[TAPE] HP DLT VS80 defect?

Pagina: 1
Acties:

• donker11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04-2021
Wij gebruiken deze tape drive voor de back-up van onze server.
Iedere keer zodra ik een tape erin stop, gooit hij hem er na het terug spoelen eruit.
Dit doet zich voor bij alle 10 de tapes die we hebben.

Nu heb ik al de driver van de tapedrive geupdate, en een poging gedaan om de firmware up te daten.
Maar hier loopt hij op vast. Het is de laatst uitgebrachte firmware update (stamt inmiddels ook uit 2005) maar hij wilt niet installeren.

Foutmelding na het proberen te updaten van de firmware:
A problem occurred while the diagnostic function was resetting following a firmware update or other major change of the device. The diagnostic function cannot continue and will abort this time.

In de event viewer zelf krijg ik totaal geen foutmeldingen.

Zijn dit de tekenen van een defecte tape drive, of heeft iemand een ander idee?

[ Voor 20% gewijzigd door donker11 op 05-12-2008 10:11 ]

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Misschien heel stom, maar heb je al geprobeerd wat er gebeurd als je er ff een cleaning tape in stopt?

P R N D

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:57
Hoe oud zijn die tapes eigenlijk? Op mijn werk hadden we eerst ook zo'n VS80 en ik kan me herinneren dat die nogal snel versleten zijn. Als het goed is hebben we die VS80 hier nog liggen overigens. :) We moesten een nieuwe want dit type paste niet in onze nieuwe SBS server

• donker11
nose schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:47:
Misschien heel stom, maar heb je al geprobeerd wat er gebeurd als je er ff een cleaning tape in stopt?
Was ik vergeten te vermelden, cleaning tape heeft precies hetzelfde probleem. Wordt ook uitgespuwd.

• donker11
D-e-n schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:23:
Hoe oud zijn die tapes eigenlijk? Op mijn werk hadden we eerst ook zo'n VS80 en ik kan me herinneren dat die nogal snel versleten zijn. Als het goed is hebben we die VS80 hier nog liggen overigens. :) We moesten een nieuwe want dit type paste niet in onze nieuwe SBS server
De leeftijd van de tapes durf ik niet te zeggen, zit hier nu 4 maanden pas en ze zijn al een behoorlijke tijd in gebruik. Ik zal wel eens een nieuwe tape bestellen en kijken wat die doet.
Maar kan best wel eens zijn dat deze versleten zijn.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:57
donker11 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:13:
[...]

De leeftijd van de tapes durf ik niet te zeggen, zit hier nu 4 maanden pas en ze zijn al een behoorlijke tijd in gebruik. Ik zal wel eens een nieuwe tape bestellen en kijken wat die doet.
Maar kan best wel eens zijn dat deze versleten zijn.
Nu ik het bekijk: toen onze tapes versleten waren gaf hij foutmeldingen bij het backuppen. Een fout bij het updaten van de firmware zou idd eerder duiden op een defect apparaat. Is de server ook al oud overigens? In de nieuwe kregen we dit type niet aan de gang namelijk

• donker11
D-e-n schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:30:
[...]

Nu ik het bekijk: toen onze tapes versleten waren gaf hij foutmeldingen bij het backuppen. Een fout bij het updaten van de firmware zou idd eerder duiden op een defect apparaat. Is de server ook al oud overigens? In de nieuwe kregen we dit type niet aan de gang namelijk
Een beetje late reactie, maar heb een aantal dagen niet achter de pc gezeten.

Het is me idd nog steeds niet gelukt om de firmware up te daten.
Voor het updaten zegt hij wel; zorg ervoor dat de tape drive door niets wordt gebruikt.
Backups draait hij al enige tijd niet meer via de tapes, plus er draait geen software die gebruik maakt van de tape. We moeten er denk ik toch aan gaan geloven dat de tape drive defect is.
De server is denk ik ouder dan 5 jaar. Xeon 3GHz en nog 4GB aan ram.

Zal het nog een keer proberen, maar ik ben er bang voor.

• donker11
Update: Ik heb even een Device Analysis gedraaid en het volgende valt me op:
Product ID is 'DLT VS80' with 'V065' Firmware
Dit is de de firmware waarmee ik hem wou updaten.
Ik kreeg iedere keer dat het niet was gelukt maar blijkbaar ziet/denkt hij wel dat hij de laatste firmware heeft.

Verder stamt de laatste firmware update uit 2005... Het zal vast wel de ouderdom zijn.
Pagina: 1