Toon posts:

[iPod touch 1G] VOIP toch mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dmv applicaties als Fringe en dergelijke kan je voip'en met je iphone en ipod touch. Probleem is echter bij de ipod touch 1g dat je geen microfoon hebt. Touchmods hebben er wel 1 gemaakt die je kan gebruiken bij een gejailbreakte 1.1.x firmware versie, maar niet meer bij de nieuwe firmware. Nu las ik echter dat bij de 2.2 firmware de audio input weer geactiveerd is (<-- linkje!). Kan iemand dit bevestigen? Is er hier iemand die in Nederland een microfoon heeft gekocht die via de dockingpoort in de Touch gaat (bij de 1g zit er geen audio-input in de earphone ingang) en waarbij het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Dit had volgens mij hier gemoeten: [iPod touch 2G] Ervaringen & Discussie - Deel 6

Verder is het nog niet zeker of het werkt, tevens zijn er ook oordopjes met de microfoon in het snoer verkrijgbaar die ook zouden werken. Zie daarvoor ook de laatste paar reacties in bovengenoemd topic.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie!

Het gaat mij alleen om de ipod touch 1e generatie. Ik weet dat er tegenwoordig oordopjes+mic combi's zijn, maar die werken alleen bij de 2e generatie modellen. Het gaat mij om een 1e generatie, waarbij er in de earphone ingang sowieso geen audio input mogelijk is --> het MOET via de dockingpoort. Deze was echter geblokkeerd (via software) na de 1.1.x firmware. Maar nu is het blijkbaar weer "gedeblokkeerd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het schijnt dus wel te kunnen: http://www.ipodtouchfans.com/forums/showthread.php?t=118328

Ik vraag me nu af of er ook andere mics zijn die werken...