Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[2 Routers] Port forwarding Remote Desktop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het niet meer, de situatie is als volgt:

Ik had eerst een thuisnetwerk dat bestond uit een wired router met 1 laptop eraan vast. DynDNS op de router aangezet en remote desktop zoals standaart geforward naar mijn laptop. Uitzonderingen in Windows Firewall aangezet voor remote desktop en remote desktop ingeschakeld in systeemeigenschappen. Ik kon toen vanaf mijn werk inloggen op mijn laptopthuis dmv de DynDNSnaam:poort.

Nu is er een verandering geweest aan het thuisnetwerk: Er is een tweede router tussen komen te hangen (omdat deze wel wireless heeft) en een extra laptop (die extra laptop is verder niet van belang). Internet en netwerkcommunicatie (ook remote desktop op het interne netwerk) werken, maar ik kan niet vanaf mijn werk inloggen op mijn laptop. Pingen van DynDNS werkt en de remote desktop port luistert. Ik krijg melding dat remote desktop geen verbinding kan maken.

De configuraties van de routers zijn als volgt:
Wan komt binnen op oude router: DynDNS, DHCP ingeschakeld, auto-IP uitgeschakeld, RD geforward naar IP van nieuwe router(deze kon ik niet vinden tussen de apparaten die in de oude router staan dus ik heb het IP adres van de nieuwe router handmatig gedefinieerd.
UTP kabel naar nieuwe router, deze heeft DHCP uitgeschakeld, auto-IP aan staan en remote desktop geforward naar mijn laptop (naar het IP adres van de wireless netwerkkaart, dit was voorheen de UTP-netwerkkaart).

Wat kan het zijn? Moet ik DHCP misschien op de wireless router aanzetten ipv de oude router waar het WAN op binnenkomt??

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 08:50

Sosabowski

nerd

Twee routers is vragen om problemen. Koop gewoon een acces-point.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
Problemen zijn er om opgelost te worden en een acces-point kost geld, daarbij ben ik niet bekend met zo'n ding dus moet ik ook gaan uitvogelen hoe het werkt.
Beetje irritant, zo'n reactie, net zoiets als iemand ander vervoer aanraden als z'n auto het niet doet. Het moet gewoon werkend gemaakt worden!

Iemand een oplossing?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zorg dat in je wireless router kan komen

Lukt dat niet
Stop stel je computer in op dhcp en verbind hem met je wireles router. (een draadje werkt in praktijk het beste).
ga naar je dos prompt (start -> run -> "CMD")
tik in ipconfig
het adres wat je als gateway krijgt je je router. tik dit adres in bij je browser

krijg je geen ip adres? reset dan je router. (meestal je reset 10 sec indrukken, soms terwijl je hem aanzet, check voor de zekerheid je manual)
1) zet dhcp uit op je wireless router

2) geef lan kant op je wireless router een ip adres dat past in je subnet.
e.g. je router is 192.168.1.1 dan maak je je wireless router lan ip192.168.1.99

3) stop de stekker van je modem/router niet in de wan poort van je wireless router maar stop deze in de lan poort van je wireless router

4) als je laptop een vast ip adres heeft, of als je modemrouter geen dhcp aan heeft staan
geef je je laptop een ander ip adres e.g. 192.168.1.123

------------------ op dit moment moet alles goed werken ----------------

5) nu mag je denken aan beveiligingen

bij voorkeur wpa(2) wanner niet aanwezig zul je wep moeten gebruiken
let op dat je voor wpa nog wel eens je drivers van de netwerkkaart moet upgraden
en soms ook je windows moet patchen

Iperf

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op welke poort heb je je nieuwe router aangesloten op je oude router? Je moet deze namelijk op een normale LAN-poort aansluiten, aangezien je alleen de 'switch-functie + wireless' wilt gebruiken, en niet de NAT/router-functie.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Topicstarter
Oke, volgens mij is dat al gedaan hoor.

1 DHCP staat uit op mijn wireless (dit is de nieuwe router).

2 IP van wireless lan (nieuwe router)=192.168.1.244, IP van oude router (DHCP)=192.168.1.254, passend subnet.

3 Stekkers: Beide routers hebben 1 DSL ingang en UTP ingangen. WAN komt binnen via DSL kabel in oude router en vervolgt zijn weg uit 1 van de 2 ethernet-poorten via UTP naar de nieuwe router waar hij op de eerste van 4 ethernet-poorten binnenkomt.

4 IP adressen van de client staan op auto-config, maar de DHCP router geeft altijd hetzelfde adres aan de clients.

5 WPA staan aan.

Hier kan het niet aan liggen, denk ik? ;(

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:44
Probeer het een softwarematig?

Teamviewer, erg handig IMHO!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap trouwens ook niet dat ik mijn wireless "router" (dit is nu meer een HUB met de huidige config volgens mij) niet kan zien in devices in mijn DHCP router, ik zie alle clients, de gateway bij de ISP en de DHCP router zelf. Wel raar, ik dacht aanvankelijk dat ik remote desktop moest forwaren naar de wireless router (192.168.1.244).

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Je gebruikt die tweede router nu enkel als accesspoint (kabeltje in LAN, DHCP uit).

En da's prima. :) Alleen had je de portforwarding op je oude router gewoon moeten laten staan. Direct naar het IP van je laptop dus.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Tomino schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:41:
Probeer het een softwarematig?

Teamviewer, erg handig IMHO!
Ik wil dit probleem graag oplossen ipv omzeilen.

Verwijderd

Topicstarter
Xander schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:45:
Je gebruikt die tweede router nu enkel als accesspoint (kabeltje in LAN, DHCP uit).

En da's prima. :) Alleen had je de portforwarding op je oude router gewoon moeten laten staan. Direct naar het IP van je laptop dus.
Werkt niet, helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand nog suggesties?

Ik heb de wireless router bij de setup ingesteld als bridge, waar ik kon kiezen tussen router, voice router en bridge. Is dit wel oke?

Ik denk dat remote desktop niet werkt door de configuratie van de wireless modem. Het werk op het interne netwerkje namelijk wel en voordat de wireless router in het netwerk zat werkte het vanaf het WAN ook. Dit in combinatie met het succesvol pingen van de kabel modem en een succesvolle poortscan op 3389 vanaf het WAN en het niet zien van de wireless router tussen de apparaten van de kabelmodem.

Waarschijnlijk stopt het forwarden remote desktop bij de wireless router?

Verwijderd

Zijn er geen Firewall settings op de wireless router?

• Xander
  • Nu online
Ik zou hem gewoon op router laten staan. Als je hem aansluit via een LAN-poortje gebruik je de hele router-functionaliteit toch niet. Ik heb geen idee wat voor invloed die 'bridge'-instelling daar verder op kan hebben, maar ik zou hem uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:51:
Zijn er geen Firewall settings op de wireless router?
Jawel, maar ook als ik RD aanzet bij applicaties in de wireless router werkt het niet. Dan wordt er een uitzondering gemaakt in de firewall.

Verwijderd

Topicstarter
Xander schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 12:43:
Ik zou hem gewoon op router laten staan. Als je hem aansluit via een LAN-poortje gebruik je de hele router-functionaliteit toch niet. Ik heb geen idee wat voor invloed die 'bridge'-instelling daar verder op kan hebben, maar ik zou hem uitzetten.
Ik kan de routers is proberen om te draaien en alleen utp gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
Dat heeft dus ook geen zin, krijg wel gewoon internet. 8)7

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Gebruik die Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop nu eens, ipv constant een nieuwe post te maken.
Je loopt om de 5-10 minuten je topic te kicken. Dit is uitermate ongewenst. Zie de gedragregels voor meer informatie.
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 23:20:
Problemen zijn er om opgelost te worden en een acces-point kost geld, daarbij ben ik niet bekend met zo'n ding dus moet ik ook gaan uitvogelen hoe het werkt.
Beetje irritant, zo'n reactie, net zoiets als iemand ander vervoer aanraden als z'n auto het niet doet. Het moet gewoon werkend gemaakt worden!
Dat is ook een beetje een 'irritante' reactie. GoT is niet jouw persoonlijke helpdesk. Met een beetje inspanning had je ook simpel kunnen uitvinden dat een accesspoint eigenlijk hetzelfde is als een router, alleen zonder de routeringsfunctie/DHCP. Dat wordt diverse malen in I&H bij soortgelijke topics vermeld.

Er is nu diverse malen dezelfde oplossing gegeven. Door vervolgens slechts te posten 'ik heb het gedaan maar het werkt niet', komen we niet verder.

Je meldt dat:
3 Stekkers: Beide routers hebben 1 DSL ingang en UTP ingangen. WAN komt binnen via DSL kabel in oude router en vervolgt zijn weg uit 1 van de 2 ethernet-poorten via UTP naar de nieuwe router waar hij op de eerste van 4 ethernet-poorten binnenkomt.
Ofwel, je hebt dus 2 ADSL Modem/Routers (waarvan 1 wireless?) Wat meer informatie zou misschien ook van pas komen. Merken/types e.d.

De situatie hoort te zijn:

Router --- Ethernet kabel --> LAN 1 van de wireless router.

Op de wireless router:

-Zet je het LAN ip adres in dezelfde range/subnet als die van de eerste router.
-Zet je zowel de DHCP client voor de WAN-zijde als de DHCP server voor de LAN-zijde uit.
-Zet je een eventuele firewall uit.

Je moet dat vanuit de client waar je heen wil gaan forwarden direct moeten kunnen pingen naar de 1e non-wireless router. Dan is de IP-adressering in elk geval correct.
Vervolgens blijft er niets anders over dan het forwarden van de 1e router (3389 TCP) naar het LAN ip van de PC.

Werkt het dan nog niet, dan stel ik voor dat je eens een schema maakt hoe e.e.a. is aangesloten, incl. screenshots van de bijbehorende webinterfaces van de routers (met alle relevante instellingen).

Titel fixed

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het voor het gemak even wat makkelijker gemaakt voor je:

Ik heb nu nog maar 1 router, merk: Speedtouch Thomson ST706 (niet draadloos)
Interne IP=192.168.1.254
DHCP staat aan
Firewall staat uit
RemoteDesktop (poort 3389 geforward naar 192.168.1.64)
DynDNS ingeschakeld (kan ik pingen en poort 3389 staat open met poortscan)

IP client=192.168.1.64
RemoteDesktop ingeschakeld
Windows Firewall staat uit
Geen third party firewalls ed
verkrijgt auto IP etc.
Heeft internet

Waarom werkt het niet meer?
Remote desktop werkt wel op het interne netwerk.

• Xander
  • Nu online
Hoe test je dat? Wel van buitenaf? Vanaf je eigen PC verbinden naar het externe IP werkt sowieso niet.

Heb je misschien een screenshot van hoe je die portforwarding gemaakt hebt? Het klinkt nu allemaal goed namelijk, misschien doe je toch ergens iets vreemds?

Verwijderd

Topicstarter
Portforwarding staat zo ingesteld:

Spel of toepassing Apparaat Logboek
Microsoft Remote Desktop r Uit

Remote Desktop details:
Protocol Poortbereik Omzetten naar ... Triggerprotocol Triggerpoort
TCP 3389 - 3389 3389 - 3389 - -
UDP 3389 - 3389 3389 - 3389 - -

Details r:
Informatie

Status: Actief
Type: Laptop Computer
Verbonden met: ethport1 (Ethernet)

Addressering

Fysiek adres: 00:16:d3:5e:b7:bb
Toewijzing IP-adres: DHCP
IP-adres: 192.168.1.64
Gebruik altijd hetzelfde adres: Ja
DHCP-leasetijd: Oneindig

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ook nergens iets terugvinden in log files van firewalls dus het lijkt erop dat de verbinding niet eens aankomt.

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar kan mijn router helemaal niet gepingt worden van buitenaf, waar kan dit aan liggen? Hij herkend de DNS naam wel en zet het om in het juiste ipadres maar hij time out...

IP=195.240.128.113 naam=robbert.kicks-ass.org:3389

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 22:35 ]

• Xander
  • Nu online
Werkt perfect!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7dVztqWe6rOFsJLSsD4aFi9l/full.jpg

Maare:
Xander schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:40:
Hoe test je dat? Wel van buitenaf? Vanaf je eigen PC verbinden naar het externe IP werkt sowieso niet.
IEF schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 22:02:
Gebruik die Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop nu eens, ipv constant een nieuwe post te maken.
Je loopt om de 5-10 minuten je topic te kicken. Dit is uitermate ongewenst. Zie de gedragregels voor meer informatie.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, mooi

In ieder geval werkt het wel nu ik 1 router gebruik en ik zal dan wel alleen via de computernaam kunnen verbinden als ik op het interne netwerk zit.

Heb ik toch nog -edit- gebruikt ;)

Topic kan wel dicht, hoe werkt dat 8D

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 22:55 ]

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:48:
Oke, mooi

In ieder geval werkt het wel nu ik 1 router gebruik
Maar dat was toch niet je einddoel? Met 2 routers moet het ook gewoon kunnen werken!

Ging je daar niet op hetzelfde punt (het testen) de fout in?
en ik zal dan wel alleen via de computernaam kunnen verbinden als ik op het interne netwerk zit.
Klopt, naar je externe IP verbinden werkt niet, je router heeft geen NAT loopback.
Topic kan wel dicht, hoe werkt dat 8D
Topics gaan niet zomaar dicht hier alleen omdat ze "opgelost" zijn, enkel als ze uit de hand lopen kan een moderator ze sluiten.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Overigens kun je NAT loopback aanzetten op een Speedtouch 780 middels een telnet connectie.

Ga met telnet naar het lokale IP van je ST780, en log in.

Voor de volgende commando's in:

ip config natloopback=enabled
saveall

Je moet dan in elk geval kunnen connecten op het externe IP/DNS naam vanuit je interne netwerk.

Verder moet je, indien de 2e router is ingesteld puur als switch/accesspoint zonder firewall, er niets veranderen aan deze situatie. Aan de IP configuratie wordt dan immers niets gewijzigd.
Maar ook dan geldt natuurlijk dat (als je geen NAT loopback hebt ingesteld) je extern moet testen.

Verder gaan topics dicht als ze niet voldoen aan de eisen van GoT, niet zozeer omdat iets 'opgelost' is.
Ik hoop dat nu wat duidelijker is hoe GoT werkt en wat we van je verwachten (geen helpdesk, edit gebruiken, etc.), neem dat dan mee in je toekomstige posts hier, en alles komt prima in orde :Y

[ Voor 18% gewijzigd door IEF op 09-12-2008 09:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee klopt, maar het probleem bestaat niet meer. Ik had die draadloze router ertussen hangen omdat mijn broer tijdelijk bij mij woonde met zen laptop die perse draadloze verbinding moest hebben. Inmiddels zijn hij en zijn router vertrokken.

Ik weet niet precies waar de fout zat, ik had verschillende keren geprobeerd verbinding te maken van buiten het netwerk bij mij thuis.

Verwijderd

Topicstarter
IEF schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:50:
Overigens kun je NAT loopback aanzetten op een Speedtouch 780 middels een telnet connectie.

Ga met telnet naar het lokale IP van je ST780, en log in.

Voor de volgende commando's in:

ip config natloopback=enabled
saveall

Je moet dan in elk geval kunnen connecten op het externe IP/DNS naam vanuit je interne netwerk.

Verder gaan topics dicht als ze niet voldoen aan de eisen van GoT, niet zozeer omdat iets 'opgelost' is.
Ik hoop dat nu wat duidelijker is hoe GoT werkt en wat we van je verwachten (geen helpdesk, edit gebruiken, etc.), neem dat dan mee in je toekomstige posts hier, en alles komt prima in orde :Y
Ik heb welleens een telnet opdracht geprobeerd, maar volgens mij draait die service niet ofzo. Het werkte iig niet.

Maar in ieder geval bedankt.
Pagina: 1