Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatische bios update?

Pagina: 1
Acties:

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Gisteravond crashte mijn pc vanuit het niet, dus ik reboot hem, en vervolgens zie ik bij het opstarten meldingen voorbijkomen als 'overclocking failed' en vervolgens start Windows alweer niet op. Dus ik zet mijn pc uit, en paar minuten later weer aan, en ik zie ineens een nieuw bios scherm bij het opstarten. (Asus P5K) Vervolgens start Windows Vista wel gewoon op en heb ik ook geen problemen, afgezien van het feit dat er een stuk meer geluid uit mijn kast komt. Het lijkt een fan te zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Nu mijn vraag. Kan het dat dit automatisch gebeurt? Normaal gaat mijn pc bijna nooit uit, maar dit Bios scherm is anders en ik heb geen update gedaan. En daarnaast, hoe zorg ik dat mijn kast weer stil wordt?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ander bios scherm niet. Waarschijnlijk heeft uw bios zich reset, en daarbij ook de smart fan instellingen van je fan.

Die zal je moeten terugzetten, en dan is alles in orde :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:24

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Misschien heeft je moederbord iets van 'dual bios' of 'virtual bios' waardoor de fabrieksinstellingen terug het BIOS in zijn geladen. Alle fans draaien dan inderdaad op hun standaard instelling, en waarschijnlijk is je overclock ook weg.

Dit zou wel op de doos van het moederbord, of in de handleiding, of op de website moeten staan.

Uit nieuwgierigheid; welke overclock probeerde je?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Zie uitleg van Snake, dat is correct...
Het is asus Q-Fan en zit ergens bij je power management settings in je bios.

[ Voor 50% gewijzigd door Occy74 op 05-12-2008 10:09 ]

Systeem Specs

• shoombak
  • Niet online
woelders schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:06:
Misschien heeft je moederbord iets van 'dual bios' of 'virtual bios' waardoor de fabrieksinstellingen terug het BIOS in zijn geladen. Alle fans draaien dan inderdaad op hun standaard instelling, en waarschijnlijk is je overclock ook weg.

Dit zou wel op de doos van het moederbord, of in de handleiding, of op de website moeten staan.

Uit nieuwgierigheid; welke overclock probeerde je?
Nee dat is het dus, ik heb helemaal niets geprobeerd te overclocken, nog nooit gedaan zelfs. Was gewoon aan het gamen toen de pc vastliep. Ga even het boekje zoeken.

• shoombak
  • Niet online
Occy74 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:08:
Zie uitleg van Snake, dat is correct...
Het is asus Q-Fan en zit ergens bij je power management settings in je bios.
Ik heb de Fan control 2 maal enabled en nu lijkt het goed te gaan.
Bedankt voor de snelle hulp!

[ Voor 4% gewijzigd door shoombak op 05-12-2008 10:16 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Er is iig iets mis gegaan met uw bios, ik zou het toch in het oog houden, misschien batterijtje plat ofzo? Dat ie gekke settings gaat creeeren.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:17
Ik heb hetzelfde: na het indrukken van de reset knop (bij een vastloper) reset het BIOS zich heel af en toe ook. Ook met een P5k overigens. Ik heb hier al vaker topics gezien met soortgelijke problemen met P5k varianten.
Pagina: 1