Printer in netwerk. Hoe bestanden houden?

Pagina: 1
Acties:

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-03 21:51
Goede avond tweakers,

Ik heb thuis de volgende situatie:
-1 Server(tje) met printer aangesloten en gedeeld in "MSHOME". Met LAN kabel aangesloten
-Mijn pc, via LAN kabel aangesloten.
-3 andere pc's via WIFI verbinding.

Alles gaat via 1 modem er word geen gebruik gemaakt van hubs/extra routers.
Elke persoon kan vanaf zijn eigen pc de printer op "server" gebruiken om te printen, dit gaat simpel via Printer delen over de werkgroep.

Situatie;
- Soms als men iets print is het een "temp" file of word de file erna gedelete.
- Als papier dan beschadigd raakt is er geen bestand meer om opnieuw te printen.

Ik weet dat dit raar klinkt maar het komt maar al te vaak voor.(<- Lees: AVG Bug vernietigd windows).

Vraag:
Is er een manier om alle afgedrukte documenten te bewaren in een map waar ik ze later kan terugvinden. Deze map moet op Server komen te staan en het moet automatisch erheen gekopieerd worden als men iets afdrukt.

Ik kwam er zelf niet uit hopelijk jullie wel!

Bvd,
aPex

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Rechtermuis op je printer > geavanceerd > vinkvakje "afgedrukte documenten bewaren".
Ze blijven dan in de spooler directory staan, deze staat echter niet op de server.
Zal met wat tweaken hier en daar wel mogelijk zijn, echter ik zou het zeker nooit aanbevelen.

Verder zie ik niet wat de AVG bug hier mee te maken heeft... je geeft zelf aan een server te hebben.
Daar kun je documenten toch opslaan?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Je zou idd bv gemakkelijk een virtuele printer kunnen afhalen, die een bestand dat je wilt laten afdrukken eigenlijk automatisch saved.

En dan vanuit die file de echte printer gebruiken om te printen, zo heb je de file lokaal (of je slaat 'm op server op) en kan je afdrukken.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:15

ResuCigam

BOFH

ApexAlpha schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:35:
Ik heb thuis de volgende situatie:

Situatie;
- Soms als men iets print is het een "temp" file of word de file erna gedelete.
- Als papier dan beschadigd raakt is er geen bestand meer om opnieuw te printen.
Als je thuis zit kan je niet gewoon even wachten met je bestanden te deleten tot de printer klaar is? :?

We do what we must because we can.

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-03 21:51
ResuCigam schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:49:
[...]

Als je thuis zit kan je niet gewoon even wachten met je bestanden te deleten tot de printer klaar is? :?
Wat ik bedoel is dat als iemand een print opdracht geeft dat dan tegelijk het bestand dat geprint word word verplaats naar een bepaalde map, of de server dus.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 23:33

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Printen naar PDF, dan eventueel die PDF afdrukken, iig heb je altijd de PDF nog.

This footer is intentionally left blank

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
waarom wordt als k een document maak, dat document gedelete??? of wordt het document uit de printer queue verwijderd (wat standaard is)

want k heb ook 1 pc met gedeelde printer, en 3-4 pc's die deze pc/server gebruiken om te printen maar documenten op mijn pc worden NIET verwijderd van de hdd..

anders auto-herstel document functie in word aanzetten? (kost je wel dubbele ruimte 1x origineel 1x dat backup bestand....)

[ Voor 51% gewijzigd door Dutch2007 op 05-12-2008 16:54 ]

Pagina: 1