Narrowcasting software pakketten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:59
Heren van het goede leven,

op mijn stageplaats heb ik de opdracht gekregen om naar een narrowcasting oplossing te zoeken. Het is de bedoeling dat een tweetal lcd-schermen gevuld gaan worden met leuke informatie en dat deze schermen ergens binnen het bedrijf komen te hangen. Je kan hierbij denken aan zakelijke data zoals intern bedrijfsnieuws, kwartaaldoelen, vacatures, cijfertjes en onze kernwaarden. Ook moet de informatie een 'fun-element' gaan bevatten zoals weer- en fileinformatie, verjaardagen collega's, quotes collega's, nieuwe werknemers en andere positieve en leuke berichten.

Ik heb al een tweetal potentiële oplossingen gevonden namelijk:
- PADS
Een soort powerpoint, maar dan echt gericht op narrowcasting. Hiermee is het mogelijk om eenvoudig webpagina's te projecteren, RSS-feeds in te lezen en de huisstijl in te passen. Dit pakket voldoet aan bijna al onze eisen, maar is vrij prijzig.
- Powerpoint icm RSS-feeds
Powerpoint kennen we allemaal en in combinatie met een flash element dat XML-feeds kan lezen voldoet het volgens mij ook aan onze eisen. Maar het is niet zo makkelijk aan te passen als PADS en ik zal flink wat tijd kwijt zijn met het implementeren hiervan.

Hebben jullie ervaring met narrowcastingoplossingen en zo ja welke softwarepakketen hebben jullie toen gebruikt? Wat kost dit pakket? Is het makkelijk te onderhouden door iemand die geen ontwerper/IT-er is?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie input, alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 00:24

Casmo

Mr. Hero

Beste HenkEisjedies,

Ik weet niet of ik hier reclame mag maken; maar alle data die jullie op de schermen willen vertonen ondersteunen wij standaard! Neem eens een kijkje op www.e-poc.nl!

Edit:
Er word nog gewerkt aan onze website, maar deze pagina is wellicht interessant voor jullie:
www.e-poc.nl/corporate.html

[ Voor 28% gewijzigd door Casmo op 04-12-2008 11:42 ]

naxasius.com, mijn eigen mmorpg spel (browser based).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Implementatie is natuurlijk de eerste stap, daarna komt continuïteit..

Hoe wordt deze ingevuld? Gaat er bijvoorbeeld iemand van de afdeling communicatie met matige computer kennis dit traject overnemen voor langere duur? Of gaat iemand met een IT achtergrond dit aanpassen, waar de informatie aangelevert wordt?

De keuze in de soort persoon die het traject gaat overnemen / in beheer nemen heeft namelijk grote invloed op het gewenste gebruikersgemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Als je het goed opzet hoeft, bijvoorbeeld met PADS, continuiteit geen probleem te zijn.
Zoals al aangegevens kan PADS RSS-feeds inlezen, maar er zijn ook koppelingen met databases mogelijk.
Hier hangen PADS-schermen bij vergaderlocatiesm, waarop staat aangegeven welke bijeenkomst in welke kamer is en er is niemand die dat bijwerkt, omdat het de betreffende info uit het reserveringssysteem trekt.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Bedankt voor jullie snelle reactie!

@Casmo: Epoc heb ik gevonden inderdaad. Alleen zijn we meer op zoek naar alleen een softwarepakket om de uitzending te maken, onderhouden en presenteren. Ik had begrepen dat Epoc/Evalue de hardware, software, ontwerp en volledige implementatie regelt. Wat mij vooral tegenstond aan Epoc is dat het grotendeels webbased is en dat mij dit beperkt in bewegingsvrijheid. Een rss-feed vanaf het intranet wordt zo een stuk lastiger ivm beveiligingsissues.

@Loadichus: De continuiteit is inderdaad zeer belangrijk. Mijn idee nu is dat het niet veel moeite moet kosten om dingen aan te passen. Ik ga de eerste opzet maken, dus de presentatie kant en klaar afleveren. Hierna moet het makkelijk zijn om nieuwsberichten toe te voegen, kwartaaldoelen aan te passen enz enz. Dit wordt dan waarschijnlijk gedaan door iemand zonder IT-kennis. Het makkelijkst zou zijn door gewoon een XML-feed vanaf het intranet te importeren zodat de dame of heer in kwestie hier eenvoudig data kan wijzigen en toevoegen.

@Vunzz: Ik moet zeggen dat de mogelijkheden van PADS me enorm aanspreken. Jullie zijn er dus tevreden over? Ik heb een offerte aangevraagd, maar nog niet ontvangen. Weet jij wat jullie hier aan kwijt waren?

[ Voor 9% gewijzigd door HenkEisDS op 04-12-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
HenkEisDS schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:55:
@Loadichus: De continuiteit is inderdaad zeer belangrijk. Mijn idee nu is dat het niet veel moeite moet kosten om dingen aan te passen. Ik ga de eerste opzet maken, dus de presentatie kant en klaar afleveren. Hierna moet het makkelijk zijn om nieuwsberichten toe te voegen, kwartaaldoelen aan te passen enz enz. Dit wordt dan waarschijnlijk gedaan door iemand zonder IT-kennis. Het makkelijkst zou zijn door gewoon een XML-feed vanaf het intranet te importeren zodat de dame of heer in kwestie hier eenvoudig data kan wijzigen en toevoegen.
Zoals je dan waarschijnlijk zelf al geconstateerd hebt wil je dan een pakket met optimale gebruikers gemak.
Deze pakketten liggen natuurlijk in de aanschaf wat hoger.

Met een snelle google search kwam ik op : http://www.netpresenter.com/
Waar ook een "Trial" te downloaden is, misschien is dit ook handig voor je beeldvorming en kun je zo concrete wensen en eisen opstellen van het pakket.

Edit: Op site kun je zelfs een gepaste prijs aanvraag doen, en er is een nederlandse helpdesk
http://www.netpresenter.com/pricing.html

Edit2: Hier is een gratis "narrowcasting" pakket http://www.wallplayer.tv/
Echter is dit naar mijn verwachting webbased, en heb ik nog geen geheel idee van de functionaliteiten betreft RSS / XML feeds. Kan het proberen waard zijn

[ Voor 15% gewijzigd door Loadichus op 04-12-2008 12:13 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo

Casmo

Mr. Hero

Epoc heb ik gevonden inderdaad. Alleen zijn we meer op zoek naar alleen een softwarepakket om de uitzending te maken, onderhouden en presenteren. Ik had begrepen dat Epoc/Evalue de hardware, software, ontwerp en volledige implementatie regelt. Wat mij vooral tegenstond aan Epoc is dat het grotendeels webbased is en dat mij dit beperkt in bewegingsvrijheid. Een rss-feed vanaf het intranet wordt zo een stuk lastiger ivm beveiligingsissues.
eValue8 ontwikkeld de software en het beheer van de narrowcasting software. Het installeren van hardware gaat via onze partners. Op het moment dat dit niet van toepassing is (bijvoorbeeld het bedrijf heeft al interne installateurs of de hardware is al aanwezig) is dit geen probleem.
Dit geld ook voor de presentaties op de schermen. In de meeste gevallen leveren wij alleen de software en het beheer en wordt de presentatie (beheer) door de klant zelf beheerd.
Onze applicatie wordt inderdaad beheerd via een webbased cms systeem. Dit heeft als voordeel dat het overal aangepast kan worden. Ik verwacht hier alleen geen problemen mee omdat wij het netwerk en servers via beveiligde verbindingen leveren (vpn etc). Op het moment dat dit een probleem is, kunnen wij natuurlijk het beheer lokaal bij jullie in het netwerk installeren (zoals we bij diverse klanten ook gedaan hebben) en heb je geen internet nodig.

Het voordeel van e-Poc is dat wij het zelf ontwikkelen. Op het moment dat jullie een koppeling met interne systemen wil (bijvoorbeeld XML of een database) is dit eenvoudig te ontwikkelen. Ook specifieke aanpassingen kunnen we op deze manier ontwikkelen.

Ik hoop dat je ons systeem overweegt want er is meer mogelijk dan je denkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
@Loadichus: Er is iemand bij ons in het bedrijf al een keer bezig geweest met Netpresenter, maar toen hebben ze meer gevraagd naar een totaaloplossing. Toen konden ze niet voldoen aan onze eisen heb ik me laten vertellen. De situatie is nu veranderd en ik ben op zoek naar een softwareoplossing. Ik ga dus een prijsopgaaf aanvragen en de demo downloaden. Bedankt voor de tip!

*Jammer dat je geen biertjes kan aanbieden via tweakers, anders hadden jullie zeker een biertje van me gekregen*

@Casmo: Ik heb het formulier via de website (gister al) ingevuld en ik denk dat ik al een keer gebeld ben door jullie. Ik neem jullie zeker mee in het overzicht wat ik aan het maken ben.

[ Voor 15% gewijzigd door HenkEisDS op 04-12-2008 12:23 . Reden: antwoord aan casmo erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wellicht kun je hier nog e.e.a. vinden:
Narrowcasting, iemand? (iemand heeft daar een inventarisatie gemaakt van software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Noork schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:21:
Wellicht kun je hier nog e.e.a. vinden:
Narrowcasting, iemand? (iemand heeft daar een inventarisatie gemaakt van software)
Hey dat is een goeie! Die ga ik eens uitwerken. Tnx!

@Loadichus: Ik ga ook de wallplayer eens bekijken. Kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
HenkEisDS schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:55:
@Vunzz: Ik moet zeggen dat de mogelijkheden van PADS me enorm aanspreken. Jullie zijn er dus tevreden over? Ik heb een offerte aangevraagd, maar nog niet ontvangen. Weet jij wat jullie hier aan kwijt waren?
Geen idee eerlijk gezegd. Ik heb met het systeem kennis mogen maken toen het een keer niet werkte :+
Overigens lag dat aan netwerkperikelen en niet aan PADS zelf.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Een meneer van Dobit (het bedrijf dat in Nederland MediaTile verkoopt) heeft me net gebeld. MediaTile is een webbased applicatie die de informatie naar een door hun geleverde player stuurt. Twee players inclusief training ging iets van 1500 euro kosten. Of het importeren van RSS feeds mogelijk is vraagt hij even na, maar volgens mij was het geen standaardoptie. De weerinformatie is een subscription dienst. Deze valt dus hoogstwaarschijnlijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo

Casmo

Mr. Hero

HenkEisDS schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:01:
Een meneer van Dobit (het bedrijf dat in Nederland MediaTile verkoopt) heeft me net gebeld. MediaTile is een webbased applicatie die de informatie naar een door hun geleverde player stuurt. Twee players inclusief training ging iets van 1500 euro kosten. Of het importeren van RSS feeds mogelijk is vraagt hij even na, maar volgens mij was het geen standaardoptie. De weerinformatie is een subscription dienst. Deze valt dus hoogstwaarschijnlijk af.
Ik denk dat je deze problemen snel hebt met buitenlandse producten. Weerinformatie kan op veel verschillende manier worden verkregen. De meeste zijn zelfs gewoon gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadichus
Scala werkt zeker goed, maar is aan de prijzige kant.
Al zijn de opsommingen in de bovenstaande link zeker waard om te lezen!
Als RSS/XML feeds mogelijk zijn kun je toch gewoon de feed van www.knmi.nl of www.buienradar.nl pakken, wat een onzin die subscription diensten.

Heb je trouwens al eisen en wensen op papier gezet? Misschien kunnen de mede-tweakers je dan gerichter helpen?

Hier kun je denken aan:
- Webbased / Stand-Alone / Geen voorkeur
- Min en Max aantal connecties
- Level van gebruikersgemak
- Maximale kosten van de investering
- Logging Ja/Nee ?

[ Voor 71% gewijzigd door Loadichus op 05-12-2008 14:37 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Daarom vind ik RSS niet alleen leuk om te hebben, maar bijna noodzakelijk. Na een dagje zoeken heb ik veel leuke dingen gevonden. Zo is de tip van Vunzz erg leuk: als je dan toch een scherm hebt hangen, kun je net zo goed direct de vergaderbezetting erop zetten. :D Buienradar is gratis, net als fileinfo. Dus het moet een wel heel erg mooi plaatje of heel erg gedetailleerde info zijn wil ik mijn baas er iets voor gaan betalen.

Ik heb net gebeld met Scala, maar die namen niet op dus die zullen vanzelf terugbellen als ze de voicemail hebben gehoord.

Screenfeed heeft zojuist teruggebeld nadat ik een formulier op de website heb ingevuld. Zoals ik het nu heb begrepen is het mogelijk om rss feeds te importeren, maken zij templates, is het systeem te benaderen vanaf elke locatie met internettoegang en staan ze voor 'narrowcasting made easy'. Een partij die je zoveel mogelijk werk uit handen wil nemen en een mooie, betrouwbare narrowcast oplossing wil neerzetten. Wat minder geschikt voor onszelf, wij willen wat meer bewegingsvrijheid. Maar anders een zeer mooie oplossing, waarbij ze aan alle wensen kunnen voldoen. http://www.screenfeed.nl
Pagina: 1