• WhizZRinaldo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-07-2025
Mede tweakers,

Ik ben nieuw in het waterkoeling circuit en ik heb wat vraagjes.
Ik ben van plan om een Thermaltake Bigwater 745 aan te schaffen.

Is deze set voldoende om later eventueel GPU koeling bij te stoppen ( 1 of 2 kaarten )
Ik overclock niet extreem, Q9550 loop nu op 3.4Ghz.

Dus wou ik graag weten of dit voldoende is, zo niet hebben jullie dan wat advies of een link naar wat duidelijke info. ik breid namelijk liever uit vanuit een compleet setje dan alles samen te stellen ( aangezien ik dit toch niet snap xD )

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-01 08:33

Dima_2005

T.net-verslaafde

Theoretisch gezien zal het wel gaan (tenzij je een GT200 als videokaart bedoeld :P)...
Het is wel een beetje lomp om op dezelfde radiator de CPU (een heethoofd van 120W) en de GPU te steken, maar theoretisch gezien zal het gaan, al weet ik niet of dit wel de gewenste performance zal leveren.
Ik raad je toch aan om een eigen setje samen te stellen (of laten samenstellen). Oftewel gewoonweg 2 aparte setjes kopen (een voor GPU en een voor CPU). Wat je ook kan doen is gewoonweg een dual 120mm radiator te pakken met een high-airflow fan waardoor het wel capabel zou zijn om de CPU en GPU te koelen oftewel 2x een 120mm radiator (een na CPU, voor GPU en dan ook een na GPU voor resevoir + cpu).

[ Voor 40% gewijzigd door Dima_2005 op 04-12-2008 16:58 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• WhizZRinaldo
Bedankt voor je reactie Dima

Afbeeldingslocatie: http://specialtech.co.uk/spshop/files/master/bigwater745.jpg

Zoals je hier ziet zit er 2x120mm radiator en 1 keer 120mm. dat moet toch voldoende zijn? ( jij spreekt over 2x120mm )

GPU is een HD3870.
Ik heb nog een aantal high airflow fans liggen dus dat is geen probleem ;)

Verwijderd

Zou het persoonlijk niet aanraden...

Koel capaciteit van rads zou net aan kunnen.
Je hebt wel een quad die geoced is + een GPU zal dit niet echt super temps geven...
Daarbij is de pomp erg zwak en die vind het dus ook niet heel erg lekker als jij er meer blokken bij gaat gooien...

Leuke shop:
http://www.highflow.nl

Mis wel wat duurder, maar voor lange termijn stuk beter!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 17:07 ]

• WhizZRinaldo
Thx ik zal me er wat meer in verdiepen en proberen zelf iets samen te stellen ;) daarna kan ik altijd nog om advies vragen ^^

Verwijderd

Ze hebben er ook geloof ik kant en klare sets ;)
Pagina: 1