Toon posts:

Pavillion dv7-1120ed vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik kon op internet geen reviews vinden dus ik denk probeer het hier.
M'n vader wil een HP Pavillion dv7-1120ed kopen.
Hij wil graag films bewerken en internetten.

Zou dit een goede koop zijn? Ik weet er zelf helaas te weinig vanaf om er over te kunnen oordelen.

De specs:

dv7-1120ed features:

* 17 inch-breedbeeldscherm met 1440 x 900-resolutie
* 2 GHz AMD Turion 64 X2-processor RM-72
* Windows Vista Home Premium voor zaken en ontspanning
* 320 GB hardeschijfruimte
* 4 GB werkgeheugen
* Ati Radeon HD3450-videokaart
* HDMI-poort voor aansluiting op een HDTV
* 4 x USB 2.0 om randapparatuur aan te sluiten
* 802.11b/g-WLAN voor draadloos internet
* Webcam voor persoonlijke online communicatie
* Altec Lansing-speakers

Alvast bedankt!

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Ik zou checken of het Vista x64 is, daar dit de hele 4GB zou kunnen gebruiken.

En 320GB is niet veel voor video-editing, al zou je er waarschijnlijk een TB bij kan plaatsen (check of dit de garantie beinvloedt en of er wel plaats is voor een 2e schijf).

De rest is redelijk goed voor wat je vader er mee wil doen.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:03:
Dag mensen,

Ik kon op internet geen reviews vinden dus ik denk probeer het hier.
M'n vader wil een HP Pavillion dv7-1120ed kopen.
Hij wil graag films bewerken en internetten.

Zou dit een goede koop zijn? Ik weet er zelf helaas te weinig vanaf om er over te kunnen oordelen.

De specs:
[...]

Alvast bedankt!
Wat wil hij bewerken aan films? Moet ik dan denken aan Adobe Premiere Pro of eerder aan een Windows Movie Maker ?

Voor het 'echte' grote werk qua films bewerken zou hij beter een desktop kopen. Overigens vind ik internetten en films bewerken ook nog vrij divers qua systeemeisen..
Device Manager schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:15:
Ik zou checken of het Vista x64 is, daar dit de hele 4GB zou kunnen gebruiken.

En 320GB is niet veel voor video-editing, al zou je er waarschijnlijk een TB bij kan plaatsen (check of dit de garantie beinvloedt en of er wel plaats is voor een 2e schijf).

De rest is redelijk goed voor wat je vader er mee wil doen.
320GB kan genoeg zijn voor video-editing, ligt er maar net aan wat je wilt editen.

Verwijderd

Topicstarter
Hij gebruikt Pinnacle Studio.

Hij wil geen desktop. De woonkamer is verbouwd, en er is geen plaats meer voor 'n desktop. En hij vind het ongezellig om alleen op 't kantoortje te zitten. Vandaar.

Main goal is videobewerking (vooral vakantievideo's, niks professioneels ofzo, maar hij wil gewoon dat alles goed werkt). Internet heb je natuurlijk niet zoveel voor nodig, maar dat waren de eisen in ieder geval :)

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor de duidelijkheid, de TS heeft het over een laptop, niet een desktopsysteem waar je even een 1TB schijfje erin steekt :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-01 02:12
De processor in de DV7-1120ed is relatief langzaam. AMD loopt achter op (laptop)processorgebied. De AMD RM-72 2.1 GHz is vergeleken met bijvoorbeeld een Intel Core 2 Duo T5750 2.0 GHz processor tot zo’n 40% langzamer (respectievelijk +/-800 en 1130 punten in de Passmark processor benchmark). Ik zou dus in ieder geval voor een model gaan met Intel Core 2 Duo processor. Deze zijn een stuk sneller en dat is zeker merkbaar bij videobewerking.
De overige componenten in de DV7 lijken me prima geschikt voor de genoemde toepassing. Alleen al vanwege de processor zou ik dit model niet aan willen raden. Verder heb ik regelmatig van mensen gehoord dat ze de fan in de DV7-serie te luidruchtig vinden.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.