Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP]USB wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op een HP Pavilion zv6000(Win XP) zit ik met het probleem dat geen enkel USB apparaat wordt herkend.
Bij apparaatbeheer is "Controller usb bus" niet aanwezig, verder bij schijfstations staan de usb poorten er ook niet bij. Ook bij energiebeheer is niets aanwezig waar staat dat het USB apparaat moet worden uitgeschakeld.

De apparaten die worden ingeplugd hebben wel gewerkt op het apparaat, de ene keer hoor je wel een geluidje dat er iets wordt ingeplugd en de andere keer weer niet.
Verder wordt een melding weergeven "USB Apparaat wordt niet herkend".

Hoe kan ik zorgen dat ik dit USB apparaat weer werkend krijg?

Bedankt,

Verwijderd

Topicstarter
Het is vrij dringend, zijn er misschien punten die niet duidelijk genoeg zijn?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:34:
Het is vrij dringend, zijn er misschien punten die niet duidelijk genoeg zijn?
Als het dringend is, dan kun je beter naar een winkel gaan, dit is geen helpdesk :) .

Wat heb je eigenlijk zelf al geprobeerd? Begin eerst eens met uitzoeken of het softwarematig is, door met een Knoppix of BartPE liveCD op te starten en kijken of ze dan wel werken. Doe een schone installatie van Windows, etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:09

ByteDelight

Retro computing is alive!

Hoe is het met de drivers?
Is er iets veranderd aan de software configuratie of drivers?
Geen niet-correct geïnstalleerde items in Apparaatbeheer?

Geldt het voor alle USB poorten?
Misschien iets in de bios? Check de instellingen.

Gebruik Siw of iets anders om te kijken of de hardware 'fysiek' nog wel gedetecteerd wordt.

Misschien simpelweg een defect in de USB hub? Gebeurt maar al te vaak.
In dat geval zul je een PC Card USB controller moeten kopen.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Staan ze ook niet bij computer beheer?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 17:07
Kan je geen drivers (eventueel geforceerd) (opnieuw) installeren? Van de HP site.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:39
Start eens een Linux Live-cd en kijk of ze daar wel herkend worden, dan weet je zeker dat het niet je hardware is.

Verwijderd

Topicstarter
@Gambieter:
Ik heb dit probleem al bij een winkelmedewerker voorgelegd ;) Alleen hij kwam niet met nuttige antwoorden.

@Bverstee:
De drivers zijn up to date, verder is er aan de software of drivers voor zover ik weet niets gewijzigd.
Alles is correct geinstalleerd bij apparaatbeheer.
Het geldt voor alle USB poorten.
Wat betreft het BIOS, als ik in het bios het disabled zou hebben. zou ik het geluidje toch niet horen en ook geen foutmeldingen horen te ontvangen dat het niet herkend wordt?
Ik zal even kijken met Siw, dankje :)

@Eldariel:
Daar staat het ook niet bij :(

Ik zal eens kijken met BartPE :)

Verwijderd

Topicstarter
Als er een usb controller wordt ingestoken, krijg je ook de volgende melding:
"de op deze computer aangesloten usb-apparaten werkt niet goed. het is onbekend welk apparaat."

Dus hardware matig lijkt me sterk(?), verder de usb-apparaten werkten voorheen wel allemaal. Nieuwe usb apparaten die worden ingeplugd zoals een simpele usb stick doen het ook niet

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Is de plug and play service wel gestart?

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Je hebt alle drivers voor je chipset neem ik aan? De nieuwste uiteraard?

offtopic:
Graag niet dubbelposten binnen 24 uur!

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Topicstarter
De Plug and Play service is inderdaad gestart, sorry voor het dubbelposten.
Verder bij apparaatbeheer staat er nergens een uitroepteken of iets dergelijks, voor zover ik weet zijn inderdaad alle chipset drivers aanwezig

Ik heb nog eens gekeken, als ik een usb apparaat inplug. krijg ik de melding zoals hierboven gegeven.
Als ik klik voor meer informatie/probleem oplossen, zie ik bij Apparaat status:
"Er zijn geen stuurprogramma's voor dit apparaat geïnstalleerd. "

Hoe kan het zijn dat die plots (denk ik) al z'n drivers is kwijtgeraakt?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 16:54 . Reden: toevoeging stuurprogramma's melding ]

Pagina: 1