Ik heb sinds ik op mijn MacBook Leopard heb geïnstalleerd problemen met airtunes. De set up is als volgt:
- MacBook Leopard (OSX 10.5.5)
- Airport Express (firmware 6.3)
- iTunes 8.0.2 met iPhone G3 2.2
- Volgens iStumbler is het signaal 70%-80%, de Airport Express staat op dezelfde plaats als voorheen toen het nog wel goed werkte. (Ik zit twee meter van de AE)
- IPv6 staat op automatisch
- iTunes heeft toestemming voor inkomend verkeer
Ik heb twee weken geleden Leopard geïnstalleerd en de eerste week ging het goed, tot afgelopen zaterdag. Zonder dat er iets geweizigd was begon de ellende:
Haperingen en uitval van geluid (maar iTunes loopt wel door). En soms krijg ik de beruchte -3256 error, maar weer niet elke keer.
Ik heb de Airport Express een aantal keren gereset, firewall alle inkomende verbindingen toegestaan, specifieke programma's (waaronder iTunes) inkomende verbindingen toegestaan, IPv6 uit, weer aan, niets hielp. En zondagavond was het over: alles weer als een zonnetje.
Blij, maar ook ongerust, want spontaan opgeloste problemen komen natuurlijk weer terug. En inderdaad: sinds gisteravond weer ellende!
Wie weet raad?
MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP