Probleem met vga poort van Asus laptop

Pagina: 1
Acties:

• p-de-geus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik heb een asus M6000.

Als ik deze via de vga poort aansluit op een CRT monitor die ik heb krijg ik netjes beeld.
Sluit ik hem aan op een LCD monitor die ik heb krijg ik geen beeld ik gaat de monitor van standby naar aan en weer terug, dit blijft dan heen en weer gaan.
Ik heb hem ook aan een beamer aangesloten maar hier krijg ik geen beeld.
als ik een andere pc op de monitor en beamer hang krijg ik wel beeld.

Ik heb al verschillende beeld instellingen geprobeerd maar geen succes.

dSLR: Nikon D5300;

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Welke refreshrate gebruik je? Zet deze eens forced op 50 Hz of zo en probeer dan nog eens.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• p-de-geus
Hooglander1 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:37:
Welke refreshrate gebruik je? Zet deze eens forced op 50 Hz of zo en probeer dan nog eens.
Ik kan deze niet lager dan 60Hz zetten, hij staat op 60Hz nu.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

p-de-geus schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:48:
[...]

Ik kan deze niet lager dan 60Hz zetten, hij staat op 60Hz nu.
En de resolutie staat ook op een normale waarde? Of de native resolutie van de LCD/beamer?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• p-de-geus
Hooglander1 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:51:
[...]

En de resolutie staat ook op een normale waarde? Of de native resolutie van de LCD/beamer?
Resolutie staat op 1024x768. dit is de native resolutie van de lcd monitor.
op de beamer zou dit ook moeten werken maar ook de native resolutie pakt die niet.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Probeer toch eens een lage resolutie (800x600) en 60Hz (nooit 50! Dat is TV-refreshrate hier in Nederland) refreshrate.

Mocht dit nog niet werken, probeer dan het interne display uit te schakelen, of je drivers te updaten.

• p-de-geus
alex3305 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:11:
Probeer toch eens een lage resolutie (800x600) en 60Hz (nooit 50! Dat is TV-refreshrate hier in Nederland) refreshrate.

Mocht dit nog niet werken, probeer dan het interne display uit te schakelen, of je drivers te updaten.
Heb nieuwste Omega drivers geinstalleerd, naar 800x600 gezet en intern display uigeschakeld.

Niks helpt.

• joshuakemper60
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-11-2025
probeer eens op te starten met de lcd tv er al aan.
zie je dan wel beeld op alleen de lcd tv?

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:44
Even voor de volledigheid:

VGA-poort werkt als ik het goed begrijp? CRT-monitor werkt in ieder geval, dus het ligt niet aan je laptop.

Beamer en LCD werken niet op laptop maar wel op andere PC? Heb je hem op een andere pc via VGA aangesloten of via DVI? Als beide output's alleen digitaal zijn (dus DVI-D), dan wordt DVI-A (analoog, basicly gelijk aan VGA met andere connector) niet ondersteunt of het staat niet aan.

Sluit de beamer eens op VGA aan via een andere pc en zorg dat die dan werkt. Ompluggen naar je laptop, en het zou moeten werken :) (eventueel met resolutie instellen etc...)

[ Voor 3% gewijzigd door blackangel op 08-12-2008 12:28 ]

• p-de-geus
blackangel schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:28:
Even voor de volledigheid:

VGA-poort werkt als ik het goed begrijp? CRT-monitor werkt in ieder geval, dus het ligt niet aan je laptop.

Beamer en LCD werken niet op laptop maar wel op andere PC? Heb je hem op een andere pc via VGA aangesloten of via DVI? Als beide output's alleen digitaal zijn (dus DVI-D), dan wordt DVI-A (analoog, basicly gelijk aan VGA met andere connector) niet ondersteunt of het staat niet aan.

Sluit de beamer eens op VGA aan via een andere pc en zorg dat die dan werkt. Ompluggen naar je laptop, en het zou moeten werken :) (eventueel met resolutie instellen etc...)
lcd monitor en beamer hebben alleen een vga aansluiting. Ik heb hem vandaag weer aan een crt monitor aangesloten en heb gezien dat t beeld toch niet helemaal correct wordt weer gegeven, ik denk dus dat mn vga poort hardware matig niet helemaal meer lekker is waar misschien de lcd monitor en beamer niet goed mee overweg kunnen maar de crt monitor wel.

aangezien de laptop al een aantal jaartjes oud is zat ik er toch al aan te denken in het komende jaar een nieuwe te gaan kopen.

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:44
Als ik een wilde gok moet doen, waarschijnlijk is 1 van de sync-signalen niet helemaal goed meer. Je CRT kan wel zonder, CRT's kunnen gewoon veel hebben, maar het werkt dan niet perfect. LCD's zijn intern digitaal, en kunnen er daardoor wat meer moeite mee hebben. Hoe het met beamers zit durf ik niet te zeggen, maar ga ook maar uit van digitaal :)

Eventueel kijken het op 640x480 werkt, 8bits, dat wordt door ieder scherm wel (slecht, maar volledig) ondersteunt. Je zou het kunnen uitzoeken als je een vga-kabel open haalt en er een scoop op zet. Daarna eventueel nog openschroeven en kijken of er bij de connector iets mis is. Maar als het al een oude laptop is zou ik gewoon accepteren dat die niet meer perfect is :)

• p-de-geus
blackangel schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:41:
Als ik een wilde gok moet doen, waarschijnlijk is 1 van de sync-signalen niet helemaal goed meer. Je CRT kan wel zonder, CRT's kunnen gewoon veel hebben, maar het werkt dan niet perfect. LCD's zijn intern digitaal, en kunnen er daardoor wat meer moeite mee hebben. Hoe het met beamers zit durf ik niet te zeggen, maar ga ook maar uit van digitaal :)

Eventueel kijken het op 640x480 werkt, 8bits, dat wordt door ieder scherm wel (slecht, maar volledig) ondersteunt. Je zou het kunnen uitzoeken als je een vga-kabel open haalt en er een scoop op zet. Daarna eventueel nog openschroeven en kijken of er bij de connector iets mis is. Maar als het al een oude laptop is zou ik gewoon accepteren dat die niet meer perfect is :)
Tis een 3 jaar oude laptop, het ophalen daarvan wil ik nu nog niet doen aangezien het mijn hoofd pc is. Mocht ik een nieuwe gekocht hebben dan wil ik dat nog wel proberen. Wat betreft de resolutie, kweet niet eens of ik de 640x480 en 8bits wel kan selecteren:P.

Pagina: 1