Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[KPN Premium] Snelheids verlies

Pagina: 1
Acties:

• w00tstok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-11 21:59
Hey guys,

Even een snelle vraag. Ik ben laatst via een aktie van KPN geswitcht van Planet Basic naar KPN Premium. Dit houdt in (voor de mensen die het niet weten):

Van:
Basic --> 6100/768

Naar:
Premium --> 20000/1024

Nu snap ik dat je een aardig portie snelheid verliest vanwege de afstand tussen de centrale en je huis. Maar mag op zn minst wel een snelheid van 1 MB verwachten lijkt me. Nu heb ik dit nog nooit gehaald. Toen ik mijn internet net had zat ik op SpeedTest te testen hoe mn snelheid was (Den Haag --> Amsterdam). Mn ping was uiterst goed (14 ms), Downstream zat ik op ±8000 en Upstream zat ik op de ±830.

KPN/Telfort (Beide the same I guess) hadden laatst zo'n DHCP probleem waardoor mn snelheid letterlijk in 4en werd ge-chopt. Ik zat toen op 2500/90 qua snelheid (Yeah, das een flinke hap), nu is het al een aardig poos geleden en mn snelheid is nooit meer hetzelfde geworden, het is wel beter geworden uiteraard (Zit nu op 6800/600 en 34 ping) maar het is niet meer terug op oude niveau :/ Ik heb al heel wat Router en Modem reboots gedaan, maar niets helpt |:( Heeft iemand hier ook ervaring mee of weet iemand misschien een oplossing?

Alvast bedankt!

• Mallemout
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 20:31
Daarvoor kun je toch echt het beste de helpdesk bellen. Ik neem aan dat je bedoelde met planet basic dat je een oud planet comfort abonnee was. Afstand tot de centrale kan een groot probleem zijn, zelfs voor de 1mb upload. Maar je vermeld de afstand niet. Dit kan de helpdesk nakijken met een dsl check. Heb je in huis wel alles verder uitgesloten? Modem dicht bij isra, niet meer dan 2 meter ervan af en zo? Geen andere storende bronnen erbij, adapters, boxen , whatever? Heb je de snelheid die het modem haalt ook bekeken op de modempagina zelf? (in het geval van een speedtouch is dit na te kijken op 10.0.0.138 of 192.168.1.254).

Oftewel, bellen met de helpdesk of nog eens wat dingen nakijken en wat meer info posten.

Quidquid latine dictum sit, altum viditur

• w00tstok
Ik had geen geduld meer om te wachten op dat trage KPN (3 maanden wachten op 1 simpele router), dus ik had mn eigen ALDS2 Modem en Wireless Router gehaald. Weet vrijwel zeker dat het daar niet aan ligt. Vreemde is juist dat voor KPN die DHCP storing had, ik die snelheidsverhoging al had en dat merkte ik ook ±8000/830. Maar nadat die storing was verholpen heb ik nooit meer die snelheid kunnen halen ;(

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:24
Heb je wel Adsl2+ modem?

• w00tstok
Yeah. Ik heb deze set met Netwerk stuff:

- Netgear Ethernet ADSL 2+ Modem DM111P: Link
- Netgear WNR834B Router: Link
- Netgear WN311B PCI Adapter: Link

Dus dat voldoet ruim aan de eisen lijkt mij. Ik had deze items al voordat mn snelheid uberhaupt omhoog ging trouwens.

• Guuzz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2022
'ik heb het goede spul, het ligt niet aan mij'. Wie weet, ik kan het nakijken.
Wat is je postcode / huisnummer (mocht je deze willen prijsgeven), dan kijk ik of je op een ADSL2+ centrale zit, of het profiel op ADSL2+ staat, of je modem ook zo in sync komt, wat je afstand is en wat de haalbare snelheid is / zou moeten zijn.

• w00tstok
Mwha, heb ik weinig moeite mee: 2548 TZ 32

Het is trouwens niet koppig of arrogant bedoelt van mij over de items die ik heb. Vind het alleen vaag waarom ik van 8000/830 naar 2500/90 ga en vervolgens niet hoger uitkom dan 6800/600. Als alles gefixt zou zijn bij KPN zou ik weer gewoon terughoren te gaan naar m'n oude snelheid niet?

Bedankt voor de inzet, waardeer het zeer! _/-\o_ :o

• Guuzz
1) je zit op een ADSL2+ centrale
2) je profiel staat op ADSL2+
3) je hebt een ADSL2+ modem en komt ook zo in sync
echter:
4) de demping van het signaal geeft aan dat je rond de 3,5km van de centrale zat, iets nauwkeuriger lijnmeting uitgevoerd = 2,8km.

De haalbare snelheid zit rond de 8-10 Mbit, dit is compleet volgens de norm van deze afstand.

je hebt een bijzonder profiel, dat rekening houdt met de snelheid die je haalt. Mocht dit riskant worden, dan schakelt deze automagisch terug om er voor te zorgen dat de lijn niet gaat klapperen, maar 20 Mbit is niet haalbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Guuzz op 07-12-2008 13:49 ]

• w00tstok
Wow ok, thanks! d:)b Maar toch blijft het vreemd dat ik eerst sneller haalde dan nu. Misschien zat ik daarvoor op een andere centrale of iets dergelijks? Want ik hoor dus tussen de 8-10 mbit te halen, en ik kom er niet eens in de buurt ;( Nou ja, in ieder geval hartstikke bedankt Guuzz _/-\o_ Mag ik trouwens vragen waar je die info vandaan hebt?

• Guuzz
Op dit moment staat je lijn ook op 8 Mbit ingetraind. Echter is er altijd een gedeelte van de snelheid die gebruikt wordt voor ATM, foutcorrectie, etc. De norm is dat 85% van die snelheid ook daadwerkelijk in nuttige data binnenkomt (kan natuurlijk altijd beter uitvallen).
Dus je zou dan 870 kb/s binnen moeten kunnen halen = 6960 kbit/s
De reden dat het nu misschien minder is, is omdat de centrale de verbinding iets bijgesteld heeft om het risico van het wegvallen van de lijn te verlagen.

Ik zit nu op mijn werk en heb wat tijd tussendoor om dingen na te kijken voor klanten :)

• w00tstok
Ik zit nu inderdaad vaak rond de 830 KB p/s. Nu je het zo zegt snap ik de reden erachter, alleen is de lijn hier in de 8 jaar dat ik bij KPN zit alleen uitgevallen tijdens snelheidsverhogingen e.d. dus ik snap niet dat ze voorzichtig zijn, maar goed, ben blij dat ik nu in ieder geval een uitleg heb waarom :) Thanks again ^_^

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

w00tstok schreef op zondag 07 december 2008 @ 17:27:
Ik zit nu inderdaad vaak rond de 830 KB p/s. Nu je het zo zegt snap ik de reden erachter, alleen is de lijn hier in de 8 jaar dat ik bij KPN zit alleen uitgevallen tijdens snelheidsverhogingen e.d. dus ik snap niet dat ze voorzichtig zijn, maar goed, ben blij dat ik nu in ieder geval een uitleg heb waarom :) Thanks again ^_^
Is gewoon handiger. De KPN klanten (zegmaar, de gemiddelde consument) vinden een stabiel werkende iets minder snelle lijn VEEL belangrijker dan die laatste halve megabit. Structureel lagere snelheid kan komen door overspraak van nieuwe andere dsl verbindingen.

Overigens haal ik met een 20mbit abo hetzelfde als jij.

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 07-12-2008 17:34 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Guuzz
stap dan over op 8 Mbit, is 15 euro goedkoper (sinds rebranding)
Pagina: 1