BMW heeft geld teveel. Ook daar gaat het slecht maar ze moeten hun pretenties ook maar met geld ondersteunen met de prijzen die ze vragen. Ik wil zelf wel eens bij de R&D van hun werken voor de ervaring.
Als ik kijk naar TMETC die hun eigen motorblok i.s.m. FEV hebben gemaakt dan neem ik mijn spreekwoordelijk petje af. Zo'n sterk motorblok met zo'n beperkt budget ontwikkelen is echt wel mooi.
Marzman schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 10:15:
Dat zijn ze ook. Ik speel een webspelletjes met vrachtauto's waar veel Amerikanen opzitten en die kopen alleen Amerikaanse vrachtauto's. Ik heb zelf een volvo, dat vinden niks. Die gaan zo snel kapot (precies wat wij over Amerikaanse merken roepen

)
Een Volvo truck met een Cummings motor is gewoon mogelijk. De niet standaard voertuigen lijn van Volvo Trucks Gent maken van dat soort speciale trucks. Net als de trucks met speciale assen of aangepaste pneumatisch / hydraulische systemen.
Ze hebben een goede manier van werken, het platform is modulair opgebouwd en iedere gekke aanpassing is mogelijk in de mate van het mogelijke zonder dat er zeer ingrijpende aanpassingen nodig zijn.
MR_VIPER schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 10:46:
Vergeet niet dat als het in Amerika niet goed gaat met de auto industrie ook europa een hele zware klap gaat krijgen. GM is moederbedrijf Opel. Opel heeft diverse fabrieken in Europa oa Duitsland en Belgie. Saab is onderdeel van GM. Staat te koop.
Voor de fabrieken zelf moet je eigenlijk geen schrik hebben. In België is het helemaal simpel eigenlijk. Schaf dat papieren land af, splits het land en bijt doorheen de zure appel. Zo houd de fabriek zijn concurrentie positie binnen het concern. Maar dan niet enkel de fabriek van Opel, ook die van Volvo en die alle andere bedrijven die enorm veel sociale lasten betalen.
Het platform gebruikt voor de moderne saab is hetzelfde platform wat door Opel gebruikt word en door caddilac etc etc. Oftewel het geheel zit tegenwoordig nouw met elkaar verweven.
Dat klopt, het platform is al grotendeels gelijkvormig gemaakt. Maar waarom dan nog zoveel verschillende bodies? De FIAT500 is gewoon een Ford Ka qua platform. Goed, de Ford Ka is ook gewoon lelijk waar de 500 nog schattig is

Dat in Amerika nu alleen naar de Amerikaanse markt gekeken word mag duidelijk zijn maar is zelfs nog kortzichtig.
De grootste korte termijn winst kan je wel daar winnen. Daarna gaat het veel tijd en moeite kosten.
Je kunt ze dan wel als overheid gaan overnemen met het plan om schoon schip te maken en meteen milieu vriendelijke auto's te produceren. Maar dat betekend dat je de halve wereld moet gaan aanpassen in processen. En dus niet alleen amerika. Dat gaat dus nooit lukken en is in mijn ogen een te oppertunistische gedachte.
Hey, iemand die meer als 2 hersencellen heeft

Het autowereldje is ook daadwerkelijk een kleine wereld. Dat het op 1 continent slecht gaat is niet mooi maar iedere aanpassing treft ook de anderen. Gelukkig iemand die het groter ziet.
Denk dat men veel eerder gebaat is bij een terdege financiele injectie met bepaalde voorwaarden en deadlines. En die hoeven niet zwaar te zijn. Emissie niveaus verlagen.
Dat is nu net het minst slimme wat je kan doen. In Californië zijn er al strengere emissie regels. Als je in de andere staten zou invoeren voldoe je aan de gestelde emissie niveau. Kortom: het is niet enkel een technisch probleem maar ook een wettelijk probleem. Emissie icm gewicht en verbruik. Dat heeft niet enkel impact voor de constructeur maar ook voor de mensen. Dat zet zoden aan de dijk.
En gelukkig zijn de Amerikanen nog niet zo dom als wij hier in Europa. AdBlue is verboden als techniek in Amerika. Boor een gaatje voor de NOx sensor en je spuit geen AdBlue meer in. Heb je een extra brandstoftank / pisbak van 50L en hoef je die dure rommel niet te tanken.
Werken aan hybride concepts die daadwerkelijk productieklaar gemaakt kunnen worden en niet werken aan dit kan een mooie hybride worden concepts. Aangezien elk van de 3 bedrijven namelijk de technologie al in huis heeft.
Valt tegen hoor. De enige echte fabrikanten die iets van hybride kennen en ook de nodige feedback hebben zijn Toyota en Honda. Plain and simple.
[
Voor 92% gewijzigd door
Chevy454 op 06-12-2008 12:33
]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.