Xbox 360 MPEG4 H.264

Pagina: 1
Acties:

• turbopinda
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Goedendag tweakers,

Heb een vraagje! Speel soms mpeg4 H.264 bestanden af via VLC player omdat windows vista deze bestanden kennelijk niet kan afspelen in mediaplayer en/of Vista mediacenter

Nu wil ik een xbox360 als extender kopen. Kan de xbox 360 deze bestanden wel afspelen? Waarschijnlijk niet in de media center functie, want Vista MCE op de PC kan ze in ieder geval niet afspelen.

Maar kan je op de Xbox 360 ook gewoon een map met video's selecteren en die afspelen of moet alles via XBOX MCE ?

Hoop dat jullie mijn vraag begrijpen

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:51
turbopinda schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:49:
Goedendag tweakers,

Heb een vraagje! Speel soms mpeg4 H.264 bestanden af via VLC player omdat windows vista deze bestanden kennelijk niet kan afspelen in mediaplayer en/of Vista mediacenter

Nu wil ik een xbox360 als extender kopen. Kan de xbox 360 deze bestanden wel afspelen? Waarschijnlijk niet in de media center functie, want Vista MCE op de PC kan ze in ieder geval niet afspelen.

Maar kan je op de Xbox 360 ook gewoon een map met video's selecteren en die afspelen of moet alles via XBOX MCE ?

Hoop dat jullie mijn vraag begrijpen
De manier hoe ik dit werkend heb gekregen is door de video via het TVersity te laten streamen. Helaas pakken de codecs niet iedere video juist. Tversity maakt gebruik van de ffdshow codecs.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• turbopinda
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Ok Duidelijk, maar dat is dus via een omweg en dan zie ik geen reden waarom ik mijn huidige DVI kabeltje van PC naar TV zou vervangen voor een extender, als ik niet rechtstreeks dit soort bestanden kan selecteren op mijn XBOX 360 en kan afspelen. :)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01 19:58

The Third Man

The Third Jellyfish

Ze kunnen wel x264 spelen, maar niet alle profielen volledig. Als je specifiek voor de Xbox 360 encodeert met bijvoorbeel megui (die heeft profielen voor specifieke apparaten) dan kan hij het natuurlijk prima spelen. Alleen er is geen garantie dat hij elk filmpje dat je via p2p binnenhaalt kan afspelen met je Xbox 360.