Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-11 11:45
Hey mensen

ik kom ergens niet uit.

ik werk momenteel bij werkgever x heb daar een proeftijd van 1 maand.
ik werk 40 uur.

ben daar begonnen op 10 november.
heb een werkweek van 5 dagen zonder in het weekend te werken.
is het dan zo dat mijn proeftijd tot 10 december loopt?
of tot 8 december?

alvast bedankt

amd

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

1 maand betekent 10 december. Logisch toch? Waarom denk je dat het maar tot 8 december zou lopen?

En dit is nou typisch iets wat een afdeling Personeelszaken je kan vertellen, of een personeelsfunctionaris.

[ Voor 36% gewijzigd door gambieter op 05-12-2008 01:46 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Meestal gaan dit soort zaken per kalendermaand ,maar als je duidelijkheid wilt kun je ook contact opnemen met je werkgever en gewoon vragen wanneer je proeftijd eindigt.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

1 maand is tot 10 december (tot en met 9). Waarom denk je aan 8 december?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• TheRyzenDude
Marzman schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 01:46:
1 maand is tot 10 december (tot en met 9). Waarom denk je aan 8 december?
ik keek even naar aantal weken 4 weken vanaf begin dus vanaf 10 november zou tot 8 december 4 weken zijn.
maar heb snel even gekeken wettelijk bestaat voor proeftijd 1 maand 30 dagen(is 1 maand)
dus gewoon tot 10 loopt hij dus.

maar super bedankt was even heel belangrijk voor mij.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Okay, nog even wachten met te laat komen dus.

• TheRyzenDude
Noork schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 01:51:
Okay, nog even wachten met te laat komen dus.
haha nee daar niet mee:-)
maandag halve dag meelope bij ander bedrijf die intresse hebben
kan nu nog binne proeftijd opzegge anders heb ik 1 maand opzegtermijn nu nog niet namelijk gezien ik tot 10 december dan heb.dus als andere bedrijf voor 10 december dan uitslag zou geven kan ik daar per direct beginnen.

[ Voor 15% gewijzigd door TheRyzenDude op 05-12-2008 01:54 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

amdboy1983 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 01:54:
maandag halve dag meelope bij ander bedrijf die intresse hebben
kan nu nog binne proeftijd opzegge anders heb ik 1 maand opzegtermijn nu nog niet namelijk gezien ik tot 10 december dan heb.dus als andere bedrijf voor 10 december dan uitslag zou geven kan ik daar per direct beginnen.
Weet je dat zeker? De proeftijd is namelijk voor de baas een mogelijkheid om op te zeggen, maar ik zou zeker even nakijken of jij ook zomaar weg kunt blijven. Dit voor je in de problemen komt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

gambieter schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 02:00:
[...]

Weet je dat zeker? De proeftijd is namelijk voor de baas een mogelijkheid om op te zeggen, maar ik zou zeker even nakijken of jij ook zomaar weg kunt blijven. Dit voor je in de problemen komt.
Proeftijd geldt voor zover ik weet voor beide partijen. Je baas mag er een punt achter zetten, maar jij mag dat net zo goed. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• TheRyzenDude
bedankt mense. Ga maandag halve dag meedraaien in ander bedrijf.en als ik voor of op 10 dec krijg te hore dat ik daar kan werke.kan ik per direct bij mijn huidige werkgever weg omdat ik dan nog net in mijn maand proeftijd zit.als ik het goed heb.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

amdboy1983 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 02:18:
bedankt mense. Ga maandag halve dag meedraaien in ander bedrijf.en als ik voor of op 10 dec krijg te hore dat ik daar kan werke.kan ik per direct bij mijn huidige werkgever weg omdat ik dan nog net in mijn maand proeftijd zit.als ik het goed heb.
Tenzij ze je voor die tijd een nieuw contract aanbieden, een kortere proeftijd mag namelijk. Maar er zijn weinig bedrijven die dat uit zichzelf doen omdat ze de proeftijd zelf ook wel makkelijk vinden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 11:44

ptjuh

New day, same old shit

Het is zeker voor beide partijen opzegbaar binnen de maand.

Maar waarom ergens gaan werken als je liever bij een ander bedrijf wilt werken en hier ook de kans voor krijgt? :?

Its all in the little things that people do..

Verwijderd

nog nooit gehoord dat 1 maand 30 werkdagen is :P

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:23

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

ptjuh schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 08:36:
Het is zeker voor beide partijen opzegbaar binnen de maand.

Maar waarom ergens gaan werken als je liever bij een ander bedrijf wilt werken en hier ook de kans voor krijgt? :?
Misschien om dat een paar maanden geleden toen hij deze baan accepteerde, er geen vacature beschikbaar was voor een droombaan bij een droomwerkgever.

Sommige mensen gaan dan niet zitten wachten tot die wel beschikbaar komt, maar gaan gewoon tijdelijk verstand op nul aan de slag bij een wat mindere werkgever. Beter dan een uitkering trekken lijkt mij,

Are you following me, Are you following me?

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
En de andere kant werkt het ook op; als de baas opeens een beter gekwalificeerde werknemer kan aantrekken zou de TS ook ontslagen worden.

Overigens zou ik me niet heel erg druk over details maken. Een baas die te horen krijgt dat je opzegt tegen het eind van je proeftijd gaat nu echt niet proberen om je vast te houden. Genoeg gemotiveerde sollicitanten op het moment.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

amdboy1983 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 01:50:
[...]

ik keek even naar aantal weken 4 weken vanaf begin dus vanaf 10 november zou tot 8 december 4 weken zijn.
maar heb snel even gekeken wettelijk bestaat voor proeftijd 1 maand 30 dagen(is 1 maand)
dus gewoon tot 10 loopt hij dus.

maar super bedankt was even heel belangrijk voor mij.
Op basis van een maand die 4 weken duurt zitten er 13 maanden in een jaar he. 4 weken is dus eigenlijk 1,08 maand.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
De definitie werkweek lijkt me eerder afhankelijk van de werkgever, sommige werken met 1 maand is ±30 dagen, de kalendermaanden. Er zijn ook bedrijven die van 1 maand 4 kalenderweken maken. Maw 28 dagen ipv 30 waardoor je in november met 30 dagen inderdaad op de 28ste vervolgens uit kan komen.

Anyways verder geef het wel duidelijk aan bij je huidige werkgever, als die erop rekent dat je blijft en je doet dat niet is het voor hem ook niet leuk. En wie weet doet hij je nog een leuk tegenbod om te blijven als je het kenbaar maakt.

Verwijderd

Besef wel dat als je een tijdelijk contract (van zeg 1 jaar) hebt getekend bij je huidige werkgever, en er staat niets in over "tussentijds opzeggen", dat jij als werknemer gebonden bent om dat contract uit te zitten.

Oftewel: als er niets in je contract staat over "1 maand opzegtermijn" of "tussentijds ontslag nemen", en je bent al uit je proeftijd, dan ben je voor de duur van je tijdelijke contract gebonden aan dat bedrijf.

Overigens is dit niet zo als je een vast contract hebt.
Pagina: 1