[Time Machine] Is externe HD ook gebackupt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn externe harde schijf van Iomega.

Ik gebruik deze als projectenschijf voor mijn werk. Nu was het kabeltje kapot en heb ik zo'n universele adapter gekocht. Maar nu brand het lichtje dus er is stroom. Maar hij wordt niet gemound. Als ik de adapter bekijk dan kan ik handmatig aangeven dat dit 12V moet zijn. Dat is wat de ext. HD nodig heeft. Maar het werkt waarschijnlijk niet omdat hier 1A heb en mijn Ext. HD 2A nodig heeft. Nu ben ik toch bang dat ik iets kapot heb gemaakt aan mijn externe harde schijf.

Mijn vraag is nu mocht ik die ext. HD hebben gemold, kan ik dan een nieuwe externe harde schijf halen en de volledige back up terughalen van Time Machine? Ook via een externe HD gekoppeld. Ik vraag dit omdat je altijd eerst naar de plek op je harde schijf moet navigeren waar de bestanden staan die terug moeten worden gezet, en daar kom ik eventueel niet meer omdat de harde schijf misschien kappot is. Kan iemand mij hierbij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Je kunt, zelfs tijdens de installatie van OSX, je time-machine backup terug halen naar je harde schijf. Wat ik uit je verhaal begrijp is dat je dus 2 externe HDD's hebt, waarvan 1 een TM-schijf is, en de ander je projecten schijf.

Heb je in time machine aangegeven dat je die projecten schijf wil backuppen met TM? Externe harde schijven worden volgens mij niet standaard geback-upped namelijk.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Ik heb je titel aangepast naar: "[Time Machine] Is externe HD ook gebackupt?". Alleen time machine zegt natuurlijk niets over je probleem, probeer daarom altijd een titel te kiezen die ook je probleem omschrijft. Dan vinden meer mensen je topic en is ook de kans op een oplossing groter :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
ik weet niet hoe het met time machine zit,
maar ik denk niet dat je externe hdd naar de knoppen is.
ik weet niet of het een 2,5" of een 3,5" is maar je zou de hdd er uit kunnen haalen en een bijpassende behuizing kopen.
of opzoek gaan naar een adapter die wel werkt.
ik geloof bijna niet dat de schijf kapot is door te weinig spanning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alles is gelukkig voor elkaar, met dan aan de goeie service van office centre. Maar ik weet nog niet of er kan wat ik wil.

Nee, klopt inderdaad dat Time machine niet standaard een andere externe schijf back upt. Je moet dit handmatig aangeven. Dit werkt ook erg goed, vele malen getest met dingen weggooien enzo.

Maar het gaat hier dus echt om de laatste staat van alle bestanden weer terug krijgen.
Ik ga het zo eens proberen met het booten van de MAC met de DVD.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoedje schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:15:
Ik heb je titel aangepast naar: "[Time Machine] Is externe HD ook gebackupt?". Alleen time machine zegt natuurlijk niets over je probleem, probeer daarom altijd een titel te kiezen die ook je probleem omschrijft. Dan vinden meer mensen je topic en is ook de kans op een oplossing groter :)
Sorry je hebt gelijk :D. Ik heb al vaker op mijn donder gehad op een forum, dus had ik kunnen weten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opstarten vanaf je OS X DVD werkt niet, dan krijg je alleen de optie om je hele systeem terug te zetten.

Ik vroeg me af of het zou werken als je een nieuwe Externe HD, HFS formateerd (HFS was het toch). En deze dezelfde naam geeft want dan kan je namelijk (zogenaamd) wel naar die locatie.

Weet iemand of dat werkt?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2008 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 15:51
Je wilt dus 'naar die locatie' binnen de TM backups? Als je dat bedoelt: Dubbelklik dan gewoon op het icoon van je TM-schijf die op je bureaublad staat. Open de map backups.backupdb. Hier zie je een map voor je hoofdsysteem en eventueel mappen voor externe hd's. Hier kun je dus gewoon in. Voor laatste versie van de backup kies je voor de map 'latest'.

De mappen en bestanden kun je nu gewoon kopieren naar je nieuwe lege schijf.
Pagina: 1