Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Touchscreen x-y verkeerd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via een duitse site heb ik een Superpower htpc gekocht met 7 " touchscreen. Nou werkt bijna alles naar behoren, maar het touchscreen gedeelte werkt net andersom dan hoe het zou moeten werken.

Dus, links aantippen op het scherm heeft als resultaat dat ik rechts iets activeer, zelfde eigenlijk als boven iets aantippen, aktie wordt onderaan uitgevoerd.

Nou zit er wel calibratie software bij, maar deze werkt helaas dus niet. De software/drivers worden wel netjes geinstalleerd op vista 64 bits, geen problemen daarme, maar om de x- y problemen op te lossen heb ik tot nu toe niks kunnen vinden.

Wel heb ik het stekkertje (dus niet de usb plug) wat van het touchscreen naar de usb stekker loopt andersom aangesloten, echter dat zorgde ervoor dat als ik van links naar rechts beweeg de cursor van onder naar boven ga, dus dat kan het ook niet zijn.

Hebben jullie tips/trucs voor dit euvel ?

Link van het product. : http://www.mindfactory.de...oehenverstellb/act/search

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-11 16:19

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Lijkt me dat tijdens het productieproces de 'touch'-gevoelige laag óf het daarachter geplaatste TFT-schermpje is omgedraaid.

Misschien met pivot-software op te lossen, maar dan draait je volgens mij ook de output via DVI/VGA, anders terug naar de winkel ermee!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik de boel aan de praat gekregen, je krijgt tijdens de calibratie test de mogelijkheid om de geplaatste kruisjes op het scherm aan te tippen. Echter wat ze dan even vergeten te melden is dat je ze 5 seconden lang moet indrukken.... Rara politiepet waarom dat moet, maar na wat gevogel werkt het nu prima.

Al met al een mooie case mode, die prima voor media center te bedienen is vanaf de touchscreen.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 15:08
Dat is nogal standaard bij calibratie, als je even goed doordenkt wat men doet bij calibratie besef je wel waarom dat moet:
- Je ziet dat je wat naast het kruisje zit en stuurt nog bij de 1e seconde (let maar eens op je bewegingen), vandaar dat je 5 seconden lang op dezelfde plek moet drukken (op het einde is te verwachten dat je correct drukt).
- Als er slecht contact in de touchscreen zit (signaal valt nu en dan weg), zal je geen 5 seconden lang blijven drukken.
- Is er door een fout een punt "constant ingedrukt" zal het calibreren ook niet lukken (je moet eerst loslaten voor je naar het volgende punt gaat).
- Er kan ook rekening worden gehouden met de dikte van je vinger, die geeft een heel ander signaal dan een stylus (ik weet 1 specifiek ontworpen touchscreen waarbij de calibratie zowel met de vinger als met een stylus moet gedaan worden, om te garanderen dat beiden perfect werken).
- Een te zacht tikje kan een foute uitlezing geven (vaak wordt op te zacht drukken gefilterd in de controller).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• akjssdk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-04-2022

akjssdk

Slurp Slurp

Op school hebben we van die touchscreens waar je kalibreert door gewoon te klikken, niets inhouden

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
akjssdk schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:53:
Op school hebben we van die touchscreens waar je kalibreert door gewoon te klikken, niets inhouden
Niet elk product is ook hetzelfde. ;) Maar dat inhouden lijkt me wel iets beter, alhoewel je er toch niet veel van gaat merken in de praktijk.
Pagina: 1