Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel] Pivottable doet niet wat ik wil.

Pagina: 1
Acties:

• RonG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 09:43
Wat is er aan de hand. Ik heb verschillende kolommen met informatie in een Excel bestand staan. Hierin zetten wij informatie wat wij elke dag opnemen. Per dag hebben we een nieuwe bestand, het format is altijd hetzelfde, alleen de informatie is anders.

Middels een Pivottable wil ik weten hoevaak "code 9" voorkomt. Als ik per bestand (per dag) daarvoor een pivottable opstel geeft dat geen problemen. Ik kan kiezen waar ik welke informatie in de pivottable wil zetten, ik kies voor "code 9" en krijg een keurig overzicht hoevaak "code 9" is voorgekomen die dag. So far, so good.

Nu wil ik een uitgebreider overzicht. Ik wil van de afgelopen 3 weken zien hoevaak "code 9" voorkomt, hiervoor wil ik de optie 'Multiple Consolidation Ranges' gebruiken. Ik selecteer uit de verschillende Excelbestanden telkens hetzelfde format met informatie, maar als ik vervolgens op finish druk kan ik alleen Row, Column, Value en Page1 verdelen over de nieuwe Pivottable. Hierdoor kan ik totaal geen overzicht krijgen hoevaak "code 9" is voorgekomen in de afgelopen 3 weken. Ik heb de Help topics van Excel doorgelezen, maar ik kom er maar niet. Wat doe ik fout?

Verwijderd

het gebruik van multiple consolidation ranges staat los van je probleem.
als je een kolom heb met datums dan kan je deze in het rijgebied van de draaitabel plaatsen en groeperen per 21 dagen, mogelijkerwijs dient de startdatum aangepast om de periode te laten overeenstemmen zoals gewenst.
in het gegevensgebied van de draaitabel plaats je code 9.

Verwijderd

Waarom gebruik je pivot table? Voor dit soort operationele taken lijken me (andere) formules veel handiger.

En welke Excel versie gebruik je?

• RonG
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 15:50:
Waarom gebruik je pivot table? Voor dit soort operationele taken lijken me (andere) formules veel handiger.

En welke Excel versie gebruik je?
Ik gebruik Excel 2003. Ik vind de Pivottable hiervoor erg handig, omdat ik snel per code kan zien hoevaak deze voorkomt. Het zou eventueel ook met formules kunnen, maar ik vind de Pivottables sneller en makkelijker werken.

Aan Herectic:
Wat doet multiple consolidation ranges dan wel? Ik dacht dat deze precies hetzelfde doet als dat je een single range selecteert, maar dat je dan uit verschillende bestanden kan selecteren.

Verwijderd

RonG schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 08:17:
Ik vind de Pivottable hiervoor erg handig, omdat ik snel per code kan zien hoevaak deze voorkomt. Het zou eventueel ook met formules kunnen, maar ik vind de Pivottables sneller en makkelijker werken.
Formules werken instataan, dus i.i.g. niet langzamer dan een pivot table. In de TS zeg je dat je elke dag een nieuw bestand hebt, dat betekent dus ook dat de pivot table elke dag handmatig geupdate moet worden.

• RonG
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:33:
[...]

Formules werken instataan, dus i.i.g. niet langzamer dan een pivot table. In de TS zeg je dat je elke dag een nieuw bestand hebt, dat betekent dus ook dat de pivot table elke dag handmatig geupdate moet worden.
Daar heb je gelijk in. Ik vind het echter makkelijker werken met een Pivottable, omdat ik dan de verschillende codes willekeurig kan aanklikken en telkens nieuwe informatie erbij kan zoeken. Het is lastig uit te leggen wat voor overzicht ik hier heb, maar geloof me, een Pivottable is makkelijker te analyseren in dit geval.

Buiten dat feit ben ik gewoon benieuwd wat ik fout doe. Waarom kan ik bij een enkele range wel de cellen in delen met de namen van de kolommen, en bij meerdere ranges alleen Row, Column, Value en Page1 verdelen in de Pivottable?
Pagina: 1