Nieuwe Speakersetje.

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views

• Mr Hackenbacker
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:36
Zoals de titel al aangeeft, ben ik op zoek naar een nieuwe speakerset. Aangezien ik een student ben, is er niet veel geld beschikbaar. Mijn budget ligt rondom de 300 euro. Aan de ene kant kan een geheel nieuw systeem kopen. Ik kan een setje van Logitech(Z-5500) aanschaffen, die goed wordt beoordeeld op kieskeurig. Maar ik kan ook losse boxen kopen.
Ik heb een receiver van Yamaha( RX-V559), oftewel die is nog niet aan vervanging toe. Ik heb nu trouwens 2 oude Yoko boxjes en 2 'boekenplank' speakers van JBL een een frontspeaker van Kef.
Waarvoor ik mijn boxen gebruik(geluid uiteraard) varieert van xboxen tot muziek, tot zelf muziekproducties. Overigens weet ik niet of dit geheel relevant is.

Gaude et aude

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 10:34

JT

VETAK y0

En waarom zou je dan een pc setje kopen als je al een fatsoenlijke receiver hebt en ook losse speakers kan kopen :?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:38
Losse speakers dus, in een ander topic hier was al beschreven dat een beetje monitor speaker beter klinkt als menig pc setje...

lijkt me dat je voor 300 euro toch een leuke set moet kunnen kopen? moet het surround zijn?

laatst hadden ze hier toch iets over eltax ofzo? geen toppers maar wel Goede sound voor een hele toffe prijs?

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:17
En je hebt al een Kef frontspeaker als center als ik het goed begrijp. Je hoeft dus in eerste instantie maar 2 speakers te kopen (de fronts, omdat de surrounds bij muziek luisteren en productie van minder belang zijn). Je kunt dan ooit nog betere surrounds kopen als je daar behoefte aan hebt en het geld.
Voor €150 per stuk kan je prima speakers kopen als je een beetje aanbiedingen zoekt en al helemaal als je bereid bent tweedehands te zoeken. Speakers zijn namelijk een van de meest risicoloze producten om tweedehands te kopen:
Je luistert er naar op een aardig maar niet absurd volume, bekijkt de randen om de conus en zie je geen problemen dan zullen er 99% zeker ook geen problemen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door mac1987 op 04-12-2008 17:05 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Te magere topicstart, zonder eigenlijk discussiepunt.

oftewel: klik!

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.