Toon posts:

8800Gt Alfa Dog worm erg warm boven de 100 graden

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik heb een 8800 gt alfa dog
die word erg warm als ik mijn pc aan zet is hij al tussen de 64 a 67 graden
maar als ik hem nu ga stressen dan word ie ruim 104 graden is dit normaal
lijkt mij niet maar wat kan ik het beste tegen doen
aan gezien 4launch zegt dat deze kaarten wel 120 graden kunnen worden
vind ik het zelf wel erg warm
zo wat kan ik doen om dit zo laag mogelijk te houden

mijn systeem is

moederord asus striker ectreme 2
processor intel dualcore type 2160
geheugen ocz dual channel kit op sli pc6400 op 800 mhz
voeding cooler master type m850 hij heeft 850 watt
de kast antec 900

wat kan ik doen graag reaktie terug

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Met 104 graden zit je wel redelijk tegen het kritieke punt aan. Check eerst eens of je fan goed draait, zit er geen stof tussen, is er geen draadje dat hem blokkeert, zulke dingen. Als deze goed draait, kan je proberen je koeler opnieuw te bevestigen. Gebruik een nette hoeveelheid arctic silver ofzo, in plaats van een berg van dat goedkope spul dat XFX erop smeert.

Mocht dit allemaal niet helpen zou het nog aan je airflow kunnen liggen. Je hebt een Antec kast, dus ik vermoed dat dat wel goed zit, maar check toch even of je minimaal een intake en outtake fan in je kast hebt.

specs

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Met die kast zit het wel goed, die heb ik ook, ik heb nu 2maal 9600gt van xfx erin en die worden oc'ed niet warmer dan 55-60graden.
Download rivatuner eens, en kijk eens hoe warm hij stressed wordt.
Dan moet je even de fan speed aanpassen en kijken hoe warm hij wordt.
Wat bedoel je trouwens met worm in je topic titel?
Bedoel je daarmee wordt?

Verwijderd

Topicstarter
oja sorry worm bedoel ik mee word type foutje

um op de vragen met riva
ik heb mijn gpu laten stressen heel de inhout van de kast is goed aan de koelen kant geheugen word namelijk 36 graden
cpu word niet warmer dan 16 graden
moederbord is namelijk 33 graden
dit alles is getest met everest ultimate
heb ook gpu-z er bij laten draaien dit inverband met de goede meting
heb bericht terug gehad van 4launch en ze zeggen dat deze kaart goed is bij hun word de meting tegen de 100 graden aan en dat is goed volgens hun
op de volgende vraag deze fan kan ik helaas niet aan passen
deze draait op volle 100 % en ja dat maakt dus ook een hoop herrie
hoop voldoende te hebben gezegt om nu een oplossing te hebben hoe ik deze kaart het beste koel kan houden
want ja 100 graden vind ik nog wel aan de warme kant
zo ziet mijn 8800 gt er uit deze versie is het
http://i182.photobucket.com/albums/x108/Mr-Bluntman/14-150-272-04.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 16:12 ]

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 11:44
Heb je ooit nagedacht over het belang van gebruik van punten, komma's en hoofdletters? Dat maakt een stuk tekst leesbaar. Om nog maar te zwijgen over het aantal spelfouten wat in je posts zit.

• EdwardvGelder
Hoe koud is het wel niet in jou kamer?
16graden voor cpu kan niet.
En 100 graden is inderdaad heel veel als de fan speed op 100% staat.
Probeer eens alles wat depep heeft gezegd en als je het echt niet vertrouwt kan je er altijd nog aftermarket koeling opzetten.

Verwijderd

Topicstarter
A Lurker schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:15:
Heb je ooit nagedacht over het belang van gebruik van punten, komma's en hoofdletters? Dat maakt een stuk tekst leesbaar. Om nog maar te zwijgen over het aantal spelfouten wat in je posts zit.
Dus jij kan mij niet helpen.
Waarom schrijf je dan dit bericht.
Ik hoor het wel denk ik van jou.
Gr
zo beter??

Verwijderd

Topicstarter
EdwardvGelder schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:16:
Hoe koud is het wel niet in jou kamer?
16graden voor cpu kan niet.
En 100 graden is inderdaad heel veel als de fan speed op 100% staat.
Probeer eens alles wat depep heeft gezegd en als je het echt niet vertrouwt kan je er altijd nog aftermarket koeling opzetten.
Ik zal straks even een print screen maken.
Dan kun je het zelf zien hoe warm alles word.
Moet daarlijk mijn videokaart weer op halen.
Gr
P.s. de kamer temperatuur is gewoon 21 graden er zit wel een freezer 7 op

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 16:30 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:32

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:28:
[...]
Dus jij kan mij niet helpen.
Waarom schrijf je dan dit bericht.
Ik hoor het wel denk ik van jou.
Gr
zo beter??
Hé als je onze hulp niet wilt, ook best, dan moet je je vooral zo blijven gedragen.
En ja, ik stoor me ook ontzettend aan je schrijfstijl; hinderlijke taalfouten, typefouten en geen leestekens.

Maar terug on-topic, 16 graden voor een CPU als de omgevingstemperatuur hoger is (kamertemperatuur is meestal rond 20 graden) echt onmogelijk. Ik denk dat daar een leesfout wordt gemaakt of je bekijkt de waarde van een andere sensor (CPU temperatuur lees je af bij Core#0 en Core#1, niet bij CPU-temp!).

Als je CPU dan ook te warm wordt, kun je je airflow gaan verdenken. Blijft je CPU netjes binnen de perken (zeg maar niet meer dan 45-50 graden stressed) dan zou inderdaad je videokaart niet zo warm mogen worden. Ter vergelijking, mijn GTX260OC wordt niet warmer dan 65 graden stressed met de fanspeed op 30-35%...

[ Voor 13% gewijzigd door Icephase op 04-12-2008 16:38 ]

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 10:00
met freezer 7 kom je niet op 16 graden uit hoor staat de Tjunction wel goed ?? of zijn je sensors kapot? ga dat eerst maar eens na ...

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen ten eerste sorry voor mijn type fouten.
Ik probeer het zo goed mogelijk te doen.
Ik wil hulp van iedereen.
Nogmaals maak ik daarlijk even een test en die waardes stuur ik even door op dit topic.
Nogmaals mijn excuses voor mijn type fouten zal er zo veel mogelijk op letten
En sorry ook over de freezer die is het niet dit zijn precies de spec van mijn systeem

processor koeling
http://www.4launch.com/images/producten/4launch/029194b.jpg

computerkast
http://www.4launch.com/images/producten/4launch/025495b.jpg

geheugen
http://www.4launch.com/images/producten/cnet/042000b.jpg

voeding
http://www.4launch.com/images/producten/cnet/030493b.jpg

video kaart
http://i182.photobucket.c...luntman/14-150-272-04.jpg

moederbord
https://www.4launch.nl/images/producten/icecat/045513b.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 17:06 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:32

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Aan die plaatjes hebben we niet zoveel hoor...

Maar of je nou een Freezer 7 Pro hebt of niet, het is absoluut onmogelijk dat je CPU beneden de kamertemperatuur ligt. Natuurkundig kan het gewoon niet, dus kijk nu eerst maar even of alle metingen van je temperaturen wel juist zijn, dan weten we al meer...

Nu is het gewoon koffiedik kijken, zowel voor jou als voor ons.
Zet anders gewoon wat printscreentjes van Speedfan, Everest, Rivatuner etc etc online.

Verwijderd

Topicstarter
woelders schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:02:
Aan die plaatjes hebben we niet zoveel hoor...

Maar of je nou een Freezer 7 Pro hebt of niet, het is absoluut onmogelijk dat je CPU beneden de kamertemperatuur ligt. Natuurkundig kan het gewoon niet, dus kijk nu eerst maar even of alle metingen van je temperaturen wel juist zijn, dan weten we al meer...

Nu is het gewoon koffiedik kijken, zowel voor jou als voor ons.
Zet anders gewoon wat printscreentjes van Speedfan, Everest, Rivatuner etc etc online.
Hoi ik weet niet precies hoe ik printscreen online moet zetten maar ik heb wel de waarde van alle onderdelen
CPU Klok 1335 mhz
CPU Multiplier : 6.0x
CPU FSB 222 Mhz
Geheugenklok: 445 MHZ
CPU Gebruik 0 %
CPU1 Gebruik 0 %
CPU2 Gebruik 0 %
Vrij geheugen 2188 MB
Moederbord : 41 C
CPU: 13 C
cpu #1/ KERN #1 : 31C
cpu #1/ KERN #2 : 31C
GPU:62C
GPU Omgeving: 41
CPU: 1918 RPM
CPU CORE 1.10 V
+5V:489 V
+12 V:11.97V

dit zijn de waarde's
Hoop dat jullie hier iets aan hebben
Zou graag een printscreen online willen zetten maar kan het niet.
dit zijn de waarde's gemeten met EVEREST Ultimate

• EdwardvGelder
Maar 1.3ghz processor?
En zoals je kan zien, wordt de processor 31graden.
En de videokaart wordt 63graden, idle of stressed?

Verwijderd

Topicstarter
EdwardvGelder schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:48:
Maar 1.3ghz processor?
Hoi
Dit is idle
Maar wat houd dan de waarde in waar op staat CPU 13 C

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 20:12 ]

Verwijderd

EdwardvGelder schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:48:
Maar 1.3ghz processor?
die 1.3ghz kan door EIST komen niet?

er is echt wel een prob met de koeling van die vidkaart, 63graden idle kan gewoon niet (mits hij niet overklokked is uiteraard). Ik zou die koeler er gewoon afhalen, koelpasta eraf, nieuwe koelpasta erop, koeler er opnieuw op. Indien het dan nog niet werkt, nieuwe koeler.

Ik vind het trouwens maar erg zielig dat er een e2160 staat op een asus striker extreme 8)7
tenzij dit een tijdelijke cpu is

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 20:20 ]

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:11
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:11:
[...]

Hoi
Dit is idle
Maar wat houd dan de waarde in waar op staat CPU 13 C
Wordt verkeerd uitgelezen?

Is fan/koelblok van videokaart wel stof vrij? Als kaart als iets oud is kan der veel stof in zitten. Blaas dat der zelf eens uit ;)

Specs!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Meet eens je temperaturen met HWMonitor van dezelfde makers als CPU-Z. Deze hebben een redelijk goede uitlezing en is op het voltage uitlezen goed en nauwkeurig. (Voltage uitlezing in windows is altijd onbetrouwbaar).

Verder kan je ook afbeeldingen online zetten met image hosts zoals www.imageshack.us etc.

Maak eens een paar printscreens en link/thumbnail-link naar de grote afbeeldingen. (mocht dit chinees voor je zijn, ga dan eerst eens googlen op wat je niet snapt alvorens jou onkunde op ons af te reageren)

Verder moet je even controleren wat voor TJmax everest nu toekent aan je E2160, dit moet namelijk een TJmax van 85°C zijn (dit valt handmatig bij hwmonitor in de .ini aan te passen na de eerste keer openen en sluiten van het programma)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik probeer het zo goed mogelijk te doen.
Installeer als je weet dat spelling niet je sterkste kant is gewoon een spellchecker in je browser :o
sterker nog, je krijgt er tegenwoordig per default eentje bij Firefox - maak daar gebruik van...

Maar goed, even los van de vorm, er blijkt erg weinig eigen inzet uit je posts in dit topic. Als je dingen die je leest of die anderen voorstellen niet gelijk snapt, verwachten we op GoT dat je zelf gaat zoeken naar wat er bedoeld wordt *voordat* je hier om hulp komt vragen, en dat als je er niet uitkomt je duidelijk laat zien waar je gezocht hebt en wat je vond (links!).

Sowieso, bij temperatuurproblemen moet je altijd als eerste kijken naar airflow - hoe zit alles in de kast? Stroomt er goed lucht door? Blokkeert er niets de airflow in of uit de VGA koeler? Daar rep je met geen woord over.

Allicht dat het beter is om even helemaal bij het begin te beginnen. Als eerste kijken hoe alles in en om de PC erbij staat, als je dat gedaan hebt en je komt er niet uit, zelf op zoek gaan naar mogelijke oplossingen. En pas als je daar niet uitkomt een topic hier openen, maar dan met duidelijke melding van waar je gezocht hebt, met welke termen, wat je vond (links!), wat je toen geprobeerd hebt en wat er tenslotte gebeurde.

Oh - en installeer dus aub een spellchecker. Niet alleen voor ons, maar vooral voor jezelf: wij snappen misschien nog wel wat je bedoelt als je een tikfout maakt, maar een search engine zoals Google of de GoT search snapt er geen drol van. Met foute zoektermen kun je niets vinden en kun je dus ook niet voldoen aan de eisen die we op GoT stellen aan zelfwerkzaamheid.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.