[TimeMachine] Early 08 Macbook Pro --> Alu Macbook

Pagina: 1
Acties:

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 16:44
Hallo Tweakers,

Ik heb van mijn macbook pro een backup gemaakt met timemachine..
Nu wilde ik met mijn aluminium macbook tijdens de installatie de backup gebruiken voor het terugzetten.. Dat ging allemaal goed, totdat hij vroeg om herstarten na het terugzetten..

Hij reboot elke keer weer opnieuw.. Er komt niet eens een applelogo in beeld..

Suggesties?

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Misschien komt het door het terugzetten van je backup dat hij ook systeembestanden meeneemt. Je zou dan gewoon een schone installatie kunnen proberen en daarna de data terughalen (migratie-assistent?).

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 06:42
Je moet inderdaad zorgen dat je geen systeembestanden meeneemt, want je nieuwe macbook draait een iets andere versie van leopard dan je oude macbook pro (drivers, voor trackpad en nog wat dingen).

Ik weet niet zeker of je kan kiezen wat je mee wilt nemen vanaf je timemachine backup, maar anders zou je nu gewoon je installatie cd's erin moeten doen en kiezen voor "archiveer en installeer" geloof ik. Dan gaat hij namelijk de systeem bestanden weer van de cd af installeren. Daarna zou alles weer goed moeten werken.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Archiveer en installeer gaat alleen werken wanneer op die alu macbook al een installatie van OSX staat. Tijdens de nieuwe installatie zal de "inhoud" van de oude installatie aan de kant gezet worden, en na voltooing van de installatie in een apart mapje gezet worden.

Ik denk dat je beter OSX kan installeren op de alu macbook, en daarna handmatig de bestanden terug zetten vanuit de TM backup die je wil hebben.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 06:42
domi235 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:29:
Archiveer en installeer gaat alleen werken wanneer op die alu macbook al een installatie van OSX staat. Tijdens de nieuwe installatie zal de "inhoud" van de oude installatie aan de kant gezet worden, en na voltooing van de installatie in een apart mapje gezet worden.

Ik denk dat je beter OSX kan installeren op de alu macbook, en daarna handmatig de bestanden terug zetten vanuit de TM backup die je wil hebben.
Ehm, er staat toch een OSX installatie op de schijf? Dat die nou niet geschikt is voor de alu MacBook lijkt me niet echt uit te maken, hij zal echt wel herkennen dat het een install is van OSX.