Hallo!
Ik heb al een lange tijd een probleem met mijn computer, heb al van alles geprobeerd, maar krijg het gewoon niet voor elkaar.
Mijn computer bestaat uit de volgende onderdelen:
Asus P5E moederbord
Intel E8400
2x2GB DDR2 800 memory
2x 160GB in RAID0
Draaiend op Windows Vista X64.
Telkens als ik een spel of programma installeer wordt mijn computer onbruikbaar, na enig zoekwerk ben ik erachter gekomen dat mijn fysiek geheugen helemaal vol loopt tot 99%.
Na de installatie blijft de computer traag en heeft het een herstart nodig om weer op snelheid te komen.
Ik heb al heel veel lopen zoeken en ben wel een paar soortgelijke problemen tegen gekomen maar ik krijg het niet voor elkaar, er stond iets met virtueel geheugen, deze staat op 3GB (Windows default).
Waar ik nu op hoop is dat er iemand is die dit herkend en/of weet waar het aan ligt, want het is echt frustrerend.
Wat ik al geprobeerd heb:
Zal het iets met mijn RAID te maken hebben? Ik gebruik de P5E RAID controller.
EDIT: Bij processen staat niets met die overige aantal MB's aan geheugen. De hoogste is 182MB.
EDIT2: Bij Prestaties -> Broncontrole zit ook een probleem, ik kan erop klikken wat ik wil, er gebeurd niets.
Alvast bedankt!
Ik heb al een lange tijd een probleem met mijn computer, heb al van alles geprobeerd, maar krijg het gewoon niet voor elkaar.
Mijn computer bestaat uit de volgende onderdelen:
Asus P5E moederbord
Intel E8400
2x2GB DDR2 800 memory
2x 160GB in RAID0
Draaiend op Windows Vista X64.
Telkens als ik een spel of programma installeer wordt mijn computer onbruikbaar, na enig zoekwerk ben ik erachter gekomen dat mijn fysiek geheugen helemaal vol loopt tot 99%.
Na de installatie blijft de computer traag en heeft het een herstart nodig om weer op snelheid te komen.
Ik heb al heel veel lopen zoeken en ben wel een paar soortgelijke problemen tegen gekomen maar ik krijg het niet voor elkaar, er stond iets met virtueel geheugen, deze staat op 3GB (Windows default).
Waar ik nu op hoop is dat er iemand is die dit herkend en/of weet waar het aan ligt, want het is echt frustrerend.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Processor op normale snelheid laten lopen
- Met geheugen snelheden gespeeld
- Virtueel geheugen hoger en lager gemaakt
- Windows meerdere keren opnieuw geïnstalleerd, zowel 32- als 64bit
- Geheugen getest met memtest
- Meerdere en enkele partities op 1 schijf
- Andere virusscanners en zelfs zonder.
- Pagefile grootte aangepast en pagefile op 2e partitie aangemaakt.
- Getweakte versie van Vista van het internet geplukt
- Alle drivers updates binnengehaald
Zal het iets met mijn RAID te maken hebben? Ik gebruik de P5E RAID controller.
EDIT: Bij processen staat niets met die overige aantal MB's aan geheugen. De hoogste is 182MB.
EDIT2: Bij Prestaties -> Broncontrole zit ook een probleem, ik kan erop klikken wat ik wil, er gebeurd niets.
Alvast bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door Pinjataaa op 04-12-2008 13:26 ]