Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

GTA IV: Installing C++ Components

Pagina: 1
Acties:

• naveci
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2022
Hey,

Ik zit echt al uren en uren te klooien en te zoeken, maar helaas krijg ik mn gta niet aan de gang. Sterker nog, ik krijg hem niet geinstalleerd! De eerste keer na 45 min op het installing C++ Components te hebben gestaan vond ik het wel welletjes. Ik heb de setup afgesloten, later nog een paar keer gerund etc etc.
Goed.. gta start niet op, omdat die C++ dus nog niet klaar is. Ik heb handmatig de nieuwste versie gedownload van de microsoft website en handmatig geprobeerd maar dat helpt ook niet.
Vervolgens .Net Framework 3.5 2 uur lang laten lopen als mogelijk oplossing. Anderhalf uur ofzo stond het groene balkje vol, maar hij was er nog niet overuit of ie klaar was of niet, geloof ik. Ondertussen liep mijn gezicht rood aan en ook die heb ik afgesloten. De vcredist_x86 na een reboot nog maar eens van de dvd geprobeerd (zonder de hele installatie van GTA). en nog geen succes.
Een oudere versie van deze 'vcredist' gedownload op aanraden van iemand op een microsoft forum die een ook een probleem had (ander) met c++. Ook dat werkt niet.

Zojuist vond ik op tweakers.net een faq over gta4 :
Grand Theft Auto IV - FAQ

en daar las ik iets over .net framework. Voor zover ik begrepen heb lost dat de ellende op (al is er op dit moment nog niet veel via google te vinden :S ). Wat word bedoeld met alle updates? Microsoft.com is niet echt overzichtelijk wat dat betreft. (daarmee bedoel ik, alle updates vinden van een bepaalde versie van .net).

Systeem (nieuw sinds oktober):
Vista SP1
Intel Q6700
4 gb ram
gtx 260

mvg,
Axel

P.S. ik mieter .net 3.5 eraf en begin wel bij 1.1 --> 2.0 --> 3.0 --> 3.5. Mocht dit niet goed zijn, roep ff ofzo :P

• naveci
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2022
Ow voordat ik het vergeet.
Flight Simulator X wil bij mij ook niet installen. Na de keuze voor een map krijg ik geen nieuw venster meer. Ik heb eens op internet gekeken en las ook wat over .net 3.5 e.d. , maar ik heb daar nog niet veel tijd ingestoken ivm wat andere zaken. Anyway, .net lijkt dus toch echt de hoofdverdachte.

EDIT: Woei, MS support kost je 72 E :S
En de winkel waar ik mn pc met vista OEM heb gekocht support t niet (niet gek), maar microsoft verwijst me daar wel heen (de website van ms althans). Beetje jammer dat microsoft niet voor hun eigen c++ crap support levert :S
.net 3.5 lijkt nu wel geinstalled, maar als ik dus vcredist_x86.exe run gaat ie in mijn task manager niks zitten doen.

EDIT2: Ik heb hem nu werkend gekregen (al crashed hij wel binnen 30 sec.). Ik heb de install van m'n C++ nog steeds niet afgerond maar wel de social club geinstalled door de dvd even door te spitten en de setup te gebruiken. Dus gta 'werkt'. :P Dat die C++ install niet veel uitmaakt (en waardoor hij waarschijnlijk ook niet installed) is omdat die c++ components er waarschijnlijk al half op staan.
Ik heb de gta 4 setup gewoon gerund en de vcredist_x86 uit de task manager gebonjourd. Dat leek te helpen.

[ Voor 63% gewijzigd door naveci op 05-12-2008 12:39 ]