Netwerkkaart icm Livebox werkt alleen op 10mbit

Pagina: 1
Acties:

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-03 16:55
Onlangs heb ik een nieuwe moederbord gekocht waar een Via Rhine 2 netwerkkaart op zit.

Standaard staat deze op Auto Negotiate, hierdoor kwam ik maar niet het internet op.

Het mooie is dat ik in de Orange / Online Livebox niets heb verandert.

Zodra ik de netwerkkaart in de pc op 10mbit full duplex zet dan werkt het gewoon weer.

Hiervoor heb ik een Asus A8n Sli Deluxe moederbord gehad met 2 netwerkkaarten onboard en beiden hadden dit probleem niet.

Hebben hier meer mensen last van? komt dit door de netwerkkaart?

Is het eventueel mogelijk dat mijn netwerkkabel stuk is?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Test een andere netwerk kabel ?
Me glazen bol is stuk dus :+
Testen == Weten
En wat gebeurt er als je hem op 100 Mbit FD zet?

mijn pc en server draaien nog op 100 FD in de livebox dus ik zou het niet weten .
Wel de laatste drivers van jet netwerk kaart geïnstalleerd?

Edit:
Waarom moet de Livebox altijd vervangen worden. Er zijn nooit problemen mee hier.
Gewoon Telnetten en dat ding instellen.
Ondersteund alles. :X

[ Voor 22% gewijzigd door LuckY op 05-12-2008 08:41 ]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-03 21:31
Ik zou voor een tientje een realtek NIC erin zetten en kijken of dat uitkomst bied, zo kan je goedkoop toch op een hogere snelheid gebruik maken van je netwerk.

Je livebox vervangen (mits je geen telefonie hebt) is ook nog een optie een Linksys WAG200 kost iets van rond de 45 euro, en dan heb je een betrouwbare adsl router met draadloos internet. (iets waar je voor de livebox nog extra voor moet betalen).

discogs

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-03 16:26
Meestal gaat het om een defecte (of slechte) netwerkkabel of een connector. Verder zou je eens kunnen kijken of het helpt om je netwerkkaart handmatig op 100Mbit Full te zetten inplaats van "Auto Negotiation".

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• GranCanaria
100mbit full duplex / half duplex werkt niet. dat is het eerste wat ik geprobeerd heb.

Het probleem is dat de router op de 1ste verdieping staat en de pc op de zolder echter denk ik niet dat het aan de netwerkkabel ligt.

Het heeft iets met de netwerkkaart icm de livebox te maken.

• LuckY
  • Niet online
GranCanaria schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 08:42:
100mbit full duplex / half duplex werkt niet. dat is het eerste wat ik geprobeerd heb.

Het probleem is dat de router op de 1ste verdieping staat en de pc op de zolder echter denk ik niet dat het aan de netwerkkabel ligt.

Het heeft iets met de netwerkkaart icm de livebox te maken.
Test de kabel dan gewoon.
probeer het met een laptop met een anderen kabel ?
Heb je al wel de laatste drivers
Over welk OS gaat het ?

• GranCanaria
De laatste drivers zijn geinstalleerd en het OS is Windows Vista 64bit ultimate.

Het komt ook voor in Windows XP Pro.

Ik ga het vanavond proberen met mijn laptop op dezelfde kabel eerst en later even met een andere kabel.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
waarschijnlijk heb je een gigabit netwerkkaart en kan de livebox hier geen auto-negotiate mee doen.
Dus livebox zou ik naar het ronde archief verwijzen, en een nieuwe router plaatsen.

• LuckY
  • Niet online
jimbo123 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:06:
waarschijnlijk heb je een gigabit netwerkkaart en kan de livebox hier geen auto-negotiate mee doen.
Dus livebox zou ik naar het ronde archief verwijzen, en een nieuwe router plaatsen.
Gelukkig is dat waarschijnlijke helemaal niet waar }:|

Hier draait 1 switch (gbit ) en 1 netwerk kaart op autosensing die nergens problemen mee maken.

en dan verklaart het nog steeds niet dat als hij hem Forced op 100 Full Duplex waarom het dan ook niet werkt.

Ts moet eerst de kabel en de netwerk kaart testen voordat hij de router de schuld kan geven.
Naampje wijzen is makkelijk zeg :/

Heeft de TS nog een oude PCI kaart waarmee die kan testen ?

Ik zie wel meer Problemen met de Rhine II i.c.m. routers.
je kan ook eens kijken naar een winsockfix of het helpt.

Wat gebeurt er trouwens als je statisch je ip invoert op 100 FD?
kan je dan wel naar buiten pingen ?

[ Voor 16% gewijzigd door LuckY op 05-12-2008 10:41 ]

• GranCanaria
Ik heb helaas geen oude netwerkkaart die ik kan testen, ik kan echter wel bevestigen dat de oude moederbord met de 2 onboard kaarten waarvan eentje als het goed is 1gbit is, gewoon goed werken.

Nogmaals verwacht ik niet dat het aan de kabel ligt en vind dit echt heel vreemd.

Volgens mij komt het omdat de Via Rhine 2 bepaalde dingen niet ondersteund, het lijkt dat Orange / Online misschien wat beveiligingen erin gegooid heeft waardoor ie misschien wat te doen heeft met ip leases etc. ik weet het niet echter ga ik vanavond weer klooien en denk ik dat ik gewoon een andere netwerkkaart ga kopen.

• jimbo123
LuckyY schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:24:
[...]

Gelukkig is dat waarschijnlijke helemaal niet waar }:|

Hier draait 1 switch (gbit ) en 1 netwerk kaart op autosensing die nergens problemen mee maken.

en dan verklaart het nog steeds niet dat als hij hem Forced op 100 Full Duplex waarom het dan ook niet werkt.
Dus als jouw switch en netwerkkaart autosensing kan doen dan werkt dat met alle apparaten goed?
Ik heb het gewoon zeker meegemaakt dat autosensing van een nieuwer type gigabit netwerkkaart niet werkt met een ouder type router/switch.

• LuckY
  • Niet online
jimbo123 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:45:
[...]

Dus als jouw switch en netwerkkaart autosensing kan doen dan werkt dat met alle apparaten goed?
Ik heb het gewoon zeker meegemaakt dat autosensing van een nieuwer type gigabit netwerkkaart niet werkt met een ouder type router/switch.
en 2004/2006 is nieuw :X
en ik zeg niet dat het standaard altijd werkt , maar waarom moet je dan een nieuwe router kopen ?
is een netwerk kaart niet handiger?
40/50 voor een cheap ass router tegen over 10/20 voor een Gbit netwerk kaart ?

hopenlijk begrijp je me niet vekeerd maar ik bedoel een switch en een netwerkkaart aan de livebox .
over de jaren (sinds begin van de livebox) heb ik nog nooit problemen gehad op 1 keer na.(interne splitter (telefonie/data was kaduk na 20 maanden)
En er zijn heel wat verschillende typen netwerk kaarten / switches opgeweest.

[ Voor 21% gewijzigd door LuckY op 05-12-2008 11:24 ]

• jimbo123
LuckyY schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:14:
[...]

en 2004/2006 is nieuw :X
en ik zeg niet dat het standaard altijd werkt , maar waarom moet je dan een nieuwe router kopen ?
is een netwerk kaart niet handiger?
40/50 voor een cheap ass router tegen over 10/20 voor een Gbit netwerk kaart ?

hopenlijk begrijp je me niet vekeerd maar ik bedoel een switch en een netwerkkaart aan de livebox .
over de jaren (sinds begin van de livebox) heb ik nog nooit problemen gehad op 1 keer na.(interne splitter (telefonie/data was kaduk na 20 maanden)
En er zijn heel wat verschillende typen netwerk kaarten / switches opgeweest.
Met een nieuwe netwerkkaart heb je niet de garantie dat het werkt, als je pech hebt zijn ze weer incompatible wat betreft auto-sensing met de livebox.
Tevens is het ook meer dat ik de livebox een lelijk ding blijf vinden, zo blijkt deze zich ook niet helemaal aan de 802.11 standaard te houden waardoor maar een beperkt aantal wireless adapters gebruikt kunnen worden (de wireless netwerkkaarten die orange verkoopt werken wonder boven wonder wel).

Hoewel ik niet kan bewijzgen dat die livebox niet met elke adapter werkt, zijn er wel mensen die dit ook zo ervaren:
http://uktsupport.ipbhost...sion/index.php/t7766.html

Dit is echter een beetje off-topic, maar het geeft aan waarom ik er voor zou kiezen om een nieuwe router te nemen ipv nieuwe netwerkkaart

• LuckY
  • Niet online
jimbo123 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:42:
[...]

Met een nieuwe netwerkkaart heb je niet de garantie dat het werkt, als je pech hebt zijn ze weer incompatible wat betreft auto-sensing met de livebox.
Tevens is het ook meer dat ik de livebox een lelijk ding blijf vinden, zo blijkt deze zich ook niet helemaal aan de 802.11 standaard te houden waardoor maar een beperkt aantal wireless adapters gebruikt kunnen worden (de wireless netwerkkaarten die orange verkoopt werken wonder boven wonder wel).

Hoewel ik niet kan bewijzgen dat die livebox niet met elke adapter werkt, zijn er wel mensen die dit ook zo ervaren:
http://uktsupport.ipbhost...sion/index.php/t7766.html

Dit is echter een beetje off-topic, maar het geeft aan waarom ik er voor zou kiezen om een nieuwe router te nemen ipv nieuwe netwerkkaart
offtopic:
Als je dat stuk doorleest zie je dat de netwerk kaart (in de laptop)de settings niet onthoud en wel verbinding maakt met de livebox en daarna disconnect
En als je het over de PCMCIA kaart heb in de livebox zelf , geef ik het meteen toe dat dat achterlijk is. maar verschillende modellen van type's pcmcia kaart die ik erin gestopt heb werken , maar dat is niet de livebox zijn probleem maar Sagem's. Als je nou aangeeft dat de livebox geen wpa2 ondersteund dat zijn teministe gegronde redenen.

• GranCanaria
ik kan bevestigen dat de netwerkkabel gewoon goed is.

De netwerkkaart van de laptop werkt zonder problemen op 100mbit.

Het komt dus echt door de Via Rhine 2 netwerkkaart die op mijn moederbord zit.

• LuckY
  • Niet online
dus 10 euro nieuw pci kaartje is een snelle fix :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door LuckY op 05-12-2008 22:09 ]

• GranCanaria
:) het zit echt heel vreemd in elkaar met dat Via Netwerkkaartje, op de chip staat realtek 8201c, als je die drivers download dan ziet Windows daar gewoon Via driver in.

heel vreemd. maarjah, ik denk dat ik gewoon een ander moederbordje koop, dit is een micro atx moederbord en kan de extra pci sloten goed gebruiken voor andere kaarten.

Ik vind het echt nog steeds heel erg vreemd etc en ga zo vista 32bit installeren om te kijken of dat verschil gaat maken, denk et nie maar heb nu toch niets te doen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:27
Zo gek is dat niet, de meeste logica van zo'n onboard netwerk component zit in de chipset op 't mainboard, die Realtek component is slechts een (vrij domme) PHY welke die chipset koppelt aan de netwerk aansluiting. Als drivers gebruik je dus deze van de VIA site?

• GranCanaria
ik heb gisteravond Vista 32bit op mijn systeem gezet en helaas heb ik daar precies hetzelfde probleem.

Dit is wel degelijk een probleem met de Via Rhine 2 netwerkkaart icm de Livebox.

Nielson:

ik heb daar bijna alle drivers al geprobeerd, allemaal zonder succes.

• GranCanaria
Update Update Update

ik heb vandaag een moederbordje gekocht waar een 1gbit netwerkkaart op zit en deze werkt perfect.

dit topic mag in ieder geval gesloten worden.
Pagina: 1