Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Ghost]Vista clonen op grotere schijf -> Winload error

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:57
Lotgenoten,

Mijn moeder heeft nog een oud beestje als het om haar PC gaat. Voorheen had ze een schijf van 40GB, maar deze werd te klein. Nu heb ik voor haar nog een 80GB liggen. Leuk! Dacht ik. Gewoon een image in elkaar draaien met GSS 2.5 en uitrollen op de "nieuwe" schijf. De 80GB schijf is getest en volgens de tools gecertificeerd (dus geen HDD errors gevonden). Ik heb een Windows PE CD in elkaar geflanst met de bootdisk creator van GSS. Dit werkt allemaal prima. Het clonen van de ene schijf naar de andere gaat ook prima, maar bij de herstart (wanneer hij dus van de 80GB schijf op moet starten), krijg ik doodleuk te zien dat de verwijzing naar winload.exe onjuist of beschadigd is en dat het systeem is afgesloten.

Vanaf de 40GB schijf, start Windows dus wel! Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Ik gebruik geen Sysprep.

Ik had al iets gevonden over de -fdsp optie, maar ook dit lijkt niet te werken.

Enig idee?

Bedankt in ieder geval.

• LollieStick
*schopje* : O-)

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:10
Doe de Vista DVD erin, kies voor repareren en hij zal zelf de bootloader weer repareren. Daarna vraagt hij om herstart en zal hij weer werken.

Bij mij in ieder geval.

X

• LollieStick
Helaas! Hij heeft inderdaad succesvol de bootloader hersteld, maar Windows blijft nu gewoon hangen bij het opstarten. Krijg niet eens het laadbalkje te zien. Een nadere systeemscan met de Windows DVD geeft aan dat de integriteit van opstart- en systeembestanden niet klopt maar dat dat niet te repareren is. Kan dit komen doordat het Vista SP1 is en de DVD Vista RTM?

• LollieStick
* LollieStick schopt hem nog maar een keer omhoog.