Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] DirectX10.x in winxp

Pagina: 1
Acties:

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-11 14:24
Nu ben ik van plan in februari/april 2009 een nieuwe (game)computer te bouwen, waarschijnlijk gebaseerd op de BBG van dat moment, maar ik ben een beetje huiverig als het gaat om Vista en XP.

Zelf een groot XP fan, ik gebruik de pc voor student gebruik, office en speel graag een spelletje op de PC. Dus ik zit in eerste instantie te twijfelen als ik er XP of vista op moet zetten. Dx10 geeft mooie beelden, maar is alleen voor Vista geschikt, tot nu toe dan.
Nou is het mogelijk om dx10 in xp te gebruiken maar, Microsoft geeft officieel geen ondersteuning voor directx10.x in Windows XP.

Nou heb ik gezocht dat 3rd party gasten een poortje van dx10 hebben gemaakt voor windows xp.Poortje

Maar nu is de vraag:
Zal ik daadwerkelijk veel prestatie verschil zien in windows XP (32bits versie) ook met een dx9 kaart?
Is het uberhaupt wel de moeite waard?
Kan ik toch beter naar vista overstappen als het puur om gamen gaat?

Alle vragen hebben een antwoord

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 14:40
Zijn de nieuwste spellen sowieso nog wel geschikt voor XP? Kan zijn dat ze alleen op Vista draaien icm DX10.

Zelf heb ik ook Vista, en qua snelheid en ook het aantal FPS in games doet het echt niet onder voor XP.
Wél moet je Vista wat extra aandacht geven en bepaalde services even uitschakelen en nog wat andere tweaks gebruiken, maar dan kán het ook een snel OS zijn...

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Sowieso denk ik dat je wel 4GB ram of meer gaat plaatsen, en als het om 64-bit Windowsversies gaat, dan is Vista toch echt wel superieur aan XP. Met XP 64-bit had ik destijds veel problemen (voornamelijk met 32-bit applicaties) en onder Vista 64-bit met dezelfde configuratie waren de problemen verdwenen. :)

Ik zou mezelf niet zoveel laten opjutten door de media en n00bs die maar wat roepen over Vista en gewoon zelf eens een gedegen oordeel vormen door Vista voor een tijd (minstens een maand) te gebruiken.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 23:12
Als je een PC neemt uit de BBG van dat moment twijfel ik ernstig of je dan wel een DX9 kaart in je pc zou hebben zitten ;)

Zover ik weet levert DX10 niet of nauwlijks verschil met DX9 kaartjes

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-11 14:24
eX0duS schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:53:
Zijn de nieuwste spellen sowieso nog wel geschikt voor XP? Kan zijn dat ze alleen op Vista draaien icm DX10.
Jazeker, nieuwe spellen hebben nog dx9c ondersteuning. Zolang Microsoft ondersteuning blijft geven aan WinXP, denk ik zo dat de game ontwikkelaars XP (en dus dx9) blijven ondersteunen. Anders lopen ze toch wat centjes mis.
Als je een PC neemt uit de BBG van dat moment twijfel ik ernstig of je dan wel een DX9 kaart in je pc zou hebben zitten
Mijn huidige PC heeft een dx9 kaartje (geforce 7900GS AGP), maar nu heb ik de mogelijkheid om dx10 erop te zetten.

Doen of niet?

Alle vragen hebben een antwoord

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mhindrik schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:07:
Mijn huidige PC heeft een dx9 kaartje (geforce 7900GS AGP), maar nu heb ik de mogelijkheid om dx10 erop te zetten.

Doen of niet?
AGP moederborden zijn schaars genoeg, en als jij nu aangeeft pas in maart/april te gaan kopen denk ik dat je tijd genoeg hebt :)

maar afgezien daarvan: als je kaart geen DX10 doet, dan heeft het geen nut om het alsnog onder XP te gaan installeren.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 05-12-2008 12:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1