Vragen over harde schijven

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025
Hallo tweakers,
Voor mijn praktische opdracht informatica moet ik wat dingen over harde schijven weten, ik hoop dat jullie me kunnen helpen

a. Welke verschillende interfaces naar harde schijven zijn er beschikbaar?

Ik dacht zelf alleen S-Ata, P-ata en Scsi.
Volgens mij zijn er niet meer, maar weet ik niet zeker.

b. Voor welke soort toepassingen worden met name SCSI-schijven toegepast en waarom?

Ik dacht zelf aan servers, die hoge snelheden en goede stabiliteit nodig hebben, voor computergebruik thuis zijn ze niet erg geschikt.

c. Welke factoren bepalen samen de werkelijke snelheid van een harde schijf?

Rotaties, leessnelheid, schrijfsnelheid.... er zijn er vast nog meer, maar google bood geen hulp.

e. Welke magnetische media bestaan er behalve harde schijven nog meer?

Diskette, zipdrive,,,,,,
f. Wat is momenteel het snelste magnetische opslagmedium na de harde schijf?

Ik dacht zelf diskette, maar ik heb geen idee.

Hoop dat dit topic open kan blijven, want modjes zijn meestal niet zo blij met huiswerk vraagjes, maar heb zelf al veel moeite gedaan om deze feiten te kunnen zoeken, maar ik hoop dat jullie me kunnen verbeteren.

Alvast bedankt
Ruthger

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02 15:53

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Dus het is jouw vraag of we jouw huiswerk voor je gaan doen? Nou dacht het niet...

Ik denk ook dat het je docent meer gaat over de manier waarop je dit hebt aangepakt dan het daadwerkelijke resultaat. Als je dan zegt dat je op tweakers hebt gevraagd, maakt dat niet echt een goede indruk lijkt me.

Je kunt dus beter nog even verder zoeken. Vind je niks? Nou dan heb je toch je best gedaan en rapporteer je dat terug aan je docent.
Succes!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Van huiswerk is het de bedoeling dat je zoiets zelf doet. Het klakkeloos hier op GoT neer zetten is niet de bedoeling dus deze gaat dicht.

Dit topic is gesloten.