Hallo,
Ik ben aan het proberen om dagelijkse backups te maken van een bestand op mijn Western Digital MyBook.
Ik heb twee gebruikers (root en ADMINISTRATOR). Ik heb twee mappen aangemaakt namelijk dailybackup en rsyncbackup.
Om te testen had ik een aantal bestanden in de map rsyncbackup gezet. Want de bestanden in deze map wil ik dagelijks naar mijn dailybackup hebben verplaats. De bestanden in deze map kan ik gewoon verwijderen of aanpassen vanuit Vista.
Nu heb ik mijn scriptje getest..
En er komt een map te staan onder dailybackup wat dus perfect werkt.
Het probleem is dat ik de bestanden niet kan aanpassen of verwijderen.
Dus zodra ze gekopieerd zijn naar een andere map kan ik ze niet meer bewerken.
Via SSH kan ik de mappen wel gewoon verwijderen als ADMINISTRATOR.!
IK heb al zitten te stoeien met chmod 777 en chown.
Als ik alles via root doe en instel zie ik helemaal geen mappen als ik in Vista via de verkenner kijk.
----------------------
Nu wil ik dat hij dagelijks dit laat draaien dmv Cron.
Maar hij lijkt niet te werken. Ik heb dit als Root in Cron ingesteld.
Ik ben aan het proberen om dagelijkse backups te maken van een bestand op mijn Western Digital MyBook.
Ik heb twee gebruikers (root en ADMINISTRATOR). Ik heb twee mappen aangemaakt namelijk dailybackup en rsyncbackup.
Om te testen had ik een aantal bestanden in de map rsyncbackup gezet. Want de bestanden in deze map wil ik dagelijks naar mijn dailybackup hebben verplaats. De bestanden in deze map kan ik gewoon verwijderen of aanpassen vanuit Vista.
Nu heb ik mijn scriptje getest..
code:
1
2
3
4
| TIME=`date +%Y%m%d\-%H%M%S` DESTINATION=$TIME/shares/map/backups/dailybackup/ mkdir -p $DESTINATION cp -r /shares/internal/map/backups/rsyncbackup/ $DESTINATION |
En er komt een map te staan onder dailybackup wat dus perfect werkt.
Het probleem is dat ik de bestanden niet kan aanpassen of verwijderen.
Dus zodra ze gekopieerd zijn naar een andere map kan ik ze niet meer bewerken.
Via SSH kan ik de mappen wel gewoon verwijderen als ADMINISTRATOR.!
IK heb al zitten te stoeien met chmod 777 en chown.
Als ik alles via root doe en instel zie ik helemaal geen mappen als ik in Vista via de verkenner kijk.
----------------------
Nu wil ik dat hij dagelijks dit laat draaien dmv Cron.
Maar hij lijkt niet te werken. Ik heb dit als Root in Cron ingesteld.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| # standard crontab format for busybox cron daemon. # fields may be lists # min hour day month wd command # * * * * * dosomething # save the date every day at midnight 0 0 * * * date +%m%d%H%M%Y.%S > /var/lib/now 0 16 * * * bash /usr/local/bin/mybookbackup.sh |
[ Voor 5% gewijzigd door timskiej op 04-12-2008 16:38 ]