Ik heb lang lopen zoeken, maar kan het absoluut niet vinden.
Waar ben ik naar op zoek?
Ik ben op zoek naar een communicatie systeem(pje), dat voldoet aan onderstaande eisen
Het is de bedoeling dat er 1 master is (Misschien later meer).
Deze kan berichten versturen naar clients (In principe oneindig aantal, maar ga eerst eens uit van ca 8 / 10 clients)
Deze berichten hoeven niet perse via een bestaand protocol, maar het mag wel (geen eis dus)
De slaves kunnen wel berichten terugsturen (Op polling van master, of sturen waarop master interrupt krijgt).
Deze berichten hoeven niet groot te zijn (ca 8 / 10 bytes).
Ik heb zelf lopen denken om bijvoorbeeld communicatie via een netwerk te doen bijvoorbeeld via CAN,
Nadelen hiervan zijn dat can controller vrij prijzig zijn (CA 100 euro voor PCI kaartje met 1 controller or USB->CAN)
Daarnaast zit ik in over de slave,
Deze moet zo energie zuinig zijn, ALTIJD aan staan en wat kunnen doen met de berichten (Aansturen van relais/Led's/servo's)
Dus hier moet ook wat op draaien. Verder moet de slave klein zijn.
Hiervoor heb ik bijvoorbeeld wel een PIC-MINI-WEB gevonden,
maar ik weet niet wat deze allemaal verder kan. (er staat namelijk alleen dat hij als webserver gebruikt kan worden)
Er zitten niet veel in/output poorten op.
Wat zouden jullie adviseren?
Waar ben ik naar op zoek?
Ik ben op zoek naar een communicatie systeem(pje), dat voldoet aan onderstaande eisen
Het is de bedoeling dat er 1 master is (Misschien later meer).
Deze kan berichten versturen naar clients (In principe oneindig aantal, maar ga eerst eens uit van ca 8 / 10 clients)
Deze berichten hoeven niet perse via een bestaand protocol, maar het mag wel (geen eis dus)
De slaves kunnen wel berichten terugsturen (Op polling van master, of sturen waarop master interrupt krijgt).
Deze berichten hoeven niet groot te zijn (ca 8 / 10 bytes).
Ik heb zelf lopen denken om bijvoorbeeld communicatie via een netwerk te doen bijvoorbeeld via CAN,
Nadelen hiervan zijn dat can controller vrij prijzig zijn (CA 100 euro voor PCI kaartje met 1 controller or USB->CAN)
Daarnaast zit ik in over de slave,
Deze moet zo energie zuinig zijn, ALTIJD aan staan en wat kunnen doen met de berichten (Aansturen van relais/Led's/servo's)
Dus hier moet ook wat op draaien. Verder moet de slave klein zijn.
Hiervoor heb ik bijvoorbeeld wel een PIC-MINI-WEB gevonden,
maar ik weet niet wat deze allemaal verder kan. (er staat namelijk alleen dat hij als webserver gebruikt kan worden)
Er zitten niet veel in/output poorten op.
Wat zouden jullie adviseren?
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen