Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HTPC Set-up?

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views

• Helhond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:26
Dag mensen,
Ik wil een computer voor de eerste keer inelkaar te zetten.
Heb al her en der heel wat informatie vergaard. :9

De pc gaat als HTPC dienst doen, en het is de bedoeling om mijn Beamer er mee aan te sturen,
en dat hij dus Full HD (1080i) kan afspelen zonder lags.
Natuurlijk wil ik er ook op gaan gamen en graag de nieuwste spellen zoals Crysis op High kunnen spelen.
Ultra hoeft nou ook weer niet perse :P

Ik had hier een leuk setje bij elkaar gevonden, graag jullie mening.

Behuizing: Thermaltake LANbox Lite
Moederbord: GigaByte MA78GM-S2H
Processor: AMD Athlon64 X2 6000+
Geheugen: GeiL 4 GB DDR2-1066 Kit
Videokaart: Sapphire HD3870
Harddisk: Samsung HD642JJ 640GB
Voeding: OCZ StealthXStream 500W
DVD Writer: LiteOn IHAS120

En daarbij wou ik Microsoft Windows Vista Home Basic 64 bit ook nog gaan gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/200x200/t/tqxtb2.jpg
Dit vind ik overigens een hele mooie kast, wat in mijn HT zeker tot zijn recht komt :9~

Zal dit aan mijn eisen voldoen?
Of is er spraken van Overkill of onderdelen die niet met elkaar overweg kunnen?

Ik hoor het graag! ;)

Groetjes,

ZB: 60HP op 2x250L Orientatie: WZW 68°; Douche-WTW; PV: 18x QCell 6390Wp Noord/Zuid, APS QS1+YC600; WP: Panasonic 7kW J-gen ; Gasloos sinds 07-2020

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:46

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik lees Crysis op High en HD3870 in een zin. De letters 'does not compute' scrollen in mijn hoofd.

Maar dan nog zijn dit soort topics niet meer toegestaan hier. Er is een speciaal htpc topic en er is een BBG. Kijk daar eens goed rond.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Je wilt een HTPC maar eigenlijk ook een HTPC met ultra systeemeisen.. :S Ik snap dat niet zo goed.

Past het daarnaast allemaal in die kast? Ga je geen problemen krijgen met koeling bijvoorbeeld. Daarnaast is de HD3870 inderdaad te weinig en zou ik of de HD4870 nemen of HD4870x2.

Overigens vind ik 1066 geheugen voor je redelijk overkill, of je moet gaan OC'en, maar dat verwacht ik niet met zo'n kast en snap ik ook niet waarom je geen Phenom neemt. Ook snap ik je OS keuze niet, waarom Home Basic x64? Hier zit namelijk geen Windows Media Center bij, daarvoor kun je beter Premium nemen.

Maargoed, zoals Ed al zei, deze topics zijn niet meer toegestaan.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Je hebt een mooi kastje uitgekozen, heb zelf de versie zonder raampjes, maar hou er wel rekening mee dat de ruimte beperkt is. Echt, veel ruimte is er niet, de meeste processorkoelers passen er niet zonder meer in.

• Helhond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:26
Edmin schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:04:
Maar dan nog zijn dit soort topics niet meer toegestaan hier. Er is een speciaal htpc topic en er is een BBG. Kijk daar eens goed rond.
Sorry, dat wist ik niet
Dacht alleen dat je niet mocht vragen van "WAT MOET IK KOPEN?"

Ik vraag alleen hulp, zodat ik niet dingen kopen met verkeerde verwachtingen en/of het helemaal niet me elkaar overweg kan. :/
alex3305 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:16:
Je wilt een HTPC maar eigenlijk ook een HTPC met ultra systeemeisen.. :S Ik snap dat niet zo goed.

Past het daarnaast allemaal in die kast? Ga je geen problemen krijgen met koeling bijvoorbeeld. Daarnaast is de HD3870 inderdaad te weinig en zou ik of de HD4870 nemen of HD4870x2.

Overigens vind ik 1066 geheugen voor je redelijk overkill, of je moet gaan OC'en, maar dat verwacht ik niet met zo'n kast en snap ik ook niet waarom je geen Phenom neemt. Ook snap ik je OS keuze niet, waarom Home Basic x64? Hier zit namelijk geen Windows Media Center bij, daarvoor kun je beter Premium nemen.
Nou misschien zeg ik het dan toch verkeerd, HTPC is misschien niet geheel correct.
Ik wil gewoon dat de pc Full HD kan afspelen, maar de optie van gamen niet laten ontbreken.
en die natuurlijk stil is O-) , goed oogd. :*)

Ik had verder al getwijfeld tussen 1066 en 800, maar weet het verschil niet precies. vandaar mijn vraag.
Ik heb mij laten vertellen dat de 4GB werkgeheugen alleen tot zijn recht komt bij Windows 64Bit.
Echter maakt het me niet uit dat het premium is, aangezien ik XBMC gebruik en MediaPortal.

Daarnaast wou ik eerst ook gaan voor een Phenom, maar kwam dan op een wat tragere, en heb mij weer laten vertellen. :+ Dat je beter een snelle Duel kan nemen dan een trage Quad. En daarbij komt ook nog dat bij het moederbord staat, "Quad Channel wordt ondersteund Nee" dus ervanuitgaand dat dit niet gaat werken.... :P
Martinator schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:21:
Je hebt een mooi kastje uitgekozen, heb zelf de versie zonder raampjes, maar hou er wel rekening mee dat de ruimte beperkt is. Echt, veel ruimte is er niet, de meeste processorkoelers passen er niet zonder meer in.
Dank je,
Ik vond dit een erg mooie kast,
Heb al zoveel standaard kasten gehad, en wil nu eens iets speciaals voor in me HT. :+
Ik hoop mocht ik nog hulp krijgen met me Set-up, en alles ook nog gaat werken.
Dat ik het ook nog zonder geweld ingebouwd krijg, 8)7

ZB: 60HP op 2x250L Orientatie: WZW 68°; Douche-WTW; PV: 18x QCell 6390Wp Noord/Zuid, APS QS1+YC600; WP: Panasonic 7kW J-gen ; Gasloos sinds 07-2020

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op GoT doen we niet aan boodschappenlijstjeskeuring...

Toch laten we je niet met lege handen achter:
Best Buy Guide topicoverzicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.