden wat je reeds zelf hebt bedacht of gevonden. Dit topic sluit ik in iedergeval, aangezien er absoluut geen enkele eigen inzet getoond wordt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.