[PHP] na x aantal dagen automatisch mailen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vrij nieuw in php en alles lukt verder aardig maar nu zit ik even met een vraag. Ik ben bezig met een voting pagina te bouwen. Dat gaat allemaal prima. Maar nu is het punt dat na een x aantal dagen de uitslag van de voting automatisch gestuurd moet worden naar een mail adres. Ik kom zelf uit de .NET kan en ik weet dat je dan een service moet bouwen om dat te doen. Nou ben ik benieuwd naar de mogelijkheden met php. Is het sowieso mogelijk dat er een proces in php loopt die om de zoveel tijd checkt of de uitslag verstuurd mag worden? Ik heb al wel met google gezocht maar kan nog nog niks vinden wat mij kan helpen hiermee. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceninja
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-07 19:01
Ik zou even uitzoeken of je cronjobs kunt aanmaken.
Deze cronjob dan het php script om de paar dagen laten aanroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok super. Ga ik naar kijken. Voor mensen die ook aan het zoeken zijn is dit misschien wel een hele handige pagina http://www.cronjob.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 00:48:
Ik kom zelf uit de .NET kan en ik weet dat je dan een service moet bouwen om dat te doen.
offtopic:
Een service kan ook overkill zijn; ook windows kent "cronjobs", alleen heet het dan "geplande taken" ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:59
Als je geen rechten hebt om cronjobs aan te maken, kun je altijd nog een tellertje in je php pagina bouwen die bij de eerste bezoeker op die dag een mailtje verstuurd. Het is een minder nette oplossing en je hebt wat minder zekerheid (als je bezoekersloze dagen hebt), maar het functioneerd wel.

PHP:
1
2
3
if( !$blnMailsend && date() > $tsSendAfter ){
   sendMail();
}

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

storeman schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:19:
Als je geen rechten hebt om cronjobs aan te maken, kun je altijd nog een tellertje in je php pagina bouwen die bij de eerste bezoeker op die dag een mailtje verstuurd.
Of een andere hoster zoeken
Pagina: 1