Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

onverklaarbare crashes

Pagina: 1
Acties:

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Goededag!!

door dat ik twijfel waar de oorzaak zou kunnen liggen laat ik hem hier achter ( modjes feel free to move it mocht die beter ergens anders blijken te passen )

specificaties:

DFI LAN Party CFX3200 DR
AMD X2 4400 2.2 GHZ default clock / vcore met zalman koeler ( temps max 45 graden )
2.5GB geheugen, 2x 1GB + 2x 256MB, CL 2.5
Ati Radeon HD3870 512MB
80 GB Hitachi Deskstar IDE drive ( OS )
Dell PERC 5/i PCI-e 8x SAS/SATA raidcontroller met 4 Hitachi Deskstars 250GB in RAID 5
LG DVD-ROM IDE
NEC 4551 DVD-RW IDE
480w Tagan Voeding

overige PCI kaarten:
Auzentech HDA X-Plosion 7.1 PCI
Hauppauge HVR-4000 ( DVB-T / DVB-S/S2 / analog / FM kaart )

Probleem

doorgaans na 3~4 dagen uptime hangt het systeem complete lockup. niks reageert, enige wat werkt is de resetknop / powerknop ingedrukt houden..

al geprobeerd, helaas geen oplossing

memtest 86+ gedraait 25 passes geen errors!
harddisks getest met DFT van Hitachi geen errors!
Perc 5/i er uit gehaalt, probleem doet zich nog steeds voor
HVR-4000 er uit, probleem doet zich nog steeds voor
HDA Xplosion er uit, probleem blijft nog steeds.

ook alle mogelijke combo's van de kaarten in sloten leverd niets op :(

USB apparaten heb ik er NIET aanhangen! zodat ik dit volgens mij ook kan uitsluiten?

voeding? voltages lijken mij goed? voltages zijn 2 tot 4 % hoger dan aangegeven.. en het probleem ontstaat ook als het systeem IDLE is :?
ik kan de voeding niet 100% uitsluiten, maar ik heb geen losliggende voeding met voldoende capaciteit...

Bios? uh tja, ik heb 4 versies geprobeerd, toen was ik het wel wat zat gezien het systeem blijft hangen :|

Nieuwe Windows XP installatie bied ook geen oplossing helaas! :(

Iemand nog een idee in welke richting het KAN zoeken? want ik ben er door heen :(

404 Signature not found

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:49

ResuCigam

BOFH

Ik mis nog zo kaal mogelijk opstarten zoals in de http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492 staat. Dus 1 reepje geheugen, 1 HD en je videokaart.

We do what we must because we can.

• SMSfreakie
  • Niet online
ResuCigam schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:28:
Ik mis nog zo kaal mogelijk opstarten zoals in de http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492 staat. Dus 1 reepje geheugen, 1 HD en je videokaart.
ook gedaan. alleen vergeten te noteren,
de troebleshooter had ik namelijk doorgenomen ;)

404 Signature not found

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 22:28
Dat wordt een beetje lastig, want hij heeft er zo te zien een Raid5-systeem in hangen.
Misschien om eens te testen met een verse build kan ie met 1 disk proberen, als ie er nog een heeft liggen.

Kun je iets nuttings vinden in de sytem- of de applicatielogging? Zoja, google daar eens op...

• SMSfreakie
  • Niet online
Kosh66 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:42:
Dat wordt een beetje lastig, want hij heeft er zo te zien een Raid5-systeem in hangen.
Misschien om eens te testen met een verse build kan ie met 1 disk proberen, als ie er nog een heeft liggen.

Kun je iets nuttings vinden in de sytem- of de applicatielogging? Zoja, google daar eens op...
mja, raid 5 bevat niet mn OS.. dus als ik de PERC 5/i er uit haal draait die nog steeds in de soep. en dan is de hele raid 5 array niet beschikbaar..

de losse 80GB IDE disk is mn BOOT disk,, dus zonder raid 5 gaat als een warm mes door gesmolten boter ;) mijn excuus als dat in de OP niet helemaal duidelijk was ;)

Logboek meld ook helaas niets, waarschijnlijk door dat het systeem gewoon freezed, en er dus geen log meer weg geschreven kan worden?

404 Signature not found

• nettob
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
probeer eens via de tools van hiren's boot cd [ de meest complete cd met tools _/-\o_ ], misschien vind je dan wel een error

Via [url href="http://www.givemesolution.org/my-software-collection/36-my-software-collection/48-hirens-bootcd.html"]deze[/url] link kan je hem downloaden.
Pagina: 1