Toon posts:

Computer wilt niet booten vanaf vista DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb net een nieuwe computer besteld en wilde net Vista Home Premium 64-bit installeren, maar als ik wil booten vanaf de DVD krijg ik de volgende error:
Reboot and select proper Boot device
or Instert Boot Media in selected Boot device and press a key

ik heb wel wat rondgezocht maar ik heb helaas niets hulpzaams kunnen vinden

Mijn specs:
intel core i7 920
2x samsung spinpoint F1 1TB in RAID 0
Asus P6T deluxe
3GB Crosshair DDR3-1333MHz
Club3D ATi Radeon 4870X2
Crosshair 650W voeding

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

check je instelling in je bios, druk op F8 tijdens het POST'en om handmatig een bootdevice te selecteren.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bootvolgorde in je bios goed ingesteld?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
In mijn BIOS heb ik als eerste boot device ATAPI CD-ROm en als tweede Removable Dec. Als ik op F8 druk kan ik alleen maar uit RAID: Intel Volume kiezen.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Probeer het eens met een IDE dvd-drive, het kan zijn dat je sata drive gewoon moeilijk doet op je mobo. (of ze moeten inmiddels geen IDE-support meer hebben op het i7 platform)

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Je kan anders op een andere PC ook de DVD naar een USB stick kopieeren en daar vanaf booten.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al een IDE DVD-drive, ik heb geloof ik niet eens een SATA dvd-drive hier geloof ik *schaam*, net als een USB stick die groot genoeg is, helaas.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:06:
In mijn BIOS heb ik als eerste boot device ATAPI CD-ROm en als tweede Removable Dec. Als
Dat is dus misschien niet de juiste; heb je een IDE of SATA dvd speler/brander (dat is nou net het onderdeel dat je niet noemt waar het om draait)?
Wellicht staat het model met merk en type in de Bios als opstart device.

[ Voor 7% gewijzigd door ByteDelight op 04-12-2008 20:11 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Is het wel een legale cd?
Doet de CD het wel in een andere computer?
Lukt het wel om te booten vanaf een linux live cd'tje?

Verwijderd

Topicstarter
@Wiethoofd: Ja, het is een legale OEM dvd, ik zal even proberen om te booten vanaf een andere computer. Ik zit nu op de computer die niet wilt booten zegmaar op linux (ik weet ook niet hoe het erop komt maar het zat er al, terwijl de harde schijven leeg zijn). Ik zal even zoeken naar een linux live cd, volgens mij heb ik die namelijk nog wel.

@bverstee:
Ik heb twee IDE dvd-spelers/branders, waarvan er eentje is aangesloten

[edit]Ik heb geprobeerd te booten vanaf een linux live cd en een windows XP dvd, dat werkte allebei niet. Op een andere computer werkte deze wel. Misschien beter om een SATA drive erbij te kopen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 20:37 ]

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 10:28
Aangezien het een IDE drive is. Is die wel goed ingesteld in de bios?

Of, stom dat ik het zeg 8)7 , zijn de jumpertjes in de IDE drive wel goed in gesteld?

Alle vragen hebben een antwoord

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-05 18:00

Bejit

Svenska Faderland

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:15:
@Wiethoofd: Ja, het is een legale OEM dvd, ik zal even proberen om te booten vanaf een andere computer. Ik zit nu op de computer die niet wilt booten zegmaar op linux (ik weet ook niet hoe het erop komt maar het zat er al, terwijl de harde schijven leeg zijn). Ik zal even zoeken naar een linux live cd, volgens mij heb ik die namelijk nog wel.
Express Gate van Asus.(OS zit op mobo)
@bverstee:
Ik heb twee IDE dvd-spelers/branders, waarvan er eentje is aangesloten

[edit]Ik heb geprobeerd te booten vanaf een linux live cd en een windows XP dvd, dat werkte allebei niet. Op een andere computer werkte deze wel. Misschien beter om een SATA drive erbij te kopen?
Nee probeer de DVD eens in de andere drive.....grote kans dat hij wel werkt ;)

En als dat niet werkt, laatste driver op de PATA kabel als master instellen en de eerst op de PATA kabel als slave.

Systeempje

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[edit]Ik heb geprobeerd te booten vanaf een linux live cd en een windows XP dvd, dat werkte allebei niet. Op een andere computer werkte deze wel.
Hardware vraagstukjes dus, geen Windows aangelegenheid.

>> PMG

Dat er Windows draait of dat je het erop wil zetten is niet genoeg reden om het dan maar in [WOS] aan te maken :)
Zorg dus dat je het onderscheid maakt tussen wens en capaciteit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Da's nou toevallig zeg. Ik heb juist een nieuwe PC gebouwd en heb exact hetzelfde probleem.
In het kader 'als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat' heb ik de volgende work-around met succes geprobeerd:
Eerst Windows XP installeren en vervolgens vanuit XP Vista installeren. Moet je later alleen nog C:\windows.old en boot.ini.old weggooien.

Toegegeven, het is geen mooie oplossing, maar het heeft wel gewerkt!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Beetje bizar, heb vandaag net een nieuwe DVD-brander gehaald, omdat mijn oude leesfouten had.
Wil even mijn PC opnieuw installeren, heb ik ook deze fout.

Is wel een SATA brander, maar dat was de oude ook, heb de oude er uit gehaald, waarmee ik de disc wel kon booten, op dezelfde kabels de nieuwe aangesloten en de nieuwe boot helemaal niet.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ik heb dit ook gehad, had 2 ide spelers in mijn systeem, de installatie deed het alleen als ik hem in de master speler deed, dus de eerste aan de kabel (check ook even de jumpers) overigens deed bij mij mijn dvd speler ook raar toen ik in mijn bios atapi cdrom selecteerde als primary boot device, toen ik echt het type dvd speler dat er in zat selecteerde in de bios was het over en ging het als de brandweer.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Net nog even gekeken, maar booten vanaf een CentOS CD gaat wel, maar vanaf een CentOS DVD niet. Als ik de DVD in een andere machine doe dan boot ie wel. Lijkt wel of de DVD brander een beetje kieskeurig is. Nu al 2 verschillende typen DVD's geprobeerd, maar helaas. Dan maar vanaf 6 CD's installeren en telkens swappen.

• Nilos128
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 11:23
Cobra_Lup schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:08:
Net nog even gekeken, maar booten vanaf een CentOS CD gaat wel, maar vanaf een CentOS DVD niet. Als ik de DVD in een andere machine doe dan boot ie wel. Lijkt wel of de DVD brander een beetje kieskeurig is. Nu al 2 verschillende typen DVD's geprobeerd, maar helaas. Dan maar vanaf 6 CD's installeren en telkens swappen.
Heb ooit eens meegemaakt dat ik een fout kreeg tijdens een vista installatie. Hij wou Vista niet op mijn HDD kopiëren. De usb stick die nog in de pc zat eruit gehaald en toen installeerde ie wel.
Pagina: 1