GTA IV Crossfire werkt niet ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizZRinaldo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Beste,

Ik heb 2x powercolor HD3870 in crossfire opgesteld.

Echter als ik in GTA IV bij graphics kijk staat er 500/500. terwijl elke kaart 512mb heeft wat dus 1gb zou moeten maken.

Is dit bekend ? ondersteund GTA IV crossfire of niet?
Andere games reageren wel gewoon op crossfire.

Edit: ik zie dat er dubbelpost is, excuses daarvoor.

[ Voor 8% gewijzigd door WhizZRinaldo op 04-12-2008 14:40 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252687

Zouden we niet beter alle GTA IV problemen centraal in een topic gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Zowiezo is 2*512 geen 1GB bij XFire

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Anoniem: 252687 schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:42:
Zouden we niet beter alle GTA IV problemen centraal in een topic gooien?
Nee, tenzij het om één enkel probleem gaat dat in meerdere situaties voor komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Zelfde probleem hier, ATi Radeon Sapphire HD4580 in Crossfire.

Gebruik met 1280x1024 412 van de beschikbare 500 resources.
Toch dacht ik ergens gelezen te hebben dat Crossfire wel werkt, maar SLI nog niet.
Zal eens kijken of ik het op kan zoeken, en of dit niet op speculatie gebaseerd is... :)

//EDIT

http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=378730
Crossfire/SLI
With the latest ATI driver (8-11 series) the game supports crossfire modes (ie. 4870x2)
SLI is currently unsupported. Support will be added through a future game patch as well as an updated Nvidia driver.
Of hij typt het verkeerd, of hij vind een dual gpu ( x2 ) videokaart Crossfire? :/

[ Voor 40% gewijzigd door thijszor op 04-12-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik quote mezelf uit deel 10:
Volgens mij klopt het gewoon dat mensen met een 3870X2 of 4870X2 slechts de helft van het videogeheugen beschikbaar hebben volgens GTA. Je draait immers CrossFire (of niet als het niet werkt...) en dus is dat de hoeveelheid die je per GPU beschikbaar hebt! Volgens mij is dat nog nooit anders geweest bij CrossFire en SLI.
Dat geldt natuurlijk ook voor een normale CrossFire setup: beide kaarten moeten hetzelfde beeld renderen en dus heb je effectief de hoeveelheid geheugen van één videokaart beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Goedemorgen!

Ik denk inderdaad dat hij op de een of andere manier wel de rekenkracht van de 2de videokaart of 2de gpu gebruikt maar de mem niet herkent?

Wellicht kwam het gewoon na verloop van tijd maar beide videokaarten waren warm geworden dus ik neem aan dat er wel iets gebeurt is!

Jammer, kan gelukkig wel normaal spelen, maar kan niet wachten tot ik alles nog meer kan opschroeven!
Enigste ( soms ) fps-dropper als je in de schadow rijdt ( wat er overigens lelijk als de pleure uitziet, maar dat is bekend! ) :) .
Pagina: 1