draadloos upc fiber 60

Pagina: 1
Acties:

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:15

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ik heb nu een Belkin N router welke met een Linksys WEC600N ontvanger in de laptop niet boven de 42 Mbps uitkomt op het moment. Upc levert echter 60 Mbps. Nu hebben zij mij de wrt3500 even geleend, deze router bleek veel instabieler en had veelal dropouts naar geen verbinding. Ook met deze router kwam ik draadloos niet hoger dan 45 Mbps. Afstand is zo een 5 meter vanaf router dus dat mag geenprobleek zijn., Tevens zijn er in de buurt geen andere storende routers aangesloten.

Mijn vraag, is het uberhaupt mogelijk 60 Mbps draadloos te kunnen overbrengen op de laptop?

Ik zat te denken aan een Linksys wrt610N (kan zowel 2,4 als 5 ghz tegelijk gebruiken) maar weet niet of dit samen de internet througput omhoog krikt itt tot de setup die ik nu heb..

Iemand een idee of een combi die wel 60 Mbps draadloos haalt?

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Wat voor een laptop heb je ? Het scheelt zeker als daar ook een goede wireless chip inzit.De WRT610N haalt ongeveer 100Mbps. Echter kan dit wel lager uitvallen, maar verwacht zeker wel 75 Mbps.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De wireless netwerkkaart is idd ook een belangrijke factor. De 4965AGN kan bijvoorbeeld maar op max 130Mbit verbinden ipv de 300Mbit, zie Edgarz in "draadloze N-routers/upc"

Je zou ook eens kunnen kijken op het chelloo.com forum, valt veel te vinden over snelle wireless routers.
b.v.: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=27120.0

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In theorie zijn er een handjevol WiFi routers die draadloos een throughput van >60Mbps kunnen leveren, zie bijvoorbeeld deze charts:

http://www.smallnetbuilde...less/Itemid,200/chart,77/
http://www.smallnetbuilde...less/Itemid,200/chart,63/
(het verschil tussen de twee chartrs komt door meetmethode die onlangs veranderd is)

Maar let even op dat het 'maximum' waardes zijn!

Als je even naar 'average' waardes kijkt, waar je dus rekening mee moet houden IRL krijg je dit:

http://www.smallnetbuilde...less/Itemid,200/chart,69/
http://www.smallnetbuilde...less/Itemid,200/chart,29/

Niet één van de WiFi routers kan een average throughput van 60Mbps leveren :o

Je zult zeker pieken krijgen die hoger liggen, maar niet waar je structureel vanuit kunt gaan...

Zelf ben ik geen fan van de WNR3500 die UPC momenteel meelevert, enerzijds is het bereik niet al te best, anderzijds heeft het een gruwelijke dumbed-down interface waar dingen op erg rare plekken staan (zoek port forwarding eens... :X )

Lijkt me dat de beste keuze is om gewoon de Belkin te houden en te accepteren dat met huidige tech betrouwbaar 60Mbit WiFi gewoon nog niet bereikbaar is. Dan nog zit je met 42Mbps op zeker twee keer de snelheid die je voor overstap op 60Mbps zat, en bedraad kun je het natuurlijk wel houden.

Je geeft trouwens niet aan exact welke Belkin je hebt, als ik de router charts bekijk zou het vrijwel zeker de F5D-8232-4 moeten zijn. Die zou zeker een paar Mbps sneller moeten kunnen, dus zie dan de tip van Noork :)

Overigens zou de Linksys wrt610N geen verbetering opleveren, als je per se een andere router wilt zou een Apple Airport Express of een D-Link DIR-655 allicht een beter idee zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
sky- schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:32:
Wat voor een laptop heb je ? Het scheelt zeker als daar ook een goede wireless chip inzit.De WRT610N haalt ongeveer 100Mbps. Echter kan dit wel lager uitvallen, maar verwacht zeker wel 75 Mbps.
Ik gebruik een toshiba satellite p300 18Z maar hier zit alleen maar een G wifi ontvangertje in, vandaar dat ik een linksys WEC600N expresscardje heb aangeschaft welke dualband N ondersteunt.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
dion_b schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:21:
In theorie zijn er een handjevol WiFi routers die draadloos een throughput van >60Mbps kunnen leveren, zie bijvoorbeeld deze charts:

http://www.smallnetbuilde...less/Itemid,200/chart,77/
http://www.smallnetbuilde...less/Itemid,200/chart,63/
(het verschil tussen de twee chartrs komt door meetmethode die onlangs veranderd is)

Maar let even op dat het 'maximum' waardes zijn!

Als je even naar 'average' waardes kijkt, waar je dus rekening mee moet houden IRL krijg je dit:

http://www.smallnetbuilde...less/Itemid,200/chart,69/
http://www.smallnetbuilde...less/Itemid,200/chart,29/

Niet één van de WiFi routers kan een average throughput van 60Mbps leveren :o

Je zult zeker pieken krijgen die hoger liggen, maar niet waar je structureel vanuit kunt gaan...

Zelf ben ik geen fan van de WNR3500 die UPC momenteel meelevert, enerzijds is het bereik niet al te best, anderzijds heeft het een gruwelijke dumbed-down interface waar dingen op erg rare plekken staan (zoek port forwarding eens... :X )

Lijkt me dat de beste keuze is om gewoon de Belkin te houden en te accepteren dat met huidige tech betrouwbaar 60Mbit WiFi gewoon nog niet bereikbaar is. Dan nog zit je met 42Mbps op zeker twee keer de snelheid die je voor overstap op 60Mbps zat, en bedraad kun je het natuurlijk wel houden.

Je geeft trouwens niet aan exact welke Belkin je hebt, als ik de router charts bekijk zou het vrijwel zeker de F5D-8232-4 moeten zijn. Die zou zeker een paar Mbps sneller moeten kunnen, dus zie dan de tip van Noork :)

Overigens zou de Linksys wrt610N geen verbetering opleveren, als je per se een andere router wilt zou een Apple Airport Express of een D-Link DIR-655 allicht een beter idee zijn.
txs, gaat het eens belezen, heb trouwens een F5D8233-4 versie met nieuwste firmware.

[ Voor 3% gewijzigd door phemelrijk op 07-12-2008 12:25 ]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:58

Floor-is

5.2

Ik heb een airport extreme aan mijn Fiber-60 hangen en ik kan je de volgende meetgegevens doorgeven:

upload:
ncftp /www.floor-is.nl > put $bestand.zip
$bestand.zip: 373.23 MB 687.50 kB/s

zelfde bestand downloaden in een nieuwe sessie:
ncftp /www.floor-is.nl > get $bestand.zip
$bestand.zip: 373.23 MB 4.62 MB/s

Geen volledige bandbreedte-benutting inderdaad, hoewel de upload echt meer dan geweldig is!

(Ik vind de download wel mooi, sneller zie ik niet als nuttig, de upload was voor mij juist het probleem: ik zet vaak grote bestanden op mijn server voor klanten. Hoe sneller die er staan, hoe beter. Dadelijk nog een bestand van zeker 2GB uploaden... Deed ik tot voor kort bijna een dag over!)

[edit]Ander bestand:
UP:
ncftp /www.floor-is.nl > put $fotos.zip
$fotos.zip: ETA: 0:01 3.10/ 3.10 GB 711.15 kB/s
DOWN:
ncftp /www.floor-is.nl > get $fotos.zip
$fotos.zip: 3.10 GB 4.59 MB/s

[ Voor 36% gewijzigd door Floor-is op 11-12-2008 19:30 ]

Bericht hierboven

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
je resultaten zijn duidelijk ja, het is simpelweg de techniek die nog niet zo ver is om goed 60 Mbps draadloos door te geven. Ik heb af en toe een uitschieter gehad naar 49 Mbps, is idd veeeeel meer dan voorheen voor zelfde geld dat ik al betaalde, dus ben dan ook niet ontevreden.

Nog maar ff wachten :D het zal straks vast mogelijk worden.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:58

Floor-is

5.2

Correct, want met een kabeltje eraan krijg ik dit:

Met kabel:
ncftp /www.floor-is.nl > get $fotos.zip
$fotos.zip: ETA: 5:48 1.06/ 3.10 GB 6.11 MB/s

Bericht hierboven

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Sinds lange tijd maar even een schopje..

Is het inmiddels al gelukt bij mensen fiber 60 draadloos ook max te kunnen draaien?

txs alvast.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yup, heb een tijd lang een Sitecom WL-308 gehad die - als je *perfect* USB stick en antennes richtte tot 80Mbit/s kon halen en met redelijke marge 60Mbit/s deed.

Dat gezegd, je moest nog altijd in de goede orientatie zitten om het te krijgen. Als je "verkeerd" zat zakte het tot 45Mbit/s in.

Ik heb gelezen van dual-band draft-N routers die zelfs de 100Mbit/s kunnen doorbreken, maar zelf nog niet onder handen gehad. Ik zweer vooralsnog gewoon bij Cat5e (of Cat6) als performance je lief is. WiFi is prima voor connectivity, maar garanties mbt snelheid heb je nooit. Ook al heb je de beste router en NIC, als de buren een babyfoon aanzetten kan de boel zomaar instorten. Met bekabeling heb je het gewoon zelf in de hand :z

Oslik blyat! Oslik!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ik had een berichtje geplaatst welke beter hier geplaatst had kunnen worden:

Ik heb nu het volgende probleem. Ik gebruik UPC 60 FIBER abbo ivm belkin N 8073 v3000 adapter (ex.card).

Ik had met deze kaart in mijn laptop op windows 7 een max verbinding van 10 Mbps (met belkin standaard N driver). Dus ik heb de belkin N driver geuninstalled en de wireless kaart daarna er zo in gestopt., Dan gebruikt windows standaard N drivers. Toen had ik direct gewoon 53 Mbps draadloos, strak, elke test weer! Upload draadloos ruim 5 Mbps. Dus helemaal top. Download testen gedaan, 5,5 Mb/s haalt ie draadloos dus vond dat echt heel goed voor draadloos!

Dit icm AVG free running. Ik sluit de laptop klep vandaag, dus pc in standby, doe na een uur de klep open alles gaat verder en de snelheid komt niet meer boven de 25 Mbps uit.

Alles wat ik ook doe nu het komt er niet meer boven? De status van de verbinding is rond de 135-150 Mbps.

. Ik heb alle instellingen gehad, maar toch lukt het me niet meer, waarom vanmiddag dan wel :S

Iemand een idee hoe dit komt? Het zou toch altijd gewoon vol gas moeten gaan, dat heeft hij gedaan dus het kan...

[ Voor 3% gewijzigd door phemelrijk op 04-01-2010 23:35 ]

Pagina: 1