Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen boot voor windows vista

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
Hallo,

Ik heb een tijdje Ubuntu 8.10 op mijn computer gehad, nu wil ik graag terug naar Windows Vista. Ik heb dus Vista geinstraleerd via de Acer Recovery CD. De setup is goed gegaan, enkel toen ik de eerste keer me pc opstarte kreeg ik GRUB error 17. Ik heb dus de instalatie overnieuw gedaan, en nu krijg ik:

Intel(R) Boot Agent GE v1.2.42
Copyright....(hier staat natuurlijk meet)

CLIENT MAC ADDR: -- -- -- -- -- -- GUID: - - - - -
PXE-E53: No boot filename received

PXE-M0F: Exiting Intel Boot Agent

Ik mis dus denk ik de boot van Windows Vista, uit het zoeken van google ben ik erachter gekomen dat ik met de instalatie cd bootrec.exe moet uitvoeren, ik probeer dus naar een comment prompt in de acer cd te komen, alleen helaas werkt geen een toets combinatie(ik heb het volgende geprobeerd: Alle F's ALT+Alle F's CTRL+ALT+ALLE F's en alle letters(a t/m z en A t/m Z)).

Weet iemand wat ik moet doen om Windows Vista te kunnen gebruiken?

edit:

ben achter wat meer info gekomen, hij probeerde op te starten vanaf het internet, dat heb ik dus in de bios uitgezet. Nu krijg ik: Reboot and Select proper Boot device

[ Voor 8% gewijzigd door devhouse op 04-12-2008 17:31 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

tom.keim schreef op donderdag 04 december 2008 @ 17:18:

ben achter wat meer info gekomen, hij probeerde op te starten vanaf het internet, dat heb ik dus in de bios uitgezet. Nu krijg ik: Reboot and Select proper Boot device
Volg de aanwijzingen op de verpakking.

Oftewel: stel je harddisk in als boot device.

Maar afgezien daarvan: begin bij het begin, en kijk eerst maar eens alles goed na voor je begint te posten, want dit zijn BIOS settings die je gewoon hoort te controleren vóór je een topic opent.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.