Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervangend vervoer

Pagina: 1
Acties:

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:47
Beste mensen,

Vandaag een vraag over vervangend vervoer. Ik heb een lease auto, in het contract heb ik vervangend vervoer zitten aangezien ik ten alle tijde mobiel moet zijn.

Rij zelf een nieuwe Hyundai I30 met van alles er op en er aan die nu zijn grote beurt krijgt. Nu is het zo dat ik voor de kleine en voor de grote beurt van de garage vrij oude bakken heb meegekregen die van bijna geen van de gemakken van mijn eigen auto zijn voor zien (naast het feit dat ze totaal ook niet ogen).

Ik vraag mij nu af wat er voor de leaserijders onder ons normaal is. Mijn verwachting is namelijk dat als je deze optie in je leasecontract hebt zitten en wanneer je ook naar klanten toe moet dat je een gelijkwaardige auto mee zou moeten krijgen, in alle opzichten. Geen oude barrels (oude lelijke fiesta of een accent) waar geen climate control in zit en van alles begint te trillen wanneer je boven de 110 komt bijvoorbeeld.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 15:59
Van directlease.nl:
3) Voor vervangend vervoer heeft u drie mogelijkheden, te weten:
Geen: u regelt en betaalt het vervangend vervoer zelf.
Budget: u heeft recht op vervangend vervoer na 24 uur. Een kleine auto wordt ingezet (klasse Opel Corsa).
Luxe: idem als bij budget echter de auto is maximaal 1 klasse lager dan uw leaseauto.
Lees, voor een beurt heb je dus eigenlijk helemaal geen recht op vervangend vervoer (ja, dat is krom imo). Je moet een afspraak maken met je dealer, dat als je hem bij hun in onderhoud brengt (leasers zijn leuk voor ze), ze jou vervangend vervoer bieden. Hoe ze dat (moeten) invullen ligt dan vast in die afspraken.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Ik was persoonlijk meestal al blij met alles dat reed. Heb een week een Fox 1.0 meegehad terwijl mijn Leon full options met een opgeblazen turbo stilstond, dat was het enige mindere. Maar als je het erg vindt een auto zonder climate control meekrijgen terwijl die van jou dat wel had, sorry, maar dan overdrijf je IMHO wel een beetje.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Kettrick

Rantmeister!

Het zal mij een rotzorg zijn in wat voor vervangende auto ik rij, zolang ik maar droog en, als het even kan warm, op kantoor kom. Volgende dag zit je weer lekker in je eigen wagen :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als het nergens in een contract staat opgenomen dat de auto van gelijkwaardige kwaliteit moet zijn heb je geen poot om op te staan ;)

Mij maakt het niet zoveel uit, ik rij zelf een kleine leaseauto :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Valderrama
Het heeft weinig met overdrijven te maken. Het gaat om de verwachtingen die ik had bij die optie in je leasecontract.

Ik begrijp nu dat ik die verwachting compleet bij moet stellen en dat je de luxe die je hebt met je eigen gekozen leaseauto maar even moet missen wanneer je vervangend vervoer nodig hebt.

Overigens heb ik van het schadebedrijf (paar keer al schade moeten laten repareren) wel auto's meegekregen die qua luxe vrijwel gelijk waren aan de mijne. Dit hebben ze dan ook via ING geregeld. Een keer een nieuwe Outlander meegekregen en een andere keer een Bravo.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Het is voor een dealer natuurlijk onmogelijk om vervangende auto's in alle mogelijke klasses klaar te hebben staan voor alle leaserijders die "hun" auto komen brengen voor een beurt. Ik zou lekker zo nu en dan een dagje in een iets oudere en iets minder luxe auto rondrijden zonder mij daar druk om te maken, mits het niet te gortig wordt. Voordeel is dat je bij het ophalen van je eigen auto weer extra kunt genieten van alle gadgets!

[ Voor 56% gewijzigd door argro op 04-12-2008 10:07 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 19:25
Ik heb zo ongeveer het hele Seat arsenaal al meegehad van mijn dealer bij onderhoud (rij zelf een Seat Leon 1.9 TDI Sport-Up): Ibiza, Leon 1.4 TSI (lekkere motor!), Altea, Altea XL. Alleen nog geen Toledo, Altea XL Freetrack en Alhambra meegehad dus. Worden iig geen oude gebakjes meegegeven, degene met de hoogste km-stand had zo'n 30k op de teller staan.

Toen ik nog prive auto reed kreeg ik meestal wel oude gebakjes mee van de dealer (Mazda), maar ja, daar ben je al lang blij dat je tegen alleen benzinekosten een auto meekrijgt!

.....

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Je kunt niets eisen, maar je mag wel verwachten van je dealer dat een ongeveer gelijkwaardige auto meekrijgt. Dus geen Excel uit 1995 met een verrotte koppeling en volle asbak, als je zelf die nieuwe i30 rijdt. Misschien een puntje om bij je wagenparkbeheerder aan te kaarten? Die kan dat dan met de leasemij en evt dealer kortsluiten.

Verwijderd

je kan altijd wel minder verwachten hoor.

je kan wel duidelijk van tevoren aangeven dat je veel moet rijden die dag en daarom een goede (gelijkwaardige) auto nodig hebt, kom je daar en ze geven je weer een oud ding mee, ja dan ga je lekker naar een andere dealer toch.

je kan ook vragen om een proefrit voor een dag te mogen maken in hun nieuwe model, elk merk heeft wel een nieuw model, en dat is meestal wel een vrij compleet model.
Timmert schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:26:
Je kunt niets eisen, maar je mag wel verwachten van je dealer dat een ongeveer gelijkwaardige auto meekrijgt. Dus geen Excel uit 1995 met een verrotte koppeling en volle asbak, als je zelf die nieuwe i30 rijdt. Misschien een puntje om bij je wagenparkbeheerder aan te kaarten? Die kan dat dan met de leasemij en evt dealer kortsluiten.
ik ruik gewoon wat je bedoelt haha :+

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 10:27 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ook zoiets, bij Mulder Autoschade in Rotterdam hebben ze de meest fantastische leenauto's (Mini Cooper, Ford Mustang, ...) om de particulier maar te overtuigen daar hun schadecentjes uit te geven. Let wel, particulieren - voor leaserijders wordt gewoon bij Budget een gebakje gehuurd.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Valderrama schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:03:
Het heeft weinig met overdrijven te maken. Het gaat om de verwachtingen die ik had bij die optie in je leasecontract.
Tsja, als ik een beurt laat doen van mijn lease-auto verwacht ik persoonlijk ook op zijn minst een Mercedes SL600 of hoger als vervangend vervoer. Toch krijg ik die nooit.

Vervangend vervoerd betekend dat je een andere auto meerkrijgt. Aangezien een gemiddelde dealer geen 100 verschillende modellen klaar kan hebben staan als vervangend vervoer kan dat wel eens betekenen dat je genoege moet nemen met een auto die iets kleiner/kaler/ouder is, of in een klasse lager valt.
Ik begrijp nu dat ik die verwachting compleet bij moet stellen en dat je de luxe die je hebt met je eigen gekozen leaseauto maar even moet missen wanneer je vervangend vervoer nodig hebt.
Precies. Is dat nu echt onoverkomelijk voor 1 dagje? Desnoods neem je een dagje vrij, hoef je d'r ook niet veel mee te rijden.

Virussen? Scan ze hier!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-11 09:10
hier nooit problemen gehad.
Bij mijn fiat dealer krijg ik meestal een vrij nieuwe grande punto mee als ik mijn bravo voor een beurt breng.
Toen ik met m'n tijdelijke fox naar de vw dealer moest heb ik zelfs 2 dagen in een splinternieuwe touran gereden!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:07:
[...]

Tsja, als ik een beurt laat doen van mijn lease-auto verwacht ik persoonlijk ook op zijn minst een Mercedes SL600 of hoger als vervangend vervoer. Toch krijg ik die nooit.

Vervangend vervoerd betekend dat je een andere auto meerkrijgt. Aangezien een gemiddelde dealer geen 100 verschillende modellen klaar kan hebben staan als vervangend vervoer kan dat wel eens betekenen dat je genoege moet nemen met een auto die iets kleiner/kaler/ouder is, of in een klasse lager valt.

[...]

Precies. Is dat nu echt onoverkomelijk voor 1 dagje? Desnoods neem je een dagje vrij, hoef je d'r ook niet veel mee te rijden.

De dealer rekent dit door aan de leasemij he...

dus voor hem maakt het niet uit of hij een excel uit 95 huurt, of een golf bij een willekeurige verhuurbedrijf. want vaak hebben ze zelf geen voorraad.

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 08:54

MrDry

Desperados!

Ik vind dat ook niet slim van de dealer. Geef een 'zo mooi mogelijke' auto mee....ze willen de volgende lease auto toch ook weer aan jou slijten?

Quod licet lovi, non licet bovi

• racoon
  • Laatst online: 20-11 11:26

racoon

mooowwww

Ik had de koppeling van mijn peugeot 307 sw eruit en kreeg als vervangende auto een ford focus c max mee, nette auto, en goed onderhouden.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Valderrama
Hmm... het ziet er naar uit dat het dus toch niet zo'n gek idee van me is dat je verwacht een redelijk nieuw model mee te krijgen.

Verwijderd

Valderrama schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:06:
Hmm... het ziet er naar uit dat het dus toch niet zo'n gek idee van me is dat je verwacht een redelijk nieuw model mee te krijgen.
aangeven kan je altijd natuurlijk, het zal zo'n receptionist bij de dealer namelijk heel weinig schelen in wat voor auto jij rijd.

• Blasterxp
  • Niet online
Ik rij 308, kreeg een 107 (nieuw) en een 206 (40d km op de teller) mee..

Vond het wel prima eigenlijk. Zo leer je ook nog eens een andere auto kennen.

Vooral de audio in mijn eigen auto miste ik erg :)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32
Ik ben al blij ALS ik er een mee krijg, de laatste keren heb ik een Subaru Justy met een 3 cilinder 0,8 motor er in gekregen, maar wel veel pret mee gehad, met zo'n klein ding.
Daarvoor een Toyota Corolla GTI uit de jaren 80 ergens, 1,6l 16 klepper, half weggeroest, maar wel een rappe kar...
Ouwe ragbakken dus, maar beter als met de fiets. ;)
Heb ook eens een Kangoo, een Citroën Jumpy mee gehad, beter als niks, zo zeg ik maar. :P

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:35

Tacoos

i am i

Zelf rijd ik niet in een lease auto, maar laatst moest mijn auto (Ford Mondeo) een weekje naar de schadehersteller.
De enige eis die ik dan heb is: er moeten twee kinderstoeltjes inpassen, dus 4/5 deurs.
Verder maakt t me niet zoveel uit voor een weekje en voor een dag nog wel minder.
Ik vind t zelf wel leuk om eens een dag in een andere auto te rijden, ook al is t een mindere dan de mijne. De laatste was een 'reasonably priced car' (Suzuki Liana), effe kijken of t echt zo beroerd is als ze bij Topgear beweren :P

Als je auto voor een dag in de garage staat, kun je dan werkelijk niet een dagje zo plannen dat je em niet nodig hebt? Of dat je wel effe met een wat minder luxe auto toe kunt? Als je echt elke dag >120 km af moetn leggen ofzow, of representatief moet zijn, zeg ik er niet veel van. Maar dan kun je zoiets ook proberen af te spreken met de garage en/of leasemaatschappij.

Vriend van me werkt bij een schadehersteller en die kan hele verhalen vertellen van mensen met dikke auto's die op hoge poten 'gelijkwaardig' vervangend vervoer eisen, om vervolgens na twee (!) weken dat vervangend vervoer in te leveren met zo weinig kilometers dat ie overduidelijk alleen maar op de oprit kan hebben gestaan 8)7
Bij een eventueel volgende keer lrijgen die echt niet de beste wagen mee...

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• Crazy D
  • Laatst online: 21-11 13:41

Crazy D

I think we should take a look.

Ik rijdt een lease BMW 1 en ik heb van alles meegekregen als vervangend vervoer: BMW 320d, Audi A4 verwachtwagen (station), BMW 1, Mini, Opel Vectra lijkwagen (station). De deal is dat ze gelijkwaardig vervoer (of beter) regelen. En staat dat er niet, hoef ik m ook niet mee te nemen (uitzondering daargelaten als je met schade binnenkomt waarvan zij zeggen dat je er niet mee verder kunt rijden, maar toen had ik mazzel en stond er een uitermate luxe 3 serie klaar).

Exact expert nodig?

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
Je rijdt een I30 en klaagt over slecht vervangend vervoer... :o
ik zou pas weer gaan klagen als je je eigen auto terug kreeg :+

Verwijderd

911GT2 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:25:
_/-\o_
Hahahahaa inderdaad ik wou het net zeggen!

Verwijderd

911GT2 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:25:
Tja...

ik heb er in gereden en vond het een hele fijne auto, als je deze bak tegenover auto's zet van dezelfde prijsklasse is dit wel 1 van de betere denk ik.

tja het is hyundai....

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Crazy D schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:00:De deal is dat ze gelijkwaardig vervoer (of beter) regelen. En staat dat er niet, hoef ik m ook niet mee te nemen
En hoe ga jij je vervoer dan regelen?
Dat je 'm niet mee hoeft te nemen is logisch, maar dan zadel je jezelf op met een ander probleem.

BMW 535D

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 15:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Op een dag de bedrijfsbestelwagen weggebracht voor grote beurt...krijg ik mee een afgetrapte bak met een km stand van 400k+...om op de terugweg ook nog een eend plat te walsen :( het ergste was nog dat er geen radio in zat :X

gelukkig dezelfde dag weer ruilen

Asus Zenbook i7 256gb

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 12:50
Mijn dealer vraagt van te voren netjes of ik echt een gelijk waardige auto nodig hebt of dat ik ook af kan met een kleinere.

Als ik alleen maar korte ritjes heb dan mogen ze mij best in een kleinere auto zetten, maar als ik meer dan 100 km moet rijden dan wil ik wel graag iets van een Golf of gelijk waardig. Wat er aan opties in zitten kan me echt niet boeien. Het enige wat me wel verbaasd is dat er meestal een auto radio in zit met een cassette speler.

Vaandaag staat mijn Golf 2.0 TDI bij de dealer en omdat ik vandaag nog geen 60 km hoef te rijden heb ik vandaag een standaard Fox 1.2 mee gekregen. Tja kan beter maar hij brengt me droog op mijn werk.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Toen ik mijn Fox kreeg van de monteur van de VW mobiliteitsservice ging ie kort uitleggen hoe het allemaal werkte: "Hier zit het stuur, daar de pedalen, hiermee schakel je en zo gaan de ramen open. Het is eigenlijk net een auto!". Vond ik ook wel droog :)

Verwijderd

Valderrama schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:46:
Ik vraag mij nu af wat er voor de leaserijders onder ons normaal is. Mijn verwachting is namelijk dat als je deze optie in je leasecontract hebt zitten en wanneer je ook naar klanten toe moet dat je een gelijkwaardige auto mee zou moeten krijgen, in alle opzichten. Geen oude barrels (oude lelijke fiesta of een accent) waar geen climate control in zit en van alles begint te trillen wanneer je boven de 110 komt bijvoorbeeld.
de garage heeft maar beperkt aantal vervang wagens en dat zijn meestal oudere wagens omdat ze goedkoop en niet in panne vallen. (volledig mechanische motoren, die blijven gewoon draaien). Het is nu eenmaal zo, leef ermee zou ik zo zeggen.

• Crazy D
  • Laatst online: 21-11 13:41

Crazy D

I think we should take a look.

Soulfly schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:30:
En hoe ga jij je vervoer dan regelen?
Dat je 'm niet mee hoeft te nemen is logisch, maar dan zadel je jezelf op met een ander probleem.
Terug naar huis of doorzeuren dat ze met spoed een andere huren :) (is tot nu toe ook niet voorgekomen hoor, BMW Den Haag heeft het tot nu toe prima geregeld bij ons).
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 18:27:
de garage heeft maar beperkt aantal vervang wagens en dat zijn meestal oudere wagens omdat ze goedkoop en niet in panne vallen. (volledig mechanische motoren, die blijven gewoon draaien). Het is nu eenmaal zo, leef ermee zou ik zo zeggen.
Tjah, of ze huren ze er eentje... Zeker bij leaserijders worden die kosten toch doorbelast aan de lease maatschappij. Bij m'n vorige garage kreeg je inderdaad gewoon een oud gebakje mee dat er nog stond. Maar ja, dat was dan ook gratis service.

Exact expert nodig?

Pagina: 1