[DB2] DB2CMD output >lpt1 hoe form feed doorgeven?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 16:52
Ik heb op mijn werk een sql-textbestandje waarbij DB2CMD.exe zijn output naar lpt1 stuurt:
code:
1
2
3
4
Echo eerste select; 
Select blabla from blabla;
Echo tweede select;
Select bla bla from blabla;

Het resultaat komt keurig op kettingpapier uit de printer rollen, maar wat ik wil is dat tussen de eerste en tweede select een form feed naar de printer wordt gestuurd, zodat de tweede select keurig op een volgende pagina begint.

Ik heb op internet wel het één en ander gevonden, namelijk \f of U+000c of 0c als token voor form feed, maar ik weet niet hoe ik dit moet verwerken in het sql-tekst bestandje.

Ik heb het op de volgende manieren geprobeert, zonder succes:
code:
1
2
3
4
5
6
echo \f
echo U+000c
echo 0c
echo '0c'
echo 'U+000c'
select 'U+000c'

Kan iemand mij vertellen hoe ik die form feed wel kan parsen?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 20:04
MIsschien met ctrl + L ?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Ik kan toch geen ctrl + L in een tekstbestand verwerken...

Ik moet via een tekstbestand (db2 sql) de printer een form feed laten uitvoeren. Dus op de één of andere manier een form feed tekenreeks (opdracht) doorsluizen naar de printer...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Ctrl-L in tekstbestanden verwerken is een 25 jaar oude truc. U+000c verwijst naar unicode, en dat is een heel stuk nieuwer. Gezien de primitieve printer lijkt Ctrl-L me dus kansrijker.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
MSalters schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 00:50:
Ctrl-L in tekstbestanden verwerken is een 25 jaar oude truc. U+000c verwijst naar unicode, en dat is een heel stuk nieuwer. Gezien de primitieve printer lijkt Ctrl-L me dus kansrijker.
Ok, maar hoe moet ik die verwerken via notepad (een andere optie heb ik niet om het sql bestand te editten...) in het sql bestand? Via het echo commando of via een select? Immers wordt niet het tekstbestand naar de printer getuurd, maar de output van de sql...

[ Voor 8% gewijzigd door Swerfer op 05-12-2008 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
iets in de trant van:
code:
1
ECHO ^L > LPT1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
3V3RT schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:57:
iets in de trant van:
code:
1
ECHO ^L > LPT1
Met echo ^L; krijg ik keurig op mijn uitdraai ^L

En nogmaals, het resultaat van het sql bestand wordt via "db2cmd.exe [wat opties] blaat.sql >lpt1:" naar de matrixprinter gestuurd. In dat 'resultaat' moet dus het stuurcommando 'form feed' verwerkt zitten zodat de printer op een volgende pagina verder gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je denkt te moeilijk, te veel windows.
Onder DOS / CMD kun je prima CTRL en weet ik veel wat sturen, kwestie van een beetje zoeken welke code je moet sturen.
Ik zou ook niet IN die DB2SQL script gaan harken, maar gewoon zoiets:

code:
1
2
3
DB2CMD.exe /blaat /woei input1.sql > LPT1:
echo FormFeed > LPT1:
DB2CMD.exe /blaat /woei input2.sql > LPT1:

edit:

doe eens:

code:
1
2
3
4
5
copy con ff.txt
[druk nu CTRL en L tegelijk in]
[druk op enter]
[druk op F6]
type ff.txt > LPT1

heb je nu een formfeed ?

[ Voor 18% gewijzigd door Koffie op 05-12-2008 11:31 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Koffie schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:25:
Ik zou ook niet IN die DB2SQL script gaan harken, maar gewoon zoiets:

code:
1
2
3
DB2CMD.exe /blaat /woei input1.sql > LPT1:
echo FormFeed > LPT1:
DB2CMD.exe /blaat /woei input2.sql > LPT1:
Die oplossing heb ik ook al aan zitten denken, die echo hoeft er dan niet eens tussen, want na elke db2cmd.exe volgt automatich een form feed.
Allen mijn sql is veel uitgebreider dan 2 selects in mijn topicstart, dus om alles overzichtelijk te houden wil ik toch gebruik maken van één sql bestand.

De sql scripts staan ook met 10-tallen in één folder op een server waar ik verder bijna niks kan/mag, dus om niet nog eens 10-tallen sql's in die folder te gooien maakt alles nog onoverzichtelijker, en ik moet anders ook nog eens ergens een batch bestandje gaan wegzetten...

Pagina: 1