Goededag!!
door dat ik twijfel waar de oorzaak zou kunnen liggen laat ik hem hier achter ( modjes feel free to move it mocht die beter ergens anders blijken te passen )
specificaties:
DFI LAN Party CFX3200 DR
AMD X2 4400 2.2 GHZ default clock / vcore met zalman koeler ( temps max 45 graden )
2.5GB geheugen, 2x 1GB + 2x 256MB, CL 2.5
Ati Radeon HD3870 512MB
80 GB Hitachi Deskstar IDE drive ( OS )
Dell PERC 5/i PCI-e 8x SAS/SATA raidcontroller met 4 Hitachi Deskstars 250GB in RAID 5
LG DVD-ROM IDE
NEC 4551 DVD-RW IDE
480w Tagan Voeding
overige PCI kaarten:
Auzentech HDA X-Plosion 7.1 PCI
Hauppauge HVR-4000 ( DVB-T / DVB-S/S2 / analog / FM kaart )
Probleem
doorgaans na 3~4 dagen uptime hangt het systeem complete lockup. niks reageert, enige wat werkt is de resetknop / powerknop ingedrukt houden..
al geprobeerd, helaas geen oplossing
memtest 86+ gedraait 25 passes geen errors!
harddisks getest met DFT van Hitachi geen errors!
Perc 5/i er uit gehaalt, probleem doet zich nog steeds voor
HVR-4000 er uit, probleem doet zich nog steeds voor
HDA Xplosion er uit, probleem blijft nog steeds.
ook alle mogelijke combo's van de kaarten in sloten leverd niets op
USB apparaten heb ik er NIET aanhangen! zodat ik dit volgens mij ook kan uitsluiten?
voeding? voltages lijken mij goed? voltages zijn 2 tot 4 % hoger dan aangegeven.. en het probleem ontstaat ook als het systeem IDLE is
ik kan de voeding niet 100% uitsluiten, maar ik heb geen losliggende voeding met voldoende capaciteit...
Bios? uh tja, ik heb 4 versies geprobeerd, toen was ik het wel wat zat gezien het systeem blijft hangen
Nieuwe Windows XP installatie bied ook geen oplossing helaas!
Iemand nog een idee in welke richting het KAN zoeken? want ik ben er door heen
door dat ik twijfel waar de oorzaak zou kunnen liggen laat ik hem hier achter ( modjes feel free to move it mocht die beter ergens anders blijken te passen )
specificaties:
DFI LAN Party CFX3200 DR
AMD X2 4400 2.2 GHZ default clock / vcore met zalman koeler ( temps max 45 graden )
2.5GB geheugen, 2x 1GB + 2x 256MB, CL 2.5
Ati Radeon HD3870 512MB
80 GB Hitachi Deskstar IDE drive ( OS )
Dell PERC 5/i PCI-e 8x SAS/SATA raidcontroller met 4 Hitachi Deskstars 250GB in RAID 5
LG DVD-ROM IDE
NEC 4551 DVD-RW IDE
480w Tagan Voeding
overige PCI kaarten:
Auzentech HDA X-Plosion 7.1 PCI
Hauppauge HVR-4000 ( DVB-T / DVB-S/S2 / analog / FM kaart )
Probleem
doorgaans na 3~4 dagen uptime hangt het systeem complete lockup. niks reageert, enige wat werkt is de resetknop / powerknop ingedrukt houden..
al geprobeerd, helaas geen oplossing
memtest 86+ gedraait 25 passes geen errors!
harddisks getest met DFT van Hitachi geen errors!
Perc 5/i er uit gehaalt, probleem doet zich nog steeds voor
HVR-4000 er uit, probleem doet zich nog steeds voor
HDA Xplosion er uit, probleem blijft nog steeds.
ook alle mogelijke combo's van de kaarten in sloten leverd niets op
USB apparaten heb ik er NIET aanhangen! zodat ik dit volgens mij ook kan uitsluiten?
voeding? voltages lijken mij goed? voltages zijn 2 tot 4 % hoger dan aangegeven.. en het probleem ontstaat ook als het systeem IDLE is
ik kan de voeding niet 100% uitsluiten, maar ik heb geen losliggende voeding met voldoende capaciteit...
Bios? uh tja, ik heb 4 versies geprobeerd, toen was ik het wel wat zat gezien het systeem blijft hangen
Nieuwe Windows XP installatie bied ook geen oplossing helaas!
Iemand nog een idee in welke richting het KAN zoeken? want ik ben er door heen
404 Signature not found