[MySQL/PHP] undefined function?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devos50
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 11:06
Hallo, ik ben nieuw op het gebied van php en sql. Laatst heb ik op internet gevonden hoe je een eigen WoW private server kon maken, dit heb ik gedaan en die werkt (deze gebruik ik alleen op mijn localhost en verspreid ik dus niet of zet ik op internet!). Voor die server had ik mysql nodig, dus die heb ik geinstalleerd en opgezet. Nu leek het me wel leuk om er een registratiepagina bij te maken, dus ik ben op zoek gegaan naar een voorbeeldje en ik heb er eentje gevonden. Hiervoor had ik Apache en PHP nodig, dus ik dacht gelijk aan WAMP maar dat werkte niet. Dus heb ik ze allebei maar geinstalleerd, eerst apache en vervolgens php in apache en na een hoop modules en types toevoegen is het me gelukt. phpinfo() werkte dus heb ik de bestandjes van de pagina maar in de www map gezet. Nu wil ik ze openen, maar hij geeft de volgende error:

Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in C:\webserver\Apache2\htdocs\config.inc.php on line 2

In die file ziet mijn line 2 er zo uit:

$conn = mysql_connect('127.0.0.1','root','databasewachtwoord');

Ik denk dat het probleem zit dat mysql niet in apache geinstalleerd is. Daarom wou ik ook met wamp werken omdat dat veel makkelijker werkt.
Weet iemand de oplossing wat ik eventueel kan doen??

Bedankt!

Devos50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zoek een tutorial op voor Apache, Php en Mysql. Je moet namelijk ook nog een binding maken met sql en daarom kent php nu mysql commando's niet. Kijk maar naar je phpinfo() naar de mysql sectie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 11:19
Met die regel is niks mis, als PHP proper is geinstalleerd dan moet je geen last hebben en moet de funtie gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Google geeft echt een behoorlijk aantal hits als je zoekt op Fatal error: Call to undefined function mysql_connect(). Een van de redenen die wordt aangedragen is het niet aangezet hebben van de mysql module in de php configuratie.

Hier op GoT verwachten we van je dat je in eerste instantie zelf gaat zoeken naar een oplossing voor je probleem. Deze melding is vaak voorbij gekomen op het forum en met google zijn er een hoop andere oplossingen te vinden. Zou je in het vervolg zelf iets meer moeite willen doen voordat je een topic opent? Als je PRG Beleid en Het algemeen beleid #topicplaatsen eens door wilt lezen dan snap je hopelijk waarom ik je topic sluit.

[ Voor 14% gewijzigd door Creepy op 04-12-2008 16:47 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.