[XP SP3] NTLDR ontbreekt na toevoegen extra hdd

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Ola tweakers,

Ik heb net de complete search afgezocht en ben al heel veel oplossingen voor dit probleem tegengekomen.
Maar het probleem is, dat de standaard oplossing voor mij niet zal werken vrees ik...

Het zit dus zo:

Mijn laptop is gecrashed en start niet meer door (oneindig windows logo etc..).
Ik weet dat de hdd daarvan al langere tijd raar doet, dus waarschijnlijk hdd gaar.
Nu staat er op die hdd nog een hoop belangrijke data, die wilde ik graag proberen uit te lezen op mijn pc.

Dus ik haal de hdd (2,5") uit de laptop en sluit hem aan op een SATA-kabeltje in de pc.

Nu zet ik de pc aan en hij boot niet meer! Ik krijg dus gelijk de foutmelding NTLDR ontbreekt, druk op CTRL-ALT-DEL om opnieuw op te starten...... Aaaaaarrgggg!

Als ik nu de laptop-hdd loskoppel start mijn windows nog steeds niet op.

Op diverse forums werden mij oplossingen aangeboden, zoals deze.

Op deze site staat ook dit vermeld:
New hard disk drive being added

If you are attempting to add a new hard disk drive to the computer make sure that drive is a blank drive. Adding a new hard disk drive to a computer that already has Windows installed on it may cause the NTLDR error to occur.

If you are unsure if the new drive is blank or not try booting from a bootable diskette and format the new hard disk drive.

Jaaaa, dat is allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar voor mij geen oplossing, want ik wil de laptop-hdd juist niet formatteren, omdat ik de data wil redden alvorens ik de laptop naar de reparateur stuur.

Als ik nu dus de NTLDR bestanden terug zet en de laptop-hdd weer aansluit, dan krijg ik uiteraard weer precies hetzelfde probleem....

Zou het een idee zijn om de pc (eenmaal weer goed werkend) gewoon zonder de extra hdd op te starten en zodra ik opgestart ben, dan pas de extra hdd aan te sluiten op de SATA-kabel, of sloop ik dan de boel???

Nog wat info:
PC: Windows XP Home SP3
Laptop hdd: bevat 3 partities, waaronder C: Windows Vista Home, D: Data en nog een verborgen recovery partitie.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt een Linux live cd proberen om je data van je harde schijf naar een externe schijf te pompen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Wiethoofd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:49:
Je kunt een Linux live cd proberen om je data van je harde schijf naar een externe schijf te pompen.
Dat kan, maar die heb ik zo niet bij de hand en eer ik dat allemaal heb uitgevogeld ben ik weer een te lange tijd verder...

Maarrrr... Heb net nog even zitten klooien:
Heb de laptop-hdd toch weer aangesloten op de SATA-kabel in de pc.
In de bios heb ik bij alle HDD's s.m.a.r.t. ge-enabled (die stonden ge-disabled).

Toen bootte windows spontaan weer! :) Joepie.

Nu ben ik alle data van de laptop-hdd aan het overpompen naar de pc en dat gaat tot nu toe prima!

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...