Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MS PP] Voorstelling in verschillende talen

Pagina: 1
Acties:

• ZanomiX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2019
Na wat zoekwerk op google en GoT, heb ik nog altijd geen oplossing voor mijn probleem gevonden. De VBA van powerpoint is me ook vreemd (wel veel ervaring in access en excel). Ik heb een presentatie die in drie talen moet worden kunnen weergegeven. Ik dacht zelf aan drie presentaties te maken en deze nadien te selecteren en te zeggen welke slide hij van de nieuwe presentatie moet laten zien.

Dus:

NLFREN
ThuisAccueillHome
Over onsA propos nousAbout
Contacteer onsContacter nousContact

Als ik dan bijvoorbeeld dia "Over ons" op het scherm krijg, zou ik graag door middel van een macro "engels" naar de presentatie EN gaan en uiteindelijk terechtkomen in de dia "About".

Hoe pak ik dit het beste aan? Is het bijvoorbeeld mogelijk "OpenArgs" mee te sturen naar een andere presentatie en die op te vangen? Verder gaan met mijn huidig idee of het over een andere boeg gooien. Ik zou graag namelijk alles redelijk variabel willen houden...

Dank bij voorbaat!

[ Voor 4% gewijzigd door ZanomiX op 04-12-2008 18:28 ]

http://parkingwerchter.be

Verwijderd

misschien is het beter de drie talen in 1 presentatie te houden, bv nl dia 1-30, fr dia 31-60, en 61-90

voeg drie objecten toe aan het diamodel die via hun actie gekoppeld worden aan de respectievelijke taalroutines sub taal_nl(), sub taal_fr & sub taal_en.

bij klikken op de objecten om van taal te wisselen (dus om naar de overeenstemmende dia van een andere taal te gaan) wordt volgende code uitgevoerd:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Option Explicit

Sub taal_nl()
  Application.ActivePresentation.SlideShowWindow.View.GotoSlide _
      (Application.SlideShowWindows(1).View.CurrentShowPosition Mod 30)
End Sub

Sub taal_fr()
      (30 + (Application.SlideShowWindows(1).View.CurrentShowPosition Mod 30))
End Sub

Sub taal_en()
      (60 + (Application.SlideShowWindows(1).View.CurrentShowPosition Mod 30))
End Sub

daarna de gewone navigatietoetsen gebruiken om naar vorige & volgende slide te gaan.

• ZanomiX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2019
Bedankt! Hier kom ik al een heel eind verder mee!

http://parkingwerchter.be