• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ik ben bezig met de huisstijle van mijn bedrijf onder handen te nemen. Nu is dit normaal gesproken geen probleem verder, tot nu, aangezien ik geen printmedia opleiding heb gevolgd mis ik een aantal dingen. (std kaartjes / brochures etc heb ik wel ervaring mee)

Echter, is het de eerste keer nu dat ik bezig moet gaan met de volgende dingen. Ik heb op adobe zelf en wat andere vakspecifieke fora gezocht, en wat printmedia boeken die ik heb, maar ik kan deze onderdelen nergens exact vinden.

De volgende vragen heb ik mb.t. indesign/drukwerk:

Venster enveloppen
Moet ik hier deze ruimte gewoon wit laten? of moet ik deze speciaal aangeven? (zo ja, wat is hier een standaard voor?)

Sluitflop van de enveloppe in kleur
We willen graag de sluitflop een kleur geven met onze afzender er direct achterop te zetten.

Embossing van lijnen op visito's
Ik wil bij de achterkant van de visitekaartjes een stel lijnen op zetten waarbij deze ook ge-embossed worden.
Mijn vraag;
- is dit aan te raden met dunne randen? (minder dan een milimeter)
- hoe geeft men dit aan in illustrator?

[ Voor 3% gewijzigd door gitaarwerk op 04-12-2008 15:49 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:23
Venster: ligt eraan wat je afspreekt met je drukker. Hoef je niet aan te geven in PDF. Venster van een standaard EA5 (15,6x22cm) envelop met venster links zijn de afmetingen van het venster 110 bij 40 mm op een locatie beginnend bij 20 cm x, 50 cm y.

Sluitflop: Meestal doen drukkers enveloppen niet dubbelzijdig drukken/printen, zal extra hoog kostenplaatje aan hangen is mijn wilde gok gezien ze moeten drukken voordat de envelop is gevouwen (of dus dubbelzijdig, moeilijk) plus dat ze rekening moeten houden met de drukmachien die de enveloppen bij een bepaalde hoek 'pakt', en daar kan niet gedrukt worden.

Embossen: Noemt men ook wel 'pregen / prägen'. Neem aan dat je een aparte layer met een apart kleurtje kunt aangeven ('stansmes') en via exporten naar PDF in je InkManager op Spot en Transperant zetten. Ook hier geldt: overleg met je drukker.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Bedankt Willem :),

In dit geval word het trouwens een venster envelop waar het raampje rechts zit (niet mijn keuze helaas).

Denk dat ik dan de sluitflop dan weg laat. Misschien dan iets te gek. (zo groot zijn we nog niet als bedrijf ;). denk dat het ook veel werk is voor de drukker extra als je dan inderdaad met kleinere marges van de bleedranden moet werken ).

Lijkt me interessant om met het 'pregen' aan de slag te gaan. Eens kijken wat onze 'huisdrukker' kan :).

Nogmaals bedankt!

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy