Airport Express problemen

Pagina: 1
Acties:

• mbliek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
Hi,

Heb sinds kort een Airport Express die ik alleen wil gebruiken voor AirTunes.
Hij heeft het 1 keer goed gedaan daarna nooit meer :'(

Ik wou even kijken of ik mn draadloze netwerk ermee kon uitbreiden maar dat lukt niet dus ik alle instellingen weer terug gezet. Sindsdien doet hij niet meer wat ik wil.

Als ik de instellingen verander en dan op "werk bij" druk, wordt alles bijgewerkt maar start hij vervolgens niet meer op. Dat is elke keer zo. Of ik hem nou handmatig of automatisch instel, dat maakt niks uit.

Als ik dus op werk bij klik krijg ik het scherm van dat hij opnieuw opstart en na een min of 2 krijg ik de melding dat er een fout is. Ik heb alle soorten reset geprobeerd....

Wie heeft hier de oplossing?

Menno

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-02 11:30
Om met een verse start te beginnen zou ik allereerst de Airport Express (AE) even goed resetten, oftewel het grijze knopje onder de AE mbv bijvoorbeeld een paperclipje of een pen een aantal seconden indrukken, totdat het lampje snel amberkleurig knippert. Je zult daarna zien in je Airport Assistant applicatie dat de AE volledig gereset is, en zelfs weer zijn fabrieksnaam heeft.
Vervolgens kun je mbv diezelfde Airport Assistant een verbinding maken met de AE, en de gewenste settings opgeven. Ik ben hier even wat vaag omdat ik op dit moment niet thuis achter m'n iMac zit, maar je zult ongeveer moeten aangeven dat je niet wilt dat de AE als internetrouter functioneert, en dat je alleen de Airtunes functionaliteit aanvinkt.
Als dit ingesteld is in de Airport Assistant, hoef je in iTunes alleen maar aan te geven dat je de muziek wilt spelen via je AE en niet via de computer, en voila! ;)

• mbliek
Platypussy schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 19:45:
Om met een verse start te beginnen zou ik allereerst de Airport Express (AE) even goed resetten, oftewel het grijze knopje onder de AE mbv bijvoorbeeld een paperclipje of een pen een aantal seconden indrukken, totdat het lampje snel amberkleurig knippert. Je zult daarna zien in je Airport Assistant applicatie dat de AE volledig gereset is, en zelfs weer zijn fabrieksnaam heeft.
Vervolgens kun je mbv diezelfde Airport Assistant een verbinding maken met de AE, en de gewenste settings opgeven. Ik ben hier even wat vaag omdat ik op dit moment niet thuis achter m'n iMac zit, maar je zult ongeveer moeten aangeven dat je niet wilt dat de AE als internetrouter functioneert, en dat je alleen de Airtunes functionaliteit aanvinkt.
Als dit ingesteld is in de Airport Assistant, hoef je in iTunes alleen maar aan te geven dat je de muziek wilt spelen via je AE en niet via de computer, en voila! ;)
Ik heb de AE een aantal malen gereset soft, hard en terug naar fabriek instellingen.
Maar zodra ik weer alles instel met Airport Assistant dan moet de AE opnieuw opstarten en dat doet hij niet...
Hij blijft oranje knipperen en kan niet meer gevonden worden.

Ik ga hem morgen omruilen (Hoop dat het nog mag na ruim 1 maand)

Verwijderd

Is het trouwens normaal dat als je een AE als airtunes wil gebruiken EN je wifi wil extenden je je AE met een UTP op je netwerk moet aansluiten?
Ik heb hier een iMac waar mijn iTunes opstaat,en we hebben een macbook,als ik nu via airport assist kijk zie ik de TC,1AE die ik als printer usb verbinding gebruik en de andere AE zie ik niet.
Zou het kunnen dat ik de 2 AE niet zie omdat hij gelinkt is aan de iMac?

• mbliek
ik heb die van mij vandaag terug gebracht, helaas kon ik hem niet omruilen en moet voor reparatie opgestuurd worden. Duurt maximaal 4 weken.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

mbliek schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:12:
ik heb die van mij vandaag terug gebracht, helaas kon ik hem niet omruilen en moet voor reparatie opgestuurd worden. Duurt maximaal 4 weken.
(als je 'm kort hebt, hoef je dit niet te accepteren. google maar ff in het legal forum )

• mbliek
weeraanmelden schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:01:
[...]

(als je 'm kort hebt, hoef je dit niet te accepteren. google maar ff in het legal forum )
Heb hem sinds 29-10-2008. Maar heb hem bij Media Markt moeten kopen.
Daar is 14 dagen omruil garantie, anders moet hij ter reparatie aangeboden worden.

• Vern
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-01 11:50

Vern

technoob

mbliek schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 20:38:
[...]

Ik heb de AE een aantal malen gereset soft, hard en terug naar fabriek instellingen.
Maar zodra ik weer alles instel met Airport Assistant dan moet de AE opnieuw opstarten en dat doet hij niet...
Hij blijft oranje knipperen en kan niet meer gevonden worden.

Ik ga hem morgen omruilen (Hoop dat het nog mag na ruim 1 maand)
Zit hier met exact hetzelfde probleem. Na configureren is de AE 'kwijt' en kan ik niks meer. Heb jij al uitsluitsel ?

- of je stopt de stekker er in -

Pagina: 1