Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tips voor universeel email verstuur programmaatje...

Pagina: 1
Acties:

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Ik weet niet of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen, maar toch maar proberen.

Ik ben op zoek naar een klein programmaatje (een executable ofzo) die een standaard mailtje met een bijlage kan versturen.
Het komt veelvuldig voor dat wij zo een mailtje moeten versturen naar klanten. Maar niet iedereen op ons kantoor heeft een email-account. En andere personen zijn veelal onderweg...

Ook is het lastig om bij verschillende accounts (en ook verschillende programmatuur waaronder outlook en thunderbird) dit mailtje up-2-date te houden...

Het lijkt mij ideaal om bijvoorbeeld vanaf een netwerkmap een executeble aan te roepen die vervolgens alleen het doeladres vraagt en daarop het mialtje naar dat adres verstuurt.

Het mailtje is niets anders dan een paar regels tekst en als bijlage een pdf bestand... Dit pdfbestand zal zo nu en dan een update nodig hebben...

Wie heeft tips om dit makkelijk toegankelijk en up2date baar te maken?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:20
Je zou het kunnen oplossen middels een webtooltje (in asp.net / php). Heb je daar de kennis voor in huis, of budget om het te laten realiseren (kan nooit veel kosten, is heel simpel)

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:49

ByteDelight

Retro computing is alive!

Bij ons worden emails die steeds vanaf hetzelfde account / persoon verstuurd moeten worden, ook wel door iemand anders verstuurd die geauthoriseerd is om namens die ander email te versturen.

Is dat wat je bedoelt? Dat er vanuit een centraal postvak/emailadres verstuurt wordt?
Dan is het aan je admin om dat te realiseren.

Privé is het nog gemakkelijker: dan activeer ik het veld 'Van' en kan ik een andere afzender opgeven.
Wanneer anderen (de klant) dan reageren op die mail, komt het bij het email adres dat in het veld 'Van' is opgegeven.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat heb je zelf gevonden? Je zou even kunnen zoeken op 'standalone email client' o.i.d. Feit blijft natuurlijk dat je wel gewoon een goede smtp (met eventueel geldige inloggegevens) nodig hebt.

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
We hebben geen programmeer kennis in huis.

Het is de wenselijk dat er inderdaad vanaf 1 account verstuurt wordt. Maar nu gebeurd dat vanaf verschillende accounts, namelijk vanaf de account van de collega die op dat moment verstuurt.

Een gezamelijk account zou een optie zijn. Maar iedereen maakt gebruik van laptops welke hij/zij mee neemt wanneer ze op pad gaan. Nu komt het dus wel eens voor dat een paar collega's nog het oude pdfje als bijlage hebben terwijl er al een nieuwe verstuurt zou moeten worden.

Dit versturen gebeurd op aanvraag van de klant en is dus niet een periodiek terugkomend iets.

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Noork schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:11:
Wat heb je zelf gevonden? Je zou even kunnen zoeken op 'standalone email client' o.i.d. Feit blijft natuurlijk dat je wel gewoon een goede smtp (met eventueel geldige inloggegevens) nodig hebt.
Ik heb zelf niet veel zinvols gevonden. Ik ben wel op een heel oud dos programmaatje gestuit maar die loopt direct vast na het instellen van uitgaande emialgegevens. Ik heb het idee dat dit niet meer werkt vanaf de huidige xp computers...

Het zou trouwens prettig zijn als er ook vanaf een Mac gebruik gemaakt kan worden...

Maar ik loop voornamelijk dood op mijn zoek termen. Iets in Java had ik zelf bedacht maar ook daarop vind ik niets wat lijkt op dat ik wil gebruiken...

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Thanks, dit is misschien precies wat we nodig hebben...

/edit:
Helaas is het niet mogelijk om een standaard mailtje met een bijlage klaar te zetten....

[ Voor 19% gewijzigd door Ejorne op 04-12-2008 15:26 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Staat hier wat tussen? http://java-source.net/open-source/mail-clients

zoeken op Java + mail client levert voldoende hits op. Ik ben zelf niet bekend met deze en weet niet of ze installers vereisen.

Zie hier nog enkele standalone clients, http://www.pendriveapps.com/tag/stand-alone-email-client/
Maar weer geen idee of hier een Java versie tussen zit.
Pagina: 1