Ik heb op mijn werk een sql-textbestandje waarbij DB2CMD.exe zijn output naar lpt1 stuurt:
Het resultaat komt keurig op kettingpapier uit de printer rollen, maar wat ik wil is dat tussen de eerste en tweede select een form feed naar de printer wordt gestuurd, zodat de tweede select keurig op een volgende pagina begint.
Ik heb op internet wel het één en ander gevonden, namelijk \f of U+000c of 0c als token voor form feed, maar ik weet niet hoe ik dit moet verwerken in het sql-tekst bestandje.
Ik heb het op de volgende manieren geprobeert, zonder succes:
Kan iemand mij vertellen hoe ik die form feed wel kan parsen?
code:
1
2
3
4
| Echo eerste select; Select blabla from blabla; Echo tweede select; Select bla bla from blabla; |
Het resultaat komt keurig op kettingpapier uit de printer rollen, maar wat ik wil is dat tussen de eerste en tweede select een form feed naar de printer wordt gestuurd, zodat de tweede select keurig op een volgende pagina begint.
Ik heb op internet wel het één en ander gevonden, namelijk \f of U+000c of 0c als token voor form feed, maar ik weet niet hoe ik dit moet verwerken in het sql-tekst bestandje.
Ik heb het op de volgende manieren geprobeert, zonder succes:
code:
1
2
3
4
5
6
| echo \f echo U+000c echo 0c echo '0c' echo 'U+000c' select 'U+000c' |
Kan iemand mij vertellen hoe ik die form feed wel kan parsen?
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com