[MacBook Air] Slechte prestaties Parallels

Pagina: 1
Acties:
  • 1.405 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Mijn moeder heeft sinds 3 weken een MacBook Air. We (eigenlijk zij, omdat het haar laptop is :'() zijn er zeer tevreden over. Goede batterijduur, goed toetsenbord, slick design.. etc..

Aangezien zij voor haar boekhoudsoftware Windows nodig heeft, leek het ons slim om Parallels erbij te kopen. Een meneer in een Apple-verkooppunt liet Parallels zien op zijn MacBook Air, alles liep hartstikke vlot en hij switchte vrolijk tussen Leopard en XP. Dit was voor ons de aanleiding om Paralells te kopen :).

De computer eenmaal aangeschaft (bij een andere dealer omdat hij geen meer op voorraad had), installeerde ik snel Parallels en een gedownloade Windows (SP3 geslipstreamed).
Parallels presteerde echter totaal niet naar onze verwachtingen. De muis gaat onzettend traag (in het Windows scherm), full screen ziet er belachelijk uit (als je er uit wil komen, duurt dit erg lang). Soms loopt Parallels ook helemaal vast, zonder XP opgestart te hebben. Parellels op de Air van de meneer in het verkooppunt ging veel soepeler, niet te vergelijken eigenlijk..

Kort samengevat, wat is het probleem: :?

Parellels werkt ontzettend traag. Hiermee bedoel ik dat je praktisch niet kan werken in Windows, omdat bijv. de muis een mega lag heeft, en sprongen van 2cm maakt. Ook loopt Parallels zelf soms vast, zonder Windows opgestart te hebben. Full screen ziet er lelijk uit, ook moeilijk om uit te komen vanwege lag.

Wat ik heb geprobeerd: :?

-Windows opnieuw installeren. Geen effect.
-Meer geheugen aan Windows toekennen (zelfs 1500MB geprobeerd). Idem, geen effect.
-Een grotere virtuele harde schijf aan Windows toegekend. Weer geen effect.
-Resolutie veranderen binnen Windows. Geen effect...

Natuurlijk handig te vermelden welke Air het betreft:

Een 1,6GHz versie, met de oude grafische chip.

[ Voor 5% gewijzigd door Jedi_Pimp op 04-12-2008 21:16 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Parallels al eens opnieuw geïnstalleerd (open de Uninstaller in het dmg-bestand)? Heb je de laatste versie van Parallels wel geïnstalleerd (check voor updates in de applicatie)?

Parallels Tools wel geïnstalleerd in de virtuele machine?

[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 04-12-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunnen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-04 08:45
Als het allemaal te langzaam gaat kan je ook voor boot camp kiezen.

Ik heb zelf geen ervaring met parallels of VMware, maar boot camp werkt echt super! Het werkt echt precies hetzelfde als een windows laptop, en daarnaast is het ook nog eens gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:03
lijkt er op dat je de Parallel tools niet hebt geinstaleerd (als ik het zo hoor dat full screen er niet uit ziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:53
Het blijft natuurlijk behelpen met Parallels wanneer de machine slechts 2GB aan geheugen heeft. Misschien is het draaien van bootcamp dan een betere optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Pfff... ik draai Parallels 4 op een MacBook Pro 'late 2006' met 2 GB en dat gaat prima. Windows XP heeft 512 MB RAM te verstoken maar werkt goed genoeg voor de lichtgewicht tools die ik in Parallels wil draaien. Een HD filmpje kijken of iets met 3D doen is misschien teveel gevraagd met die specs, maar het zou wel werkbaar moeten zijn :o
De harde schijf wordt wel veel belast vind ik, en misschien dat die van de MacBook Air nog iets langzamer is, en dat dat meespeelt icm weinig RAM dat je kunt toekennen aan Windows.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:34
Ik gok op het niet geinstalleerd hebben van Parallel tools... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 16:34
Ik heb precies hetzelfde probleem, de oplossing is Bootcamp. Zelfs met Parallel tools is XP gewoon niet goed werkbaar. Bootcamp werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:57
ik heb op de oude zwarte macbook (2.0 ghz core duo) een tijdje virtualbox gedraaid en dat was gewoon prima en is ook nog eens gratis.. (minder mooie integratie met je mac osx voor zover ik heb ontdekt though). misschien dat eens proberen

Nu uiteindelijk wel overgestapt op boot camp vanwege 3d apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Kyoshi schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:17:
Ik heb precies hetzelfde probleem, de oplossing is Bootcamp. Zelfs met Parallel tools is XP gewoon niet goed werkbaar. Bootcamp werkt prima.
Parallels misschien, maar VirtualBox (gebruik ik momenteel) en VMware werken prima. Onzin om voor simpele applicaties direct Boot Camp als 'oplossing' aan te dragen.

VirtualBox is inderdaad geen fancy programma met vele features om Windows te integreren met Mac OS X, maar het doet zijn werk goed, namelijk OS'en virtualiseren in Mac OS X.

[ Voor 17% gewijzigd door Frietsaus op 09-12-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 20:38
Hoewel ik zelf ook meer fan ben van VMware werkt Parallels toch ook echt naar behoren. De TS geeft aan Parallels gezien te hebben en geoordeeld dat dit prima voldoet voor hem, en heeft het programma daarom ook gekocht. Echter kan de TS de resulaten op zijn eigen Air niet reproduceren. Geef hier dan ook aub antwoord op en ga niet andere programmas aanraden.

aan de TS: overduidelijk de Parallels tools nog niet geinstalleerd. Dit zijn tools die je installeert in Windows, waardoor windows wordt geoptimaliseerd voor Parallels. Dit is een wereld van verschil en lost je probleem als het goed is op. Hoe dit te installleren zal in je handleiding staan, en anders ff googlen.

[ Voor 3% gewijzigd door cmegens op 15-12-2008 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De Macbook Air is niet de meest krachtige computer in het geheel met de traagste cpu qua Macs en ook de traagste harde schijf wanneer er voor de traditionele harde schijf is gekozen (zoals in dit geval). Dan kun je weliswaar iets als de Parallels Tools gaan installeren maar dat zal zeer waarschijnlijk niet het probleem oplossen. De harde schijf is ook een bepalende factor in het geheel. Voor gewoon simpel office werk en wat internetten zal hij ongetwijfeld voldoen maar voor de wat zwaardere taken zoals virtualisatie is het hoogstwaarschijnlijk gewoonweg net te langzaam. Ik denk dat de oplossing eerder in het gebruik van een snellere harde schijf zit en dat is achteraf niet te wijzigen bij een Macbook Air. Het zou kunnen dat de Macbook Air in de winkel een sdd schijf bevatte die een stuk sneller is waardoor deze wel in staat is om virtualisatie goed te kunnen doen (of in ieder geval acceptabel). De oplossing om dan maar Boot Camp te gebruiken is in dat geval niet eens een slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51

Peentje

MAC / Windows i don't care

Installeren van parallel tools lost jullie probleem op, dat het dan geen snelheidsmonster is klopt, maar voor wat wat simpele dingen is het ideaal. Dus installeren die hap.

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

in dit geval go bootcamp omdat je dan native hardware support hebt inplaats van gemuleerde shit.
nu draai je osx met daarin windows xp. = slow.
bootcamp, partitie maken en installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Wat een onzin XennOX... heb je Parallels al eens geprobeerd? Windows XP binnen VirtualBox op mijn MacBook draait qua gevoel echt niet trager dan WIndows XP op een PC...

Zo sloom is XP binnen Mac OS X echt niet hoor, zolang je maar genoeg geheugen hebt. De relatief slome schijf van de MacBook Air kan ook Mac OS X Leopard zonder al teveel problemen draaien, ik kan me niet voorstellen dat XP in Parallels niet acceptabel draait. Als ik zo rondlees zijn er zat mensen waarbij het prima werkt op een Air met een harde schijf.

Boot Camp is NIET voor iedereen een oplossing, alleen dat gereboot telkens al... 8)7 Het zou trouwens fijn zijn als Jedi nog een keer reageert...

[ Voor 35% gewijzigd door Frietsaus op 15-12-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Laatst online: 08-04 04:38
hoeveel videogeheugen heb je ingesteld voor de installatie? dit kan ook wel eens voor problemen zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:50
Dit is natuurlijk al een topic op het randje. Maar als de TS dan ook nog eens geen antwoord geeft, terwijl de discussie steeds verder afgeleid naar een nutteloze

Afbeeldingslocatie: http://www.hellosa.co.za/articles/bootcamp7.jpg

vs.

Afbeeldingslocatie: http://www.astro-gate.net/media/2/20080629-parallel_universe.jpg

Dan houdt het op... :Y)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.